Gå til innhold

Samme funksjonsnavn, ulikt ant. argument

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Lurer på om det går an å bruke samme funksjonsnavn, men med ulikt antall argument til funksjonen i PHP?

Fikk feilmelding så det ser vel litt stygt ut...

function test($arg1, $arg2)
{
  kode;
}

function test($arg1, $arg2, $arg3)
{
  kode;
}

Et spørsmål til... Jeg har Country og City. Vil at når bruker har valgt fx Norge, kommer byer i Norge opp i City boksen. Er det mulig å få til (uten å reloade sida) ?

Alternativet blir vel å liste alt i dropdownboksen, men da blir den fryktelig lang.

Endret av Pangaea
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du kan ha to funksjoner med samme navn, men du kan ha en funksjon med defaultverdier:

function egfant($fisk, $verdi=42) {
  echo "Eg fann " . $verdi . " ".$fisk." i nesa mi\n";
}

Denne funksjonen kan da kalles med egfant("sei") eller egfant("lyr", 123213);

Skrevet

Hei Pangea, innbiller meg at det er mulig å løse Country-problematikken med javascript, (OnFocus eller noe slikt noe). Kan dessverre ikke nok om det til å skissere hvordan det skal gjøres... Lykke til! (Ender opp som ACDC-fan jeg snart, når jeg engang får se siden din!)

;)

Skrevet

Hehe, høres bra ut primaxx :)

Tenkte på noe javascript jeg og, men går sikkert ikke an å legge php kode dit. Må vel gjøres på en annen måte. Hmmm

Skrevet

Ser ut som det er eneste valg, så da går jeg får alt i en dropdown. Noen som vet om det blir stor trøbbel med ca 1000 valg i en dropdownboks?

function venue($venue_id, $name)
{
   $result = mysql_query("select co.country, ci.city, v.venue, v.venue_id
       FROM acdc_country co, acdc_city ci, acdc_venue v
       WHERE co.country_id = ci.country_id
       AND ci.city_id = v.city_id
       ORDER BY country, city, venue");

echo "<select name=\"$name\">";
   echo "<option value=\"Select a venue\">Select a venue</option>";
   echo "<option value=\"--------------\">--------------</option>";
   while ($record = mysql_fetch_assoc($result))
   {
       if($record['venue_id'] == $venue_id)
       {
           echo "<option value=".$record['venue_id']." selected>".$record['country'].": ".$record['city'].": ".$record['venue']."</option>";
       }
       else
       {
           echo "<option value=".$record['venue_id'].">".$record['country'].": ".$record['city'].": ".$record['venue']."</option>";
       }
   }
   echo "</select>";
}

Skrevet
Lurer på om det går an å bruke samme funksjonsnavn, men med ulikt antall argument til funksjonen i PHP?

Fikk feilmelding så det ser vel litt stygt ut...

function test($arg1, $arg2)
{
  kode;
}

function test($arg1, $arg2, $arg3)
{
  kode;
}

Et spørsmål til... Jeg har Country og City. Vil at når bruker har valgt fx Norge, kommer byer i Norge opp i City boksen. Er det mulig å få til (uten å reloade sida) ?

Alternativet blir vel å liste alt i dropdownboksen, men da blir den fryktelig lang.

Hadde du prøvd så ville du oppdaget at det ikke er mulig å overlaste funksjoner i php, så svaret er nei :)

Skrevet

Som jeg sa i første post fikk jeg feilmelding, men jeg lurte på om det var mulig å få til likevel. Tror dette skal bli mulig i PHP5 da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...