Gå til innhold

300 Giga disk til xbox


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ja, den støtter det, men kontrollern takler bare 5400, så den faktiske hastigheten er 5400rpm om du har en 100 000 rmp disk.

Grunnen til at du ikke får full hastighet ut av en ny 7200 rpm disk er at xbox har ATA-33 IDE kabel, denne man byttes ut til ATA-100/133 kabel.

Selv om du setter en 7200 rpm disk inn i en gammel pc eller en xbox vil den fortsatt spinne på 7200 rpm. Så vidt jeg vet har xbox ATA-100 kontroller, chipsettet er laget av NVIDIA som etterpå og begynte å levere chipset til PC.

 

Uansett så anbefales 5400 rpm disk til xbox siden disse utvikler mindre varme og bruker mindre strøm. Disken som står orginalt i xbox er 5400 rpm.

Lenke til kommentar
Grunnen til at du ikke får full hastighet ut av en ny 7200 rpm disk er at xbox har ATA-33 IDE kabel, denne man byttes ut til ATA-100/133 kabel.

 

Skal også kjøpe meg hd til xbox nå og lurer litt på det du sier her. Er det slik at hvis jeg kjøper med en ekstra ATA-100 kabel og kobler til hden med denne så vil jeg få bedre ytelse?

Lenke til kommentar
ja, den støtter det, men kontrollern takler bare 5400, så den faktiske hastigheten er 5400rpm om du har en 100 000 rmp disk.

Grunnen til at du ikke får full hastighet ut av en ny 7200 rpm disk er at xbox har ATA-33 IDE kabel, denne man byttes ut til ATA-100/133 kabel.

Selv om du setter en 7200 rpm disk inn i en gammel pc eller en xbox vil den fortsatt spinne på 7200 rpm. Så vidt jeg vet har xbox ATA-100 kontroller, chipsettet er laget av NVIDIA som etterpå og begynte å levere chipset til PC.

 

Uansett så anbefales 5400 rpm disk til xbox siden disse utvikler mindre varme og bruker mindre strøm. Disken som står orginalt i xbox er 5400 rpm.

men hvis jeg har bestilt en på 7200 og bruker gamle kabelen går den på 5400 og utvikler varme som en 5400 ?

Lenke til kommentar

Jeg har en 80GB i min xbox og bruker kanskje halvparten av diskplassen.

Hva skal man egentlig med 300GB på en xbox? lite point og og ha lagret 100 filmer eller noe på en xbox når man bare kan streame fra nettverket.(hvis man ikke skal på ferie da) :)

Lenke til kommentar

du kan ta den med hvor som helst å kopiere, for så å kopiere til pc'n, du kan LASTE ned spill, spill til xbox tar fra 1gb -10 gb, så du kan jo tenke deg, du får plass til 5-6 spill på din du da. Å kjøpe 80 gb til en xbox i dag er galskap. Hadde jeg fått et terabyte disk inni boxen min hadde den vært oppfylt samme dag. når du har formatert 80'n din sitter du igjen med 70 eller noe.

Lenke til kommentar

men hvis jeg har bestilt en på 7200 og bruker gamle kabelen går den på 5400 og utvikler varme som en 5400 ?

Rimelig sikker på at den fremdeles går på 7200 RPM

 

 

Skulle gjerne hatt mye større plass i min xbox, jeg også.. Har 120 G nå og har planer om større HD om en god stund når de har blitt større (og billigere)..

 

 

Bruker boxen min omtrent på samme måte som deg onkeljan, tar den med rundt om kring og laster opp og ned. Genial sak egentlig...

 

Edit: skriveleif

Endret av morcan
Lenke til kommentar

jeg har desverre pcn i samme rom som xboxen, og vil helst at alt skal ligge på den, så jeg slipper ha på pc'n på f.eks fest. Utrolig irriterende at pc'n må stå på. Inntill jeg kjøper meg hus og kan sette server på et annet rom, så er det best at mp3,videoer og spill ligger på xboxen, og da er ikke 250 giga så veldig mye.

Lenke til kommentar
jeg har desverre pcn i samme rom som xboxen, og vil helst at alt skal ligge på den, så jeg slipper ha på pc'n på f.eks fest. Utrolig irriterende at pc'n må stå på. Inntill jeg kjøper meg hus og kan sette server på et annet rom, så er det best at mp3,videoer og spill ligger på xboxen, og da er ikke 250 giga så veldig mye.

Nei da blir det fort brukt opp :)

Seagate hadde jeg gått for! jeg bruker en Western disk i min,xbox'n er ikke akkurat lydløs med den disken.Jeg har et par Seagate disker i pc'n min, dem er en del mer stillegående enn western diskene mine virker det som :)

Endret av Mio
Lenke til kommentar
ja, den støtter det, men kontrollern takler bare 5400, så den faktiske hastigheten er 5400rpm om du har en 100 000 rmp disk.

Grunnen til at du ikke får full hastighet ut av en ny 7200 rpm disk er at xbox har ATA-33 IDE kabel, denne man byttes ut til ATA-100/133 kabel.

Selv om du setter en 7200 rpm disk inn i en gammel pc eller en xbox vil den fortsatt spinne på 7200 rpm. Så vidt jeg vet har xbox ATA-100 kontroller, chipsettet er laget av NVIDIA som etterpå og begynte å levere chipset til PC.

 

Uansett så anbefales 5400 rpm disk til xbox siden disse utvikler mindre varme og bruker mindre strøm. Disken som står orginalt i xbox er 5400 rpm.

men hvis jeg har bestilt en på 7200 og bruker gamle kabelen går den på 5400 og utvikler varme som en 5400 ?

Den går fortsatt på 7200rpm :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...