Gå til innhold

Hardcore / Punk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
MÅ ikke ha blåserekke for at det skal kalles ska-punk (et forferdelig ord forresten)

 

er bare et par band som har noe for seg innenfor dette området: operation ivy og link 80...til en hvis grad også knowledge. rancid kan man vel også ta med, men jeg vil ikke under noen omstendigheter stemple dette bandet som ska-et-eller-annet

Kan muligens si meg enig.

Lenke til kommentar
Ser det ikke nytter å diskutere med deg, så da gidder jeg det heller ikke. Hører heller på deres nyeste album, og nyter "ska-punk"en. Hahahah. Band forandres, og takk gud for det.

Allmusic.com sier til og med at det er "ska-punk"...

Ja vel?

Fornuftige Audiogalaxy.com:

Alternative Rock, Ska Punk.

DET er en side jeg respekterer.

Fornøyd?

 

Der finner man forøvrig en veldig fin liste med band som er innom ska-punk.

Endret av AFireInside
Lenke til kommentar
AFI er vil jeg si er emo/ska-punk stort sett.

Men det har også sanger som er mer punkrock-inspirerte.

 

(Et søk på google og du vil se utallige steder nevner AFI som ska-punk).

Har alle cd-ene, og de hadde veldig mye punkrock før.

Nå senere har de blitt noe goth-inspirerte liksom.

Har vært veldig mye blanding før også da.

Senere ligger det kanskje på punk-goth-emo-litt ska blanding nå og da ja. Også litt hardcore noen ganger, blandt annet Death Of Seasons, som ligger høyt på lista mi.

Lenke til kommentar
Definitivt verdt å skaffe seg. Musikken liker jeg å betegne som progressiv eksperimentell salsa/emo/punk-inspirert psykedelig rock med enda mer psykedeligske tekster og konge vokal. Og det liger egentlig ikke på noe annet enn bandene TMV-medlemmene selv spiller/har spilt i... Sjekk ut samples på www.themarsvolta.com , selv om musikken definitivt ikke kommer til sin rette med såpass dårlig kvalitet (vi snakker BREDT spekter), og definitivt bør høres i riktig "rekkefølge" (konseptalbum). Plata De-Loused In The Comatorium koster 90 kr på niceprice på Platekompaniet for tida.

Hørt litt på det nå...

Høres greit, tror jeg tar sjansen og kjøper den, er kanskje også musikk som vokser etter hvert som man hører på det....

Lenke til kommentar
Det har du så absolutt rett i.

Hør gjennom albumet 10 ganger og du er besatt eller noe.

 

Ihvertfall sånn for meg.

Blir nesten bare bedre og bedre...

 

Lastet ned televators (må vel være lov å nevne siden jeg uansett skal kjøpe meg albumet?), og den blir bedre for hver gang jeg hører den.

Lenke til kommentar
Turboneger er vel hardcore? Og uansett sinnsykt bra! Apocalypse dudes må være et av de beste norske albumene noen sinne!

Definitivt.

Nå vet ikke jeg hva dere legger i begrepet hardcore...men man må da kunne si det er relativt stor forskjell i musikkstilen på de tidligste Turbonegerplatene og Apocalypse dudes som etter min mening høres ut som vanlig om litt tung, rock.

 

 

Forøvrig tar jeg sterk avstand fra Turboneger da Happy Tom åpent støtter nordøststatselitisten Kerry.

Endret av fjotten
Lenke til kommentar
Nå vet ikke jeg hva dere legger i begrepet hardcore...men man må da kunne si det er relativt stor forskjell i musikkstilen på de tidligste Turbonegerplatene og Apocalypse dudes som etter min mening høres ut som vanlig om litt tung, rock.

Vi snakker vel om punk, rett og slett. Turboneger går vel ikke under hardcore. Jeg støtter kun det at plata er bra. :)

 

Du har nok rett i at Apocalypse Dudes skiller seg ut, kanskje sammen med Scandinavian Leather, men spør du meg er det her de har trugget best. Veldig gjennomført.

 

Forøvrig tar jeg sterk avstand fra Turboneger da Happy Tom åpent støtter nordøststatselitisten Kerry.

 

PRÆHÆHÆ. :mrgreen:

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
Televators er den ABSOLUTT roligste låta deres, og ikke 100% representativ for lydbildet. :) Sjekk ut "Cicatriz ESP".

Laster den ned nå...

 

Btw, er det bobby conn du har bilde av i avataren? Aldri sett et ordentlig bilde av han,men synes de øynene virker kjent...

 

"Take the Veil Cerpintax" ville nå jeg sagt sa mest om lydbildet (på det albumet that is). 

Men ikke vits i å diskutere...

 

Laster ned den også... gleder meg til å høre :)

Lenke til kommentar
Neivel, det er ditt utsagn, mange som mener det motsatte...

ja, det har jeg lagt merke til og de tar feil.

emo er riktignok så mangt at det har blitt et skjellsord, brukt og missbrukt i hytt og vær

 

emo synonymt med post-hardcore (på sett og vis), men det skal legges til at man hører mye som lener mer mot 'post' enn hardcore...og motsatt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...