Gå til innhold

Green 556E eller Tundra 1557X?


Anbefalte innlegg

Ser etter en bærbar pc, og har "funnet" disse to merkene "lovende".

-Tundra 1557X

-G556E

 

Noen som har noen anbefalninger av hvem av de som er mest hensiktsmessig å kjøpe. Pcen kommer til å bli brukt til litt av hvert. Så trenger en "allround pc".

 

Er det noen andre bærbare merker/pcer som noen anbefaler, så kom med en begrunnelse da.

Er i tvil her, for har ikke så god greie på bærbare..

:blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

G556E:

- Aluminiumslokk (tåler mer)

- Bedre skjermkort (128 MB Radeon 9700, men skal du ikke spille de heftigste spillene holder 64 mer enn nok).

- 5.1 surround lydkort.

 

Tundra 1557X

- 3 USB (G556E har bare 2).

- Slot for SD og MD minnekort.

 

Alt i alt ganske like specs, jeg var veldig i tvil da jeg skulle bestille (i dag!). Valget stod mellom disse to merkene og valget falt på G556E. Et vanskelig valg, men tror jeg gjorde et fornuftig valg. Har en kamerat som har Tundra og han er godt fornøyd. I tillegg virker det som at Green-brukerne er fornøyde. Vanskelig :hmm:

Endret av nugi
Lenke til kommentar

Jeg må inrømme at jeg ikke har erfaring med 1557x. Men jeg kjøpte selv en 556E for en uke siden, og er veldig fornøyd.

Maskinen bærer ikke preg av å være billig. Den tilfredsstiller alle mine krav, og en hel del til. Og kanskje likeviktig er det at Multicom er meget vennlig og behjelpelige når det er noe, og håndterer kunder på en ytterst proffesjonell måte. Jeg har bare lovord å si om dem, og skal flytte mest mulig av mine datainnkjøp (både privat og i jobb) til dem.

 

Hvis jeg skal si noe negativt om maskinen, så må det være at den bare har to USB-kontakter. Hvis du kobler til mus og tastatur, så er det ingen igjen. Men det finnes små og billige usb-huber, så det er ikke noe stort problem. Skulle også ønske at den veide litt mindre, men det er denne vekten alle maskiner med disse spesifikasjonene har, untatt kanskje IBM, men de koster til gjengjeld tre ganger så mye.

 

Jeg tror ikke du kan velge feil her. Begge maskinene skal være glimrende. Men jeg valgte 556 bl.a. på grunn av litt lavere pris, og litt stødigere tastatur og lokk.

 

Erik

Lenke til kommentar

Skal ikke begi meg så alt for langt utpå i hvem maskin som er best.

 

Min Green 556 fant det for godt å rett og slett dø etter bare 5 dager i bruk.

Litt tidlig synes jeg, men setter det inn på kontoen for uflaks.

Multicom har så langt vært svært så behjelpelige og imøtekommende. Så får vi se hvor lang tid reparasjonen tar.

Maskinvare og spec er ikke alt. Service og oppfølging i ettertid er minst like mye verdt!

Så sånn sett kan Multicom trygt anbefales.

Lenke til kommentar

Eneste som er kjipt med G556/G556E er at det er en rad med knapper til høyre for enter-tasten, back-space osv. Det blir da veldig lett å bomme på disse tastene som brukes ganske mye (særlig hvis man skriver en del, som alle dere forumjunkies gjør :p )... dette er eneste grunnen til at G556/G556E ikke er aktuell for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...