Gå til innhold

Fungerer din eksterne disk?


Anbefalte innlegg

Vet at det er flere tidligere emner om lignende tema, men jeg spør igjen...

 

Etter å ha trålet meg igjennom forumet sitter jeg igjen med inntrykket at,

Maxtor, bør man holde seg unna ettersom partisjoner plutselig kan forsvinne...

WD, er mer stabile enn maxtor men blir varme og bråker mye...

Lacie, er det få som har kjøpt før den siste mnd fra mpx og derfor har vi lite erfaring med disse...

 

Dette gjelder disker mellom 160-250GB

 

Og, de fleste som rapporterer her melder om problemer, altså - vi går glipp av gode erfaringer.

 

Men, hvordan fungerer din disk? Positiver erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en 200 Gb LaCie som har fungert perfekt den måneden jeg har hatt den! Hadde litt problemer i begynnelsen, men det var sikkert relatert til mitt total herpa IC7-Max3 kort.. Kjører et AMD 64 system nå og har ikke hatt noen problemer.

 

Selve kab. til disken virker jo veldig solid( en form for støpejern), samt at det kjøler innholdet veldig bra.

 

Anbefales så langt!

Lenke til kommentar

Har en Maxtor 250gig og har 1 problem med den.

 

Det går ikke an å slette filer.

Jeg må først flytte filene til C, D, E, eller F, og så slette dem derifra..

Har prøvd alt mulig, men ingen løsning.

Postet en topic om det her også, men ingen visste råd.. :wallbash:

 

Ellers en bra disk..

Lenke til kommentar

Hadde tidligere en 250 gb Maxtor ekst. hdd. Hadde begge de problemene som Jome og Eddie123 har. Det var helt forferdelig! Jeg måtte formatere gang på gang siden problemet gjentok seg. Noe tilsvarende har skjedd med kompiser av meg, og jeg har lest her på forumet om folk som sliter med nøyaktig det samme. Det er et problem i Maxtors eksterne harddisker som gjør at alle filene blir korrupte før eller senere... Solgte til slutt min Maxtor ekst. hdd da jeg hadde fått mer enn nok av den!

 

Nå har jeg en Western Digital 250 gb ekstern hdd. Den funker helt strålende, 0 problemer, hatt den i 2-3 måneder nå, og har ikke opplevd en eneste feil med den. Den eneste ulempen er at den bråker litt, men det plager meg sjeldent igrunn.

 

-D.G-

Lenke til kommentar

Disken min er større enn de du ønsker tilbakemelding på, men legger til mine erfaringer likevel.

For 3-4 mnd. siden kjøpte jeg en LaCie 500GB FireWire 800 disk. Er knallfornøyd med den hittil.

* Stillegående (Ingen vifter, kun lav susing fra de roterende harddiskene).

* Rask overføring, særlig med FireWire 800! :p

 

I tillegg har den et utrolig stilig design!

Vet ikke hvordan de andre diskene fra LaCie er, men jeg har iallefall ingen problemer med å anbefale en slik harddisk. :love:

Lenke til kommentar

Har 3 Maxtor 250 GB disker.

Med en av de opplevde jeg diverse problemer, men bare på en bestemt pc. Feilen som oppsto var bl.a. "filkorrupsjon" og "missing partition." Disken funket 100% på en annen PC, så jeg byttet firewire kortet i pc'n som opplevde problemer og disken begynte å fungere 100%.

Så mest trolig er kanskje feilen en inkompatibilitet med firewire interfacet?

Kortet som hadde problemer hadde et ymse chipset av ukjent type (bundlet med ferdig-pc), det andre kortet som fungerte hadde VIA firewire controller. Har også testa med Realtek controllere og med to NF7-S (v2.0) (Realtek PHY + nForce-MCP-T controller), fungert fint på alle de.

 

<offtopic>

Maxtor'ne har forsåvidt USB 2.0 støtte også, men det har jeg kun brukt med linux'n min 1 gang (også uten problemer). Med brannsnor(firewire) så kræsja linux'en hele tiden.

</offtopic>

 

Edit: Fikset chipset spec for NF7-S

Endret av johneinar
Lenke til kommentar

Finner litt tall (benchmarks) her i denne reviewen av 5000DV.

http://www.xbitlabs.com/articles/storage/d...tor-5000DV.html

og

http://www.slcentral.com/c/h/r/maxtor/5000dv/index.php

 

....

 

Forskjell extern kontra intern på PATA

 

Extern:

wb-ntfs-32-t.gif

 

 

Intern: Sammenlikne med 120PO 60 (Diamondmax plus 9 120GB m/8MB cache)

Blir ikke helt 100% sammenlikning siden dv5000 har 160GB m/8mb cache

men det gir en ide om forskjell inter/extern

 

m4.gif

Disk Acces time 6Y120PO/60 13ms.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Har to maxtor onetouch 200 GB disker og en 250 GB disk, og har ikke hatt ett eneste problem med disse diskene.

Den ene bruker jeg til backup, og slås av og på ganske ofte, de to andre har jeg lagret min DVD samling, og bruker disse til å se på film osv.

Altså ikke opplevd ett eneste problem.

Bruker Firewire, og ikke USB. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...