Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Edit: Noen som vet hvorfor jeg ikke får foldet på bærbaren min? ASUS ROG GT752V - 6700HQ + GTX 970M.

Får opp feilmelding at den mangler filer rett etter innstallasjon. Har prøvd å formatere å gjort dette på nytt uten hell.

Har prøvd 3 ganger nå, tips?

 

Er det fortsatt Ubuntu det er snakk om? Om så, før du installerer FAH, så trenger du å kjøre denne: sudo apt-get install python-gnome2

Så må du installere filen "python-support_1.0.15_all.deb".

 

Når det gjelder overklokking, så bør du kjøre programmer for å teste om ting er stabilt etterpå. I Windows finnes det mange alternativer, men ikke like bra utvalg under Linux. Du ødelegger ikke RAM brikkene om du har satt dem til 3200 Mhz, men maskina di er kanskje ikke helt stabil der, og derfor tester man for stabilitet først. Her er en slik app for bruk under Linux. Ikke testet den selv.

 

Når du bruker Ryzen under Linux anbefales det at du bruker en nyere kernel enn den som følger med Ubuntu. Jo nyere jo bedre. Nyeste stabile er 4.12.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Edit: Noen som vet hvorfor jeg ikke får foldet på bærbaren min? ASUS ROG GT752V - 6700HQ + GTX 970M.

Får opp feilmelding at den mangler filer rett etter innstallasjon. Har prøvd å formatere å gjort dette på nytt uten hell.

Har prøvd 3 ganger nå, tips?

 

Er det fortsatt Ubuntu det er snakk om? Om så, før du installerer FAH, så trenger du å kjøre denne: sudo apt-get install python-gnome2

Så må du installere filen "python-support_1.0.15_all.deb".

 

Når det gjelder overklokking, så bør du kjøre programmer for å teste om ting er stabilt etterpå. I Windows finnes det mange alternativer, men ikke like bra utvalg under Linux. Du ødelegger ikke RAM brikkene om du har satt dem til 3200 Mhz, men maskina di er kanskje ikke helt stabil der, og derfor tester man for stabilitet først. Her er en slik app for bruk under Linux. Ikke testet den selv.

 

Når du bruker Ryzen under Linux anbefales det at du bruker en nyere kernel enn den som følger med Ubuntu. Jo nyere jo bedre. Nyeste stabile er 4.12.

 

Nei, glemte å si at bærbaren kjører Windows 10.

 

Jeg har ikke overclocket Ryzen PCen forrutenom at RAM brikkene kjører på 3200Mhz, men disse brikkene er "rated" for 3200 Mhz.

Link til RAM brikker under:

https://www.dustinhome.no/product/5011019757/flare-x-amd-series

 

Jeg bruker kernel: 4.10.0-32

Lenke til kommentar

Det kan godt være st spenningen og tempen er riktig.

Vist det stemmer så må dette være et dårlig kjøp eller at man må vite hvilke instillinger man skal ha i BIOS da dette kjører som sagt på "default". Har snakket med AdoredTV som sier det er vanlig at BIOS viser feil, i alle fall på det hovedkortet jeg har (Crosshair VI)

Lenke til kommentar

Nei, glemte å si at bærbaren kjører Windows 10.

 

Jeg har ikke overclocket Ryzen PCen forrutenom at RAM brikkene kjører på 3200Mhz, men disse brikkene er "rated" for 3200 Mhz.

Link til RAM brikker under:

https://www.dustinhome.no/product/5011019757/flare-x-amd-series

 

Jeg bruker kernel: 4.10.0-32

 

De brikkene skal funke bra med Ryzen og funke ved 3200 Mhz :)

Bare sjekk at de har riktige timings og volt i BIOS.

 

Du bruker 4.10 kernel ja. Anbefaler deg å oppdatere. Følg denne her.

Lenke til kommentar

 

Nei, glemte å si at bærbaren kjører Windows 10.

 

Jeg har ikke overclocket Ryzen PCen forrutenom at RAM brikkene kjører på 3200Mhz, men disse brikkene er "rated" for 3200 Mhz.

Link til RAM brikker under:

https://www.dustinhome.no/product/5011019757/flare-x-amd-series

 

Jeg bruker kernel: 4.10.0-32

 

De brikkene skal funke bra med Ryzen og funke ved 3200 Mhz :)

Bare sjekk at de har riktige timings og volt i BIOS.

 

Du bruker 4.10 kernel ja. Anbefaler deg å oppdatere. Følg denne her.

 

 

Skal sjekke når WU er ferdig (ETA 1 time)

Skal prøve å oppgradere kernerl også

 

Flash til nyeste BIOS. Hadde selv et CH6 på min gamle 1700.

 

Jeg har bare hatt Ryzen CPUen i 1 uke. Lastet ned nyeste BIOS som heter 1403 som skal være nyeste (fra 5 Juli)

 

Merkelig nok så crashet Windows 10 etter bare 2min på denne PCen. Har formatert og installert W10 2 ganger med samme resultat.

Har foldet med CPUen i Ubuntu i ca 15 timer nå.

Kan det være at det er skjermkortet/skjermkort driveren som skaper problemer med W10? (GTX 280)

 

Lenke til kommentar

Merkelig nok så crashet Windows 10 etter bare 2min på denne PCen. Har formatert og installert W10 2 ganger med samme resultat.

Har foldet med CPUen i Ubuntu i ca 15 timer nå.

Kan det være at det er skjermkortet/skjermkort driveren som skaper problemer med W10? (GTX 280)

 

Kan være skjermkort driveren eller noe annet. Du la inn alle nyeste AMD drivere for hovedkortet under Windows 10 regner jeg med? Du kan sikkert få noen tips av Christian Thorkildsen hvis du sender ham en PM. Han har hatt samme hovedkortet.

Lenke til kommentar

 

Merkelig nok så crashet Windows 10 etter bare 2min på denne PCen. Har formatert og installert W10 2 ganger med samme resultat.

Har foldet med CPUen i Ubuntu i ca 15 timer nå.

Kan det være at det er skjermkortet/skjermkort driveren som skaper problemer med W10? (GTX 280)

 

Kan være skjermkort driveren eller noe annet. Du la inn alle nyeste AMD drivere for hovedkortet under Windows 10 regner jeg med? Du kan sikkert få noen tips av Christian Thorkildsen hvis du sender ham en PM. Han har hatt samme hovedkortet.

 

På 2 minutt så er det begrenset hva jeg har fått gjort. Får ikke innstallert første Windows update før det stopper opp og det er ikke nedlastingshastigheten som holder igjen (150/150 Mbps linje)

Lenke til kommentar

 

 

Merkelig nok så crashet Windows 10 etter bare 2min på denne PCen. Har formatert og installert W10 2 ganger med samme resultat.

Har foldet med CPUen i Ubuntu i ca 15 timer nå.

Kan det være at det er skjermkortet/skjermkort driveren som skaper problemer med W10? (GTX 280)

 

Kan være skjermkort driveren eller noe annet. Du la inn alle nyeste AMD drivere for hovedkortet under Windows 10 regner jeg med? Du kan sikkert få noen tips av Christian Thorkildsen hvis du sender ham en PM. Han har hatt samme hovedkortet.

 

På 2 minutt så er det begrenset hva jeg har fått gjort. Får ikke innstallert første Windows update før det stopper opp og det er ikke nedlastingshastigheten som holder igjen (150/150 Mbps linje)

 

 

Vanskelig for meg eller andre her å vite hva du har gjort eller ikke gjort med din PC som kan ha skapt slike problemer da. Ofte er det brukerfeil, sorry å si det. Finner du ikke ut av det, kan du jo bruke angreretten og sende tinga tilbake da :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Merkelig nok så crashet Windows 10 etter bare 2min på denne PCen. Har formatert og installert W10 2 ganger med samme resultat.

Har foldet med CPUen i Ubuntu i ca 15 timer nå.

Kan det være at det er skjermkortet/skjermkort driveren som skaper problemer med W10? (GTX 280)

 

Kan være skjermkort driveren eller noe annet. Du la inn alle nyeste AMD drivere for hovedkortet under Windows 10 regner jeg med? Du kan sikkert få noen tips av Christian Thorkildsen hvis du sender ham en PM. Han har hatt samme hovedkortet.

 

På 2 minutt så er det begrenset hva jeg har fått gjort. Får ikke innstallert første Windows update før det stopper opp og det er ikke nedlastingshastigheten som holder igjen (150/150 Mbps linje)

 

 

Vanskelig for meg eller andre her å vite hva du har gjort eller ikke gjort med din PC som kan ha skapt slike problemer da. Ofte er det brukerfeil, sorry å si det. Finner du ikke ut av det, kan du jo bruke angreretten og sende tinga tilbake da :)

 

Jeg ser ikke bort i fra at det er brukerfeil, men regner med det er skjermkortet. Jeg har uansett ett nytt GTX 1060 3GB skjermkort på vei. Hadde håpet å få det i går, men må nok vente til Mandag. Skal bare ha dette som et backup kort til jeg kjøper Vega 56. Tenkte å ha dette som en "AMD PC" som en liten protest mot Intel sitt monopol og hvordan de driver monopol virksomheten (ref AdoredTV fra fra youtube)

Lenke til kommentar

Har oppdatert til Kernel 4.12.8 nå, men nå kommer jeg ikke forbi innlogging skjermen. 

Ved innlogginskjermen så har jeg under skjemens oppløsning og musepekeren hakker.

Når jeg slår inn passordet så blinker skjermen en gang og bildet blir svart i noen sekunder før jeg kommer tilbake til innloggingsbildet.

Får se hva som skjer etter jeg får byttet skjermkort i AMD PCen.

Lenke til kommentar

Har oppdatert til Kernel 4.12.8 nå, men nå kommer jeg ikke forbi innlogging skjermen. 

Ved innlogginskjermen så har jeg under skjemens oppløsning og musepekeren hakker.

Når jeg slår inn passordet så blinker skjermen en gang og bildet blir svart i noen sekunder før jeg kommer tilbake til innloggingsbildet.

Får se hva som skjer etter jeg får byttet skjermkort i AMD PCen.

Å kjøre nyest kernel er det samme som å kjøre beta. Bruk den som kommer med clienten din. Det gjør jeg og ikke problemer.

Som jeg sa, 280 støtter ikke folding. Har selv slike liggende + ørten flere

Lenke til kommentar

Jeg har testet litt mer her, og jeg får mer PPD i nacl foldinga under Win10 enn i Ubuntu. Om det er fordi telleren i Chrome viser feil, eller at Windows yter bedre vet jeg ikke. Er noen tusen forskjell. Husker da jeg starta å folde, så hørte jeg at Linux skulle være så mye bedre å bruke, men det stemmer kanskje ikke lenger det da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...