Gå til innhold

THX godkjent lydkort


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Jeg har Logitech Z-2200 høytalere og et creative soundblaster kort som er 4 år eller noe sånt.

 

Men for en liten stund siden var jeg på Elkjøp å kjøpte et Creative Soundblaster Audigy 2 ZS, testet det og det gamle kortet.

Jeg merket ikke noe særlig forskjell. :hmm:

 

Er det ørene mine det er noe galt med eller er det såpass lite forskjell??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette THX merket produsentene klistrer på produktene sine betaler de sikkert i dyre dommer for. Du får sikkert billigere komponenter som låter akkurat like godt. Er det snakk om et anlegg til 100.000, kan jeg gå med på at du kan høre forskjell, men ikke noe billig skraml du skal koble til pcen :roll:

Lenke til kommentar

Har selv hatt Sound Blaster 5.1 og nå har jeg Sound Blaster audigy2 platinum Ex... Hører ikke veldig merkbar forskjell. Har et veldig ålreit anlegg også. Har man penger nok og er kresen så kjøp et THX godkjent kort... Men det er ikke store forskjellen.... :yes:

Lenke til kommentar

THX er bare en godkjenning. Denne godkjenningen må produsentene betale penger for, dvs forbrukeren må betale penger. Det finnes mange lydkort som er bedre enn THX godkjente som ikke er det. De THX godkjente PC-høytalerene er vel blant det beste PC-høytaleren, men kan ikke måle seg med Hi-Fi systemer som er litt større. Selv om de ikke tilfredstiller kravene til THX. En annen ting er at THX er en godkjenning for kinolyd, filmlyd, ikke musikk. Det er krav til høytalerenes spreding av lyden, noe som Hi-Fi høytalere ikke klarer å leve opptil, av den grunn at de ikke har prøvd på det heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...