Gå til innhold

Ødelagt headset, har jeg rett på et nytt?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg har ødelagt mitt 2 ukers gamle Trust Multi Function Headset 410 Bass som jeg kjøpte hos PSData for ca. 3 uker siden.

 

BILDE

 

På ring nr. 1: ledningen mellom strømforstninga og "endepluggene" har delvi løsnet

På ring nr. 2: Høytaler ledningen har løsnet.

 

 

Har jeg rett på et nytt headset?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

som for alt annet, gjelder kjøpsloven her... Du har minst 2 års "garanti"...

 

du vil ikke kunne kreve å få pengene tilbake med mindre PSData har prøvd å reparere varen 3 ganger, eller at de eventuelt synes det er like enkelt å bare gi deg en ny vare, istedet for å reparere....

Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan du har behandlet headsettet, men hvis du har brukt det mer eller mindre normalt skal dette være en grei retursak. Bruk retursystemet/kontakt Psdata på deres hjemmesider, send det headsettet til dem med et forklarende ark og riktig referanse på forsiden av pakken, så har du et nytt et i posten i løpet av en uke eller halvannen.

Lenke til kommentar

Trust har vel en egen garanti på at headsetta dems skal vare i minst ett år?

 

(Men er ikke så sikker på hvordan det er dersom man skulle tråkke på dt eller noe).

 

Og dersom du har brukt headsettet på en vanlig, fornuftig måte, synes jeg du skal ha et nytt et. (Hvordan har du klart å få det til å bli sånn?! Løp du fra PCen din og glemte at du hadde på deg headsettet eller?)

Lenke til kommentar

Hadde akkurat samme headset som det og jeg røk det på akkurat samme stedet. Hadde eid det i nesten 2 uker da det gikk i stykker!

 

Men jeg prøver ikke å få det dekket av garantien da jeg SNUBLET i ledningen da det lå på gulvet! Slik som det ser ut der så har du sikkert gjort mye av det samme! Lite vits å kreve det dekket på garantien når det er 110 % bruker feil!!!

Lenke til kommentar

Hvis du ikke kan "bevise" at det er forårsaket av en feil som var når du fikk den har du ikke rett på nytt. ser ut som om det bare er revet litt for hardt i ledningen.

Spørs litt på kundeservicen til PSData. Ha en hyggelig tone og sjangsene dine forbedres betraktelig

Lenke til kommentar

Eg må berre sei at eg syns den garantisaka du står med er litt tvilsom. :roll:

Det headsetet ser liksom ikkje heilt fint behandla ut på det bildet, og det skal til noken svært rare unaturlige krefter, for å få det der til å skje av seg sjøl..

 

Kjøp deg heller et nytt headset av kvalitet, f.eks. KOSS, då får du òg med livstidsgaranti. Sendte mitt totalt herpa Porta Pro-sett inn til reperasjon. Betalte ikkje et rødt øre, ikkje frakt en gang. Og eg kan ikkje akkurat sei det va fint behandla :p

Lenke til kommentar
Første regel når man skal kjøpe deler til PC:

 

IKKE kjøp Trust!

Akkurat det har jeg sluttet å si til folk, for de hører aldri på meg uansett, men går og kjøper det fordi de av en eller annen grunn synes dette merket ser kult ut. Har hatt diverse produkter av merket før, og alle gikk i stykker etter usedvanlig kort tid. Etter det har jeg aldri kjøpt det igjen, og vil aldri gjøre det.

 

Du får hva du betaler for - og det stemmer utrolig godt i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Første regel når man skal kjøpe deler til PC:

 

IKKE kjøp Trust!

Akkurat det har jeg sluttet å si til folk, for de hører aldri på meg uansett, men går og kjøper det fordi de av en eller annen grunn synes dette merket ser kult ut. Har hatt diverse produkter av merket før, og alle gikk i stykker etter usedvanlig kort tid. Etter det har jeg aldri kjøpt det igjen, og vil aldri gjøre det.

 

Du får hva du betaler for - og det stemmer utrolig godt i dette tilfellet.

Klart, man får hva man betaler for.. trust lager ok lyd til en rimelig penge. Har selv forhandlet disse, har ikke hatt noen returer faktisk, behandles det med normal forsiktighet skjer ikke dette. Dette er brukerfeil og vil ikke bli dekket av noen form for garanti/returrett

Lenke til kommentar
Eg må berre sei at eg syns den garantisaka du står med er litt tvilsom. :roll:

Det headsetet ser liksom ikkje heilt fint behandla ut på det bildet, og det skal til noken svært rare unaturlige krefter, for å få det der til å skje av seg sjøl..

 

Kjøp deg heller et nytt headset av kvalitet, f.eks. KOSS, då får du òg med livstidsgaranti. Sendte mitt totalt herpa Porta Pro-sett inn til reperasjon. Betalte ikkje et rødt øre, ikkje frakt en gang. Og eg kan ikkje akkurat sei det va fint behandla :p

Noen klarer å ødelegge ting uansett hvor dyre de er, så det å anbefale Koss kan faktisk bli ganske dyrt dersom han fortsetter å løpe av sted med hodetelefonene på hodet :) Dvs han kan like godt kjøpe ett billig. Trikset er å "knytte" ledningen fast i noe slik at det ikke går utover kontakten og håpe at det holder litt lengre, ledningene ser ut som om de er lange nok.

 

Utover det synes jeg også det ser ut som en tvilsom garantisak. Som en annen sa; dersom PsData godtar det er det kun av godvilje og ikke fordi de er forpliktet til det.

 

Morsomme er at Trust uttalte at de ikke ville sponse Minardi pga dårlig kvalitet på bilene.. kanskje de skulle sett på sine egne produktet, så hadde de kanskje innsett at partnerskapet var helt perfekt :)

Lenke til kommentar

Trust headsett har jeg også hatt før

 

det første var vell Trust 310 elns det var bitte lite å gnag på ørene.. det knakk microfonen på.

 

så kjøpte jeg meg et identisk et som du ødela nå.. hadde det i 1-2mnd så knakk microfonen på den også.. jaja tenkte jeg.. får vell fikse den da.. jeg gjore det.. å det varte ikke lenge før det ble helt dødt.. da ble jeg lettere forbanna..'

 

så Trust ER å forblir noe dritt

 

har et KOSS headset nå, å det er jeg fornøyd med :D

Lenke til kommentar
Det headsetet er engangs-headset. En kompis av meg har hatt 4-5 stk.

 

Kjøper et nytt etter vert lan.

 

Kjøp noen med kvalitet i. Koss 55B eller 70b feks ;)

hehe 1gangs headset :) den likte jeg.. må vell være et engangs headset siden det går så fort sund..

 

 

 

 

har selv KOSS 55B fra microplex.. å det er syk lyd i:) så følger det med en avtagbar microfon da

Lenke til kommentar

personlig tror ikke jeg at de ledningene har ødelagt seg selv..

så håpet for et nytt er nok ikke så veldig stort..

men på den annen side burde jo vel de ledningene ikke være noe problem å lodde eller teipe godt på plass, jeg har vært nødt til å gjøre det med mitt Thrust headsett opp til flere ganger..

 

(og vist du skal ha noe nytt anbefaler jeg deg ikke å gå for thrust igjen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...