Gå til innhold

300 Giga disk til xbox


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en ny disk til xboxen min, og siden det er plass til bare en må jeg ha en stor en, min gamle 120 er overfylt og jeg har ikke plass til halvparten av det som burde ligg der. Derfor er valget ganske opplagt maxtor sin 300 giga. Men jeg hører den BRÅKER mye? Det er jo ikke et pluss, derfor så lurer jeg på om de 250 diskene deres bråker mindre? noen som har forslag? Erfaringer, med disse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du mener vel 5400rpm? Det er isåfall bare bra det, bråker mindre av det også. Seagate sine disker er ganske stillegående, men vet ikke om du får dem så stor..

 

Det er mulig å kjøre 2 disker på xboxen, 3 hvis du setter inn en byter eller no. Finner tutorials www.xbox-scene.com

Lenke til kommentar

Har den disken i en MP3-maskin i stuen selv, og kan fortelle at den ikke bråker mye. Som sagt er den en 5400rmp-disk, noe som gjør at støyen ikke blir stor, og hvis du vil, kan du ofre litt ytelse ved å sette ned hastigheten lesehodene beveger seg. Da er den ganske lydløs. Det eneste negative er at den blir ganske varm til å være en 5400-disk, sannsynligvis fordi den inneholder fire plater.

Lenke til kommentar

Du bør gå for en 5400 rpm disk, siden 7200 rpm diskene fort blir altfor varme i en XBOX. Jeg vet at det er mange som bruker 7200 rpm disker i XBOX'ene sine, men jeg vil fraråde dette så sant man ikke investerer i ekstra kjøleløsninger eller kjører uten topplokket på XBOX'en.

 

Det er vel uansett ikke så mye å hente på lastetid...

Lenke til kommentar
Du bør gå for en 5400 rpm disk, siden 7200 rpm diskene fort blir altfor varme i en XBOX. Jeg vet at det er mange som bruker 7200 rpm disker i XBOX'ene sine, men jeg vil fraråde dette så sant man ikke investerer i ekstra kjøleløsninger eller kjører uten topplokket på XBOX'en.

 

Det er vel uansett ikke så mye å hente på lastetid...

men stemmer det ikke at kontrollern i xboxen bare kjører på 5400 samme hvor rask hd man setter inn?

Lenke til kommentar
Du bør gå for en 5400 rpm disk, siden 7200 rpm diskene fort blir altfor varme i en XBOX. Jeg vet at det er mange som bruker 7200 rpm disker i XBOX'ene sine, men jeg vil fraråde dette så sant man ikke investerer i ekstra kjøleløsninger eller kjører uten topplokket på XBOX'en.

 

Det er vel uansett ikke så mye å hente på lastetid...

men stemmer det ikke at kontrollern i xboxen bare kjører på 5400 samme hvor rask hd man setter inn?

Jeg har ikke hørt dette før ihvertfall. Men det kan jo selvfølgelig være at du har rett, men jeg tror at man mest sannsynlig vil oppnå en liten forbedring i ytelse med en 7.200 rpm harddisk.

 

Men som jeg nevnte i posten over, tviler jeg på at det er lurt å benytte 7.200 rpm disker uten å sørge for bedre kjøling samtidig.

Lenke til kommentar
ja, den støtter det, men kontrollern takler bare 5400, så den faktiske hastigheten er 5400rpm om du har en 100 000 rmp disk.

Du må gjerne forklare meg dette litt nærmere.

 

F.eks hvis jeg setter inn en harddisk med 7200 RPM så endrer XBox denne hastigheten til 5400 RPM ?

 

At XBox kan endre den fysiske hastigheten på en harddisk har jeg INGEN tro på. Jeg har vel egentlig ikke tro på at den kan endre på ytelsen til selve harddisken i det hele tatt...

 

Det som derimot har noe å si for ytelsen er selvsagt hvor stor båndbredde kontrolleren takler. Og det har ikke noe med RPM eller OPM på en harddisk å gjøre, men hvor mye informasjon kontrolleren klarer å ta i mot fra harddisken og sende videre til RAM og CPU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...