Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ip til 3com wireless kort fra 3com gateway..


Anbefalte innlegg

Sliter med å få tildelt ip fra 3com Office connect gateway til 3com Office connect wireless kort. Går inn på gateway oppsettet (http://192.168.1.1 via min stasjonære) og finner at den trådløse er tilkoblet, med Mac adresse og alt.

 

Men den får ingen IP-adresse! hva skal jeg gjøre?

 

Den stasjonære pcen funker helt fett med internett gjennom gatewayen og alt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er hvertfall temmelig sikker på at dette har noe med innstillingene i Gatewayen min å gjøre. Jeg har vært påkoblet en identisk Gateway hos en kamerat av meg med det trådløse kortet.

 

DHCP server er aktivert, og jeg har rett og slett ikke nok kunnskaper til hva annet jeg kan sjekke...

 

og har satt på automatisk motta ip-adresse på wireless-kortet ja...

 

:dontgetit:

Lenke til kommentar

Her er innstillingene klippet rett ut fra 3coms gateway wizard:

 

 

You have now completed the Gateway Configuration Wizard, and a summary of your chosen configuration is shown below.

Wireless Channel 11

Service Area Name/SSID 3com

 

LAN IP Address 192.168.1.1

LAN Subnet Mask 255.255.255.0

DHCP Server Enable

IP Pool Range 192.168.1.2 ~ 192.168.1.254

 

Internet Addressing Mode Dynamic

Hostname

MAC Address for Internet Connection Not cloned

 

Timezone (GMT+01:00) Amsterdam, Berlin, Bern, Rome, Stockholm, Vienna

Enable Daylight savings YES

Lenke til kommentar
IP Pool Range 192.168.1.2 ~ 192.168.1.254
Etter min mening virka dette litt rart.. :hmm:

Når jeg mottok min getway, var det bare å plugge i strømen og så fungerte det :D Har hatt både Dlink og 3com.

 

Så hvis du ikke finner ut noe, prøv å reset alt på getwayen og pass på at netverkskortet får automatisk IP

Lenke til kommentar

ja..altså..jeg skal vedde på at det er jeg som loker her, og at det sikkert bare er en liten ting som er stilt inn feil eller noe sånn..

 

men jeg er veldig lite teknisk av meg..

 

det trådløse nettverket har fungert helt perfekt helt siden jeg kjøpte det ca.1mnd siden. Men det var nå for noen dager siden at det sa helt stopp...

 

jeg har vært koblet opp på andre gatewayer hos kompiser og lignende uten problemer..

 

Det må være noe med gatewayen? :hmm:

Lenke til kommentar
ja..altså..jeg skal vedde på at det er jeg som loker her, og at det sikkert bare er en liten ting som er stilt inn feil eller noe sånn..

Har sett slikt før, har aldri helt funnet årsaken men med PC-card har det ogte hjulpet og ta ut og sette inn kortet.

Lenke til kommentar

Ok, jeg har et spørsmål. Men det svære kan jeg ikke tilføre noe som helst hjelp.

Jeg stiller dette spørsmålet fordi jeg gidd ikke å starte en ny topic.

 

Har noe en link der jeg kan lese litt om hva er et nettverkskort? Fordi jeg kan komme opp i muntlig om temaet : Forklar hva et nettverkskort er. Jeg trenger en dyper forklaring hva et nettverkskort er.

Lenke til kommentar
Ok, jeg har et spørsmål. Men det svære kan jeg ikke tilføre noe som helst hjelp.

Jeg stiller dette spørsmålet fordi jeg gidd ikke å starte en ny topic.

 

Har noe en link der jeg kan lese litt om hva er et nettverkskort? Fordi jeg kan komme opp i muntlig om temaet : Forklar hva et nettverkskort er. Jeg trenger en dyper forklaring hva et nettverkskort er.

Du kan komme opp i det muntlig, og så vet du ikke hva det er etter et år på skolen? :p

 

www.whatis.com

www.howstuffworks.com

Lenke til kommentar
Ok, jeg har et spørsmål. Men det svære kan jeg ikke tilføre noe som helst hjelp.

Jeg stiller dette spørsmålet fordi jeg gidd ikke å starte en ny topic.

 

Har noe en link der jeg kan lese litt om hva er et nettverkskort? Fordi jeg kan komme opp i muntlig om temaet : Forklar hva et nettverkskort er. Jeg trenger en dyper forklaring hva et nettverkskort er.

Du kan komme opp i det muntlig, og så vet du ikke hva det er etter et år på skolen? :p

 

www.whatis.com

www.howstuffworks.com

Det jeg mente var en dypere forklaring, sånn at jeg kan få bedre score på muntlige delen :yes:

Lenke til kommentar
Her er innstillingene klippet rett ut fra 3coms gateway wizard:

 

 

You have now completed the Gateway Configuration Wizard, and a summary of your chosen configuration is shown below. 

Wireless Channel  11 

Service Area Name/SSID  3com 

 

LAN IP Address  192.168.1.1 

LAN Subnet Mask  255.255.255.0 

DHCP Server  Enable 

IP Pool Range  192.168.1.2 ~ 192.168.1.254 

 

Internet Addressing Mode  Dynamic 

Hostname 

MAC Address for Internet Connection  Not cloned 

 

Timezone  (GMT+01:00) Amsterdam, Berlin, Bern, Rome, Stockholm, Vienna 

Enable Daylight savings  YES

Hvordan kan du se utifra dette at kortet har kontakt med gatewayen?

 

Kjør > cmd > ipconfig /all

 

Der ser du om du får kontakt med gatewayen.

 

Dersom ikke kan du prøve dette:

Prøv å avinnstallere hele WLAN-kortet, og innstallere på nytt. Oppdater drivere, og prøv så på nytt.

 

Dersom du har slått av broadcast SSID på accesspunktet, må du skrive inn SSID manuelt. Still kortet til kanal 11 dersom det er mulig å stille på dette.

 

Sjekk at radioenheten på kortet står på.

 

Slå av gatewayen, trekk ut kabelen og slå den på igjen etter en liten stund. Prøv å trykke repair på nettverkortet.

 

Du kan også prøve å oppdatere firmwaren på gatewayen.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...