Gå til innhold

Demoted Designs V4 - Tilbakemeldinger :)


Anbefalte innlegg

Dristig og flott design. Dette er salgsbart. Lilla gjør siden meget spennende siden det er en ny farge som ikke er brukt for mye på nettet. Siden du har så fint design hadde jeg lagt inn noe mer innhold og kanskje rega meg på td så du kunne lagt ut noen linker og tjent litt penger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
og kanskje rega meg på td så du kunne lagt ut noen linker og tjent litt penger.

Glem det. Hvis han legger til reklame, gir det kunde et inntrykk av at PC bare er ute etter pæng, og ikke tenker på hva som er designmessig korrekt.

Enig! :yes:

Lenke til kommentar

Er i grunn lenge siden jeg har kommet med noe kritikk på noen side her inne, men denne muligheten lar jeg selvsagt ikke gå fra meg ;)

  • Vet ikke hvorfor, men første jeg tenkte på når jeg så siden var at dette var en side for et eller annet software. Vet ikke hvorfor, ei heller om det er positivt eller negativ :)
  • Gjennomført stil, hvor du har tenkt helhet igjennom hele prosessen med å lage siden. Ingenting er utelatt til tilfeldigheten, da blir som regel helhetsinntrykket og bra.
  • På portefolio... Likte ikke helt den digre fonten. Et indeksbilde, smaksprøve, hadde kanskje gjort seg med mindre tekst? Den brøt i mine øyne litt med de rammene du har satt for resten av siden.
  • På tutorials, så forsvinner bunnen av siden litt når man beveger pekeren linken til pradoxia.org, snodige greier som sikkert ikke er meningen... (Ja, kan sikkert skylde meg selv når jeg kjører IE da men...)

Alt i alt en oversiktelig, ren og stilig side. Fargevalget er orginalt og gjør at siden skiller seg ut litt.

 

:w00t:

 

... og mens jeg er i det pirkete hjørnet...

 

02 Respected; linken til rober2.com er til marves side... :p

Endret av Sigmoideus
Lenke til kommentar

Jeg kunne ikke se lenkene i det hele tatt. Oppdaget de bare ved ren flaks. Det er for liten kontrast mellom lenkefargen og teksten ellers.

 

Om andre ikke har samme problemet så kan det være fordi jeg er bittelitt rød-grønn fargeblind, selv om jeg ikke skulle hatt noe problemer med den fargen der.

Lenke til kommentar
Jeg kunne ikke se lenkene i det hele tatt. Oppdaget de bare ved ren flaks. Det er for liten kontrast mellom lenkefargen og teksten ellers.

 

Om andre ikke har samme problemet så kan det være fordi jeg er bittelitt rød-grønn fargeblind, selv om jeg ikke skulle hatt noe problemer med den fargen der.

Derfor skal alltid linker ha underline.

Lenke til kommentar
Jeg kunne ikke se lenkene i det hele tatt. Oppdaget de bare ved ren flaks. Det er for liten kontrast mellom lenkefargen og teksten ellers.

 

Om andre ikke har samme problemet så kan det være fordi jeg er bittelitt rød-grønn fargeblind, selv om jeg ikke skulle hatt noe problemer med den fargen der.

Derfor skal alltid linker ha underline.

Jakob er en stilig fyr. Han snakker om at brukervennlighet er viktig og at dette bør opprettholdes gjennom mer eller mindre standard koding osv. Men som vi allerede har diskutert er ikke Jakob så fan av sine egne meninger. Eller jo, han er det om du betaler han $50.000 per halvtime men han er vel litt lat siden han ikke gidder å skrive validerbar kode engang...

 

Men over til Pole's webside. Av alle lenkene som Pole har hadde jeg null problemer med å se hva som er en link og ergo klikkbart. Man er da ikke komplett dum? Det virker som om Jakob skriver sine alertboxes som om alle er blinde og døve og ikke minst dumme... NEI JAKOB, VI ER IKKE DET! Når et ord på en webside har en annerledes farge ... da bør vel enhver skjønne at det er noe klikkbart?

Lenke til kommentar

sorry kompis, men mange brukere er komplett dumme. Mange kan ikke engang åpne Internet Explorer på en nyinstallert winXP. Greit at vi som traverer dette forumet er i en litt annen klasse, men lager du en side for dine likemenn må jeg beklage og si at du ikke helt har skjønt poenget med brukervenlighet. Ta det fra folk som tross alt har en utdanning på feltet at brukervenlighet og gjenkjennbarhet må til for at ganske mange folk her i verden skal kunne kjenne seg igjen. Men dette kan vi ta et annet sted, og ikke i denne tråden.

Endret av enden
Lenke til kommentar

Uff, det ble mye å gå igjennom for en bakfull stakkar dette, men skal prøve å ta det så godt som mulig:

 

- Fjern "whatever" i footer

Ain't gonna happen. ;)

 

- IMO ikkje veldig fint med "dobbel ramme" rundt heile sida, om du skjønner. Først 1px mørk grå, og så 5-7px lys grå...

Jeg synes selv at det ble alt for "tomt" uten den doble rammen, og den lyse grå er forsåvidt ikke mer enn 3px. Ser at det er delte meningen om denne, men jeg tror jeg beholder den foreløpig.

 

- Bildet i header er ikkje optimalt - du klarer veldig godt å finne et finare motiv

Hmmm... Kanskje, kanskje. Liker det selv og synes det glir godt inn i designet. Random header er ingen dum idè nei, takk for tipset.

 

- Pixelfont på tekststørrelsevelger bryter litt med resten. Ka med vanlige tekstlinker?

Fixed. Ble det bedre? :hmm:

 

- "Creativity meets content. at last" kan du godt flytte litt meir mot høgre og ned, inn i hjørnet liksom.. Berre littegrann, føler den er litt malplassert slik den er atm...

Fixed. Any better?

 

- Portefoliomenyene var litt svære.

Hm, ja her sliter jeg litt egentlig. Ikontegning er ikke helt min sterke side heller...

Har prøvd med en litt mer dempet skrift nå, men må nok kanskje komme opp med noe annet.

 

- ikke xhtml validert

Ikke at jeg har noe særlig problemer med å sette inn masse "/" i alle taggene, men er det en veldig negativ ting at den ikke XHTML validerer?

 

...noe om h-elementene...

Regner med at du sitter med FF. Selv har jeg testet den i IE6, Opera 7.23 og Firebird 0.7, og problemet oppstår ikke i noen av de leserene. Forøvrig har jeg brukt denne metoden på mange av mine sider før, og det er aldri blitt kommentert da... :hmm:

 

Overskriftene på hvert av 'verkene' dine burde være klikkbare...

Det er bra du sier. Planen er nemlig at selve bildene for hvert "verk" skal bli klikkbare.

 

Knappene hvor du trykker for å velge font-størrelse blir herpa når du trykker på dem. FireFox.

Skjer det enda?

 

- rober2.com under respected føre til Marvil sin side

Fixed. :blush:

 

På startsiden hadde jeg blokkjustert teksten under hver av overskriftene - selvfølgelig på en måte slik at teksten strekker seg ut like langt som den tynne streken under overskriften.

Blokkjustering utgjorde faktisk ikke store forskjellen, men i mine øyne ikke til det bedre desverre. Det ble for mye "luft" på en måte.

 

Ellers hadde jeg kanskje forandret litt på meny-fonten din, jeg hadde kanskje tenkt meg noe i samme stil som logoen? BLOKKBOSTAVER.ER.KULT

Har du noen konkrete forslag? Prøvde meg litt med forskjellige varianter, men ble ikke helt fornøyd... :/

 

Det kunne blitt bedre hvis du fikk menyvalgene, og nyhetene like langt fra kanten.

Hmmm... Meninga var at det _ikke_ skulle være slik... Kanskje litt dumt ja... :blush:

 

Siden du har så fint design hadde jeg lagt inn noe mer innhold og kanskje rega meg på td så du kunne lagt ut noen linker og tjent litt penger.

Tror kanskje du bør dykke litt dypere ned i min moral som designer.

Reklame = :scared::thumbdown::nei: for min del...

 

På tutorials, så forsvinner bunnen av siden litt når man beveger pekeren linken til pradoxia.org, snodige greier som sikkert ikke er meningen... (Ja, kan sikkert skylde meg selv når jeg kjører IE da men...)

Uff ja. Satt i nesten en time for å finne utav dette, men nei. Det jeg vet helt sikkert, er at det har noe med float-egenskapen på bildet å gjøre. Om noen har en forklaring på dette, hadde det vært finfint. Men så er det vel noe med: Don't ask. It's IE.

 

Jeg kunne ikke se lenkene i det hele tatt. Oppdaget de bare ved ren flaks. Det er for liten kontrast mellom lenkefargen og teksten ellers.

Har forhørt meg med ganske mange nå, og ingen andre har samme problem som deg. Men ingen skal utelukkets, så underline på linkene i hovedfeltet blir nok det som skal til. Fint at du sier ifra. :yes:

 

------------------------------------------------------

 

Så vil jeg bare få takke for alle de fine tilbakemeldingene, var faktisk langt fra dette jeg hadde forventet, men ingenting er vel bedre enn god kritikk. :)

Som jeg har sagt på et annet forum: Det er slikt som setter en ekstra god smak på å drive med dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...