Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Steike! Beklager at jeg maser, men dette begynner å lukte frustrasjon.

 

Nå holder den på med min femte WU for TREDJE gang! Det vil si at etter å ha fullført 4 WU's og registrert dem, har den fullført to til uten å registrere det, og begynt på enda en. Stanford får antagelig ikke resultatene, og jeg får i alle fall ikke cred for det...

 

Første gangen ferska jeg jo maskinen i å kjøre en loop: "Downloading core..." --> "Error # 9". Skal skrive til dem og høre, men tanker fra dere er jo uansett helt OK.

 

På forhånd takk, ikke minst for tålmodigheten med sutretrynet her. :hrm:

Prøv å slett alle rester av F@H og installer på nytt ;) Det er normalt at man får en WU flere ganger... bare så du vet det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Steike! Beklager at jeg maser, men dette begynner å lukte frustrasjon.

 

Nå holder den på med min femte WU for TREDJE gang! Det vil si at etter å ha fullført 4 WU's og registrert dem, har den fullført to til uten å registrere det, og begynt på enda en. Stanford får antagelig ikke resultatene, og jeg får i alle fall ikke cred for det...

 

Første gangen ferska jeg jo maskinen i å kjøre en loop: "Downloading core..." --> "Error # 9". Skal skrive til dem og høre, men tanker fra dere er jo uansett helt OK.

 

På forhånd takk, ikke minst for tålmodigheten med sutretrynet her. :hrm:

Onkel, jeg går ut ifra at du kjører FAH som en service. hva slags brytere har du på klienten? (-local -forceSSE osv)

 

og kan du paste loggen du har? (klipp den ned fra toppen om den er lang)

Lenke til kommentar

Nå har jeg avinstallert tray-versjonen, og kjører F@H som service, ja. :cool: Mistet ikke engang den WU'en jeg hadde startet på. Får se hvordan det går nå.

 

Eneste bryteren jeg har lagt inn er standarden, -service. Andre anbefalte brytere? Har det med maskinvare å gjøre?

-AMD XP 2000+, uoverklokket, på et VIA brikkesett, 256 MB PC-100 RAM (!). Behov: absolutt null CPU-sluk når det trengs.

 

 

 

 

 

 

 

 

(Edit: Hoi. Dobbelt så mange smilies i menyen, plutselig. Festlig. Min opera-oppgradering, eller hw's ansiktsløft?)

Endret av Onkel
Lenke til kommentar
Nå har jeg avinstallert tray-versjonen, og kjører F@H som service, ja. :cool: Mistet ikke engang den WU'en jeg hadde startet på. Får se hvordan det går nå.

 

Eneste bryteren jeg har lagt inn er standarden, -service. Andre anbefalte brytere? Har det med maskinvare å gjøre?

-AMD XP 2000+, uoverklokket, på et VIA brikkesett, 256 MB PC-100 RAM (!). Behov: absolutt null CPU-sluk når det trengs.

 

 

 

 

 

 

 

 

(Edit: Hoi. Dobbelt så mange smilies i menyen, plutselig. Festlig. Min opera-oppgradering, eller hw's ansiktsløft?)

tja. dersom maskina di er stabil, så ville jeg lagt til -forceasm

 

Har hørt at selv folk med AMD processor bør bruke -forceSSE men dette kan jeg ikke utale meg om.. Har AMD, og kjører med -forceSSE men om det blir dårligere eller bedre har jeg ingen aning om.

 

 

Et lite tips:

 

Se i mappa som heter "work".. let etter filer som har navn av typen wuresults_XX.dat der XX er siffer (f.eks. 07).

 

Dette er i såfall ferdige resultat som klienten ikke har klart å returnere til Stanford ennå. Den forsøker igjen automatiskt hver 6. time og hver gang den er ferdig med en ny WU.

 

Oftest så hender dette (at de ikke blir uploada) når de er store (+1MB=<) eller når serveren som de skal til er nede. Dersom du får en WU fra server "A" så må resultatet også tilbake til server "A". Om server "A" er nede så kan du få ny jobb fra "B", men resulatet legges i en ut-buffer til server "A" blir tilgjengelig igjen..

 

Når jeg oppdaga dette, resulterte det i at jeg fikk klemt inn 9(!) WU's på en dag... :)

 

 

Dersom du er utolmodig, så prøver den også å sende WU's når du starter klienten, så om du stopper klienten via Fire Daemon og starter den igjen, så prøver den igjen.

 

 

Du kan også se i filen "FAHlog.txt" og let etter ordene "Work Server (results)" og se om du finner noe som ser ut som mitt utdrag fra min log:

 

[02:23:05] + Attempting to send results

[02:23:12] + Could not connect to Work Server (results)

[02:23:12] (171.67.89.148:8080)

[02:23:12] - Error: Could not transmit unit 07 (completed June 19). Keeping unit in queue.

Lenke til kommentar
Vet ikke om det fortsatt er aktuelt, men hvis cpu lista i første post skal ajourføres så kan det plusses på meg (nr. 157 på lista):

1 XP 2500

1 P3 Xeon 375 MHz

1 P3 1,0 GHz

1 AMD K6-2 380 MHz.

 

Prøver å få liv i en boks til, men det får jeg evt. komme tilbake til.

Du har vel satt opp den 380MHz boksen med "GAH" under advanced options???

 

Jo, GAH er "slutt", men switchen har nå betydelsen "Timeless FAH WU's".. og det kan du kanskje trenge på den 380'eren siden du eller vil bruke for lang tid slik at deadlinene går ut og dermed får du ingen poeng..

 

 

Good going everyone!!!!

 

 

Ihaaa!

Lenke til kommentar

Onkel, å kjøre FAH som service er best.

 

jeg bruker på mine bokser følgende brytere

-local -service -forceSSE

 

den siste er ett *must* for AMD maskiner, da amd bokser kan være mye raskere å knuse WU's enn tilsvarende intelprosessorer når de bruker SSE isteden for 3DNow!

etter det jeg har hørt gjør dette ett større utslag på Gromac's enn Tinker kjerner, men.. uansett, bruk SSE :)

 

-foreceSSE

tving AMD maskiner til å bruke SSE isteden for 3DNow!

 

-forceasm

tving klienten til å aktivere 3DNow!/SSE optimaliseringer selv om klienten (feilaktig) oppdager at maskinen ikke støtter optimaliseringer.

sånn generelt sett, så er forceasm ikke nødvendig, klienten slår på optimaliseringer på de aller fleste maskiner

 

 

Edit:

 

prøvde akkurat på Tbird maskinen min. jeg fjernet -forceSSE fra komandolinjen og restartet FAH.. EM sier 64 timer på WU'en, legger til -forceSSE og restarter klienten. EM sier 31 timer. :omg:

Endret av Prelude
Lenke til kommentar

Electron microscope er ett rimelig bra program. la inn deling på folding folderne på maskinene i nettverket mitt og henta inn alle stats til en EM klient.

Greit for å ha oversikt over flere foldingklienter :thumbup: på en maskin :w00t:

 

 

Det går fort oppover Rank 212 :thumbup:

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar
Hmm.. Har nettopp joinet Team Hardware.no, men bruker dette noe av linjen, innbiller meg at surfingen går litt tregere :blush:

 

Cheeta @ AMD XP 2100+

 

 

Eller at HW sidene var litt trege da! :!:

Cheeta:

 

Nei, eller jo... F@H bruker av linja di, men bare når den laster ned nytt arbeid eller laster opp resultatene som du har jobba frem.. jo, og så bruker den også for å laste ned "kjerner" som den bruker under simulering.

 

Dette vil si at første gang du starter kommer den til å bruke av linja di, og deretter er den "stille som mus" til den er ferdig med arbeidet, da vil den ringe hjem og gi resultatene og plokke ned en ny WU og evnt. en oppgradering av core'n før den igjen blir "stille som mus"...

 

Kan godt være du merket noe om du surfa rett etter at den var satt i gang første gangen, men gi den litt tid (vet ikke hvor mye den laster ned, cores ligger på rundt 1.2 til 2 MB men jeg har bare 2, så dette er ikke noe som den laster ned hver dag... WU's ligger vel på en rundt 400-800kB skulle jeg tro.

 

Håper det er svar på ditt spørmsål!!

Lenke til kommentar

(Tar forbehold om at dette har vært oppe før, har ikke lest alle sidene i tråden).

 

 

:idea: Hvordan er det med hardware.no og serverne deres. På enkelt tider av døgnet må det vel være endel ledig cpu tid som kan utnyttes.

At Team Hardware gjør det bra er jo ikke akkurat negativt rent pr. messig for hardware.no.

MLWirak & Co.: utfordring !

 

Edit: linjeskift + formulering

Endret av el-asso
Lenke til kommentar

Først, så beklager jeg om noen synest at dette er off topic..

 

Hvorfor her? --> problemet hindrer meg i å legge til 1 extra maskin på folding!! -God nok grunn?? :D

 

Problemet:

 

Skal prøve det der med F@H fra en memory stick med boot-bar linux. (Last ned og les filene her og her.)

 

Mitt problem kommer når jeg skal utføre følgende: (sitat fra instruksjon:)

First step: install bootloader syslinux

 

  copy this folder to your harddisk and

  if the drive letter of your usb storage device is X:

  open a "dos" window and type

 

    install X:

 

  to install the bootsector for syslinux (make sure that

  X: really is your usb storage device!)

 

  (the original bootsector may be restored with uninstal x:)

 

Disclaimer: install.bat is tested but the author cannot

  give any warranty that install.bat works on your system.

 

Problemet som jeg har, og som jeg har hatt lenge men ikke orka ta itu med er som følger:

 

Jeg har norsk tastatur innstilling på win-maskina mi, og når jeg kjører "command" så blir tastaturet helt mongo.. f.eks så når jeg trykker "ø" får jeg et merkelig tegn, og trykker jeg shift+"ø" så får jeg "a" og trykker jeg "." får jeg "." men når jeg trykker shift + "." (for å få kolon) så får jeg "newline" og "carriage return" uten at det jeg skrev blir eksekvert.. super-strange. Resultatet er at jeg ikke kan skrive inn "install G:" fordi jeg ikke kan "lage" kolon!!!

 

 

Er det noen som vet hvordan man fixer dette?????????

 

 

Og selv om jeg fixer dette, så fatter jeg ingenting av det som står i "SPBLinuxFAH"'s "instructions".. Hva har SAMBA med dette å gjøre, og hvorfor prates det som om man må ha en server som ligger å holder i resultatene?? Trodde dealen her var å få en maskin til å folde med intet annet enn en pocket-drive USB minne????????

 

Tiden begynner å renne ut. Fredag morgen klokka 6 går flyet, jeg har CPU, hovedkort, USB-minne, skjermkort og PSU, men ingen HDD.... (og 24/7 internet da.)

 

oj.. kom akkuratt på at jeg må finne ut hvordan jeg setter opp IP og DNS'er i den lille micro linux tingen.. Kanskje jeg bare skal gi opp nå. Sukk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...