artificial Skrevet 6. juni 2004 Skrevet 6. juni 2004 -Hvilken ram type må jeg kjøpe for å kjøre: Amd AthlonXP 2400+ Thoroughbred -Har testet 128 mb sdram 133mhz, med ser ikke ut til å fungere. -har dette hovedkortet som tilsyneltatene skal kjøre både sdram og ddr ram -MSI KM2M Combo-L http://www.msi.com.tw/program/products/mai...1&MODEL=MS-6738
guttorm Skrevet 6. juni 2004 Skrevet 6. juni 2004 Det burde virke helt fint,Prøvde du rammen i begge sdram slottene?
brukernamn Skrevet 6. juni 2004 Skrevet 6. juni 2004 (endret) Vil påstå at å køyre sd ram på en barton er å bruke sykkelhjul på en ferarri Du kan velge sjøl: alt fra pc2100 til pc3200 (pc4000 og kanskje, viss du har godt nok hovudkort og kan klokke langt på fsb). Det er sjølvsagt et poeng at viss du ikkje skal klokke, så bør du kjøpe pc2100 (ddr 133mhz), i og med at fsb-en til xp-m står på 133mhz. Men skal du klokke kan du kjøpe pc3200, du klarer fint å køyre 200mhz fsb på den cpu-en der. Eg vil anbefale deg å kjøpe 512mb DDR 200mhz (PC3200) av et slag. Kvalitetsram er vell minneprodusenter som Corsair og Twinmos. Dette forutsetter sjølvsagt at hovudkortet ditt støtter ram med så høge frekvenser. Uansett ka du gjer, vil eg råde deg til å skaffe deg DDR-ram, som er relativt masse raskare enn SD-ram. Endret 6. juni 2004 av brukernamn
artificial Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Skrevet 6. juni 2004 Må jeg sette Fsb på 100 eller 133? med denne cpuen Amd AthlonXP 2400+ Thoroughbred? Alle compnentene er nye cpu ,motherboard ,ram og kabinett. men når jeg skal boote opp maskinen slår den seg av etter 2 sec. akkurat som en av delene er satt feil. hva kan være årsaken?
artificial Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Skrevet 6. juni 2004 DDr Sdram ram? hva er det? trodde det fante 2 typer ram i denne katigorien sdram og DDr ram
endrebjo Skrevet 6. juni 2004 Skrevet 6. juni 2004 DDr Sdram ram? hva er det? trodde det fante 2 typer ram i denne katigorien sdram og DDr ram De fleste skriver bare "DDR RAM", men i realiteten heter det "DDR SDRAM". Så du har som sagt to typer: SDRAM og DDR SDRAM
guttorm Skrevet 6. juni 2004 Skrevet 6. juni 2004 Vil påstå at å køyre sd ram på en barton er å bruke sykkelhjul på en ferarri Det er ikke en barton! Det er en Thoroughbred, vesentlig forskjell!
endrebjo Skrevet 7. juni 2004 Skrevet 7. juni 2004 Vil påstå at å køyre sd ram på en barton er å bruke sykkelhjul på en ferarri Det er ikke en barton! Det er en Thoroughbred, vesentlig forskjell! Forskjellen på 2400+ (tbred) og 2500+ (barton) ikke er sååååå merkbar (siden forskjellien i steppingen ikke akkurat er skremmende). Jeg vil allikevel anbefale deg å kjøpe DDR SDRAM. (Vet ikke om du må han nytt HK hvis du skal ha ny RAM )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå