Gå til innhold

Hardcore / Punk


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Kan jeg nevne bandet "Hatebreed" her? Jo, jeg tror jeg gjør det. Uten tvil det bandet i verden som skaper mest liv på konsertene. Det (for å bruke et godt trøndersk utrykk) steinhakketoillate publikumet deres må ta en god del av æren for nettopp dette.

Er vel kanskje mer metall, men går til nøds under hardcore.

 

Punk: The Clash, Buzzcocks, Patti Smith

Punk Rock/Revival: Green Day, Gluecifer, Nada Surf, Weezer, Rancid (første albumet only i grunn), The Offspring (4 første albuma).

Hardcore: The Misfits über alles!

Lenke til kommentar

Goldfinger er ska-punk så til de grader. Kanskje det bandet som har mest ska-punk i seg når man tenker på de fire "store" ska-punk banda i dag. Dvs. Rancid (dog.. litt mer hardcore nå for tida), Sublime, Goldfinger og No Doubt.

 

AFireInside: Tror det heller er du som ikke helt er klar over hva som er ska-punk. Ska-punk er i teorien nemlig en mix mellom punk/hardcore/funk/soul/reggae ;)

 

Banda benytter seg nok ikke av alle sjangrene samtidig men, der har du iallefall røttene til ska-punk.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Turboneger er vel hardcore? Og uansett sinnsykt bra! Apocalypse dudes må være et av de beste norske albumene noen sinne!

 

Leser også mye om the mars volta for tiden her på forumet, er det verdt å skaffe seg? Hva annet ligner musikken deres på?

 

Har bestemt meg for å kjøpe how the west was won-dvden av Led Zeppelin + litt Oasis når jeg får lønning, ser at de-loused in the comatorium går for 10 pund hos play.com, er den verdt å ta med?

Lenke til kommentar
Turboneger er vel hardcore? Og uansett sinnsykt bra! Apocalypse dudes må være et av de beste norske albumene noen sinne!

Definitivt.

 

Leser også mye om the mars volta for tiden her på forumet, er det verdt å skaffe seg? Hva annet ligner musikken deres på?

 

Definitivt verdt å skaffe seg. Musikken liker jeg å betegne som progressiv eksperimentell salsa/emo/punk-inspirert psykedelig rock med enda mer psykedeligske tekster og konge vokal. Og det liger egentlig ikke på noe annet enn bandene TMV-medlemmene selv spiller/har spilt i... Sjekk ut samples på www.themarsvolta.com , selv om musikken definitivt ikke kommer til sin rette med såpass dårlig kvalitet (vi snakker BREDT spekter), og definitivt bør høres i riktig "rekkefølge" (konseptalbum). Plata De-Loused In The Comatorium koster 90 kr på niceprice på Platekompaniet for tida.

 

Ser at de-loused in the comatorium går for 10 pund hos play.com, er den verdt å ta med?

 

Jepp, en av mine favorittplater. Men platekompaniet...

Lenke til kommentar

Jasså, forskjellige typer ska-punk da, eller?

Jeg har tydelig fått hørt at i ska-punk brukes blåseintrument.

Less Than Jake, Five Iron Frenzy, f.eks.

 

 

Og ja, vet det er den blandingen tjalla skriver også (selv om jeg også ser folk mener forskjellig om hva hardcore er, eh), men ville aldri plassert Goldfinger helt under ska.

Nesten så er det håpløst å plassere et band under en spesiell sjanger nå til dags, de blander jo veldig mye. Gamlere band går det kanskje med.

Endret av AFireInside
Lenke til kommentar

MÅ ikke ha blåserekke for at det skal kalles ska-punk (et forferdelig ord forresten)

 

er bare et par band som har noe for seg innenfor dette området: operation ivy og link 80...til en hvis grad også knowledge. rancid kan man vel også ta med, men jeg vil ikke under noen omstendigheter stemple dette bandet som ska-et-eller-annet

 

genre wars *grøss*

Endret av Legion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...