Gå til innhold

Valgets kval


Anbefalte innlegg

Heisann folkens

 

Sitter her å vurderer ny telefon, men saken er hvilken.

Valgene står mellom 6230, K700 eller S65. Både kamera og mp3 føler jeg er en vesentlig del av telefonen.

Er megapixel veldig mye bedre enn vanlig vga? Noen som har link til et bilde med megapixel kamera?

Hvor mye burde jeg gitt for en brukt 6230?

 

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt akkuratt samme "dilemma" som deg. Den første telefonen jeg eliminerte bort var S65, rett og slett fordi den blr for stor..... 11 cm...minner om 90-tallet. Flott design, men man betaler for litt mer enn bare det.

Så forsvant 6230, rett og slett fordi Nokia har et dårlig rykte etter hvert, og fordi telefonen så litt platikk aktig ut.

Har derfor bestemt meg for å kjøpe K700. Det eneste den ikke har er minnekort. Men, hvis en vil ha minnekort til å lagre mp3 sanger på så kjøper man en mp3 spiller- enkelt og greit. I tillegg har jeg en T610 nå som jeg er strålende fornøyd med så jeg ser ingen grunn til å ikke fortsette med Sony Ericsson.

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg hadde jeg gått for en Siemens hvis venting ikke er et problem. Jeg har selv siemens og jeg må si at dette er den eneste mobilen jeg har hatt som ikke har hatt problemer fra begynnelsen av eller etter. Nokia 6230 er fin den og jeg vurderte den i en periode selv, men jeg kommer ikke til å satse på nokia mer på grunn av feil og mangler. K700 ser lekker ut den, men jeg syns siemensen ser bedre ut og jeg vil tro den er noe mindre og desutten bedre å holde i. Lekkert design og bare det at det er en Siemens. Andre stoore forskjeller fra den og K700 syns jeg er irelevante med tanke på min gode erfaring med Siemens og at de teknisk og spesifikasjons messig sett ikke er stort forskjellige. Go for Siemens. Desutten høres Siemen nesten ut som Seigmenn, og Seigmenn er godt :yes:

Lenke til kommentar
Go for Siemens. Desutten høres Siemen nesten ut som Seigmenn, og Seigmenn er godt :yes:

Hehe... jaja folk har mange grunner for sine kjøp ja...

Men jeg vil si at jeg kommer til å satse på K700.

Den er snart i butikkene og den har et lekkert design og SE sine menyer er geniale!!

Lenke til kommentar

Vil du ha en mobil med liten skjerm, mmc minnekort og stereo mp3? Kjøp 6230

Vil du ha en mobil med bra kamera (første 1,3 megapixel kameraet i norge), rs-mmc minnekort og stor skjerm? Velg S65

Vil du ha en mobil med høyoppløselig skjerm, mye internt minne, men ellers ingenting veldig spesielt? Kjøp K700.

 

Selv vil jeg si at K700 er det dårligste kjøpet. Den har ikke minnekort, noe som gjør den utelukket til mp3, den har ikke megapixel kamera. Og i tilegg er den dyrest.

 

Jeg vil anbefale S65 (ikke ut ifra erfaringer med ut ifra spesifikasjoner). Den er billigst av de nevnte, den har størst skjerm av de nevnte, den har overlegent best kamera av de nevnte, men mangler desverre støtte for mp3-avspilling.

 

Størrelsen på 6230 (76 ccm) og S65 (85ccm) er omtrent den samme. 6230 er litt mindre, men ikke mye. Det nøyaktige volumet til K700 lykkes jeg desverre ikke i å finne, men tror denne er omtrent like stor som de andre nevnte.

 

håper dette hjalp :)

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...