Gå til innhold

Ny PC - Shuttle (AMD64)


Anbefalte innlegg

Har sett på slike Shuttles en god stund nå, og har kommet fram til at det er meget interessant å investere i en slik "XPC". Her er mitt forslag, basert på hw.no's prisguide.

 

 

AMD Athlon 64 3200+ 2095,-

Corsair XMS3200 512MB 1127,-

Plextor PX-116A 329,-

Sapphire Radeon X800 Pro Atlantis 256 MB 3645,-

Shuttle SN85G4 2575,-

Western Digital Raptor 36,7 GB (WD360GD) 931,-

 

 

Noen som har noen forslag / endringer ?

 

Noen som har noen gode forslag ang. kjøling (clocking er høyst aktuelt) - tar gjerne imot forslag ang. vannkjøling.

 

ps. pc'n skal først og fremst brukes til gaming.

Endret av nObedienz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var rått det derre ja. Men som t0bben sier; sleng med en 512mb minne brikke til (du vil trenge det). Du kan også vurdere å kjøpe 2x512mb twinmos brikker isteden, da disse er billigere og like bra til vanelig bruk. Ingen grunn til å kjøpe dyr Corsair minne, når du likevel ikke får clokcet så mye i en shuttle. Ved mindre du har planer om å modde den. :thumbup:

Når det gjelder hardisk, regner jeg med du har en lagrings disk fra før. Får 38gb holder bare som systemdisk.

Lenke til kommentar
Det du bør sjekke, er om det fysisk er plass for skjermkortet inne i boksen. Det er ganske så trangt inn i en shuttle. 9800 pro/xt var det ikke plass for i min....

Det går fint med orginal vifta (bortsett fra de som tar 2 kort plasser). Men skal han ha vannkjøling må han passe på at ikke vannblokken er for dyp.

Lenke til kommentar
Har sett på slike Shuttles en god stund nå, og har kommet fram til at det er meget interessant å investere i en slik "XPC". Her er mitt forslag, basert på hw.no's prisguide.

 

 

AMD Athlon 64 3200+                                   2095,-

Corsair XMS3200 512MB                      1127,-

Plextor PX-116A                                    329,-

Sapphire Radeon X800 Pro Atlantis 256 MB     3645,-

Shuttle SN85G4                                    2575,-

Western Digital Raptor 36,7 GB (WD360GD)    931,-

 

 

Noen som har noen forslag / endringer ?

 

Noen som har noen gode forslag ang. kjøling (clocking er høyst aktuelt) - tar gjerne imot forslag ang. vannkjøling.

 

ps. pc'n skal først og fremst brukes til gaming.

hmm alt dette der høres greit ut...men ville du ikke ha valgt litt raskere ram..fks..xms3500 eller 4000 :devil: ....også kan du kjøpe en western digital..250gb..firewiredisk...da har du det du trenger..

 

belive me! :yes:

 

XMS4000 2stk av denne

 

Geil PC4000 DDR 2x512

 

Western Digital 250gig

 

Plextor-708A dvd brenner

Endret av Åsmund@ATi
Lenke til kommentar

Trenger egentlig ikke mer lagringsplass, da dette vil bli en ren gaming pc.

 

Vet ikke om jeg vil bruke mer penger på RAM, dessuten, er det viktig at RAM'n passer med hovedkortet (se denne tråden)

 

Er litt usikker på om jeg skal investere i vannkjøling, det spørs på støynivået til evt. vifter.

Isåfall, hvilke / hvilken vifte® burde jeg kjøpe istedenfor slike bråkete standard vifter?

 

Firewire harddisken er en god ide :) (Som bensinkanna nevnte, har jeg lagringsplass fra før.)

Lenke til kommentar
Trenger egentlig ikke mer lagringsplass, da dette vil bli en ren gaming pc.

 

Vet ikke om jeg vil bruke mer penger på RAM, dessuten, er det viktig at RAM'n passer med hovedkortet (se denne tråden)

 

Er litt usikker på om jeg skal investere i vannkjøling, det spørs på støynivået til evt. vifter.

Isåfall, hvilke / hvilken vifte® burde jeg kjøpe istedenfor slike bråkete standard vifter?

 

Firewire harddisken er en god ide :) (Som bensinkanna nevnte, har jeg lagringsplass fra før.)

mener du kabinettvifter?- isåfall hvilket kabinett har du?

denne hardisken koster 9.- mer enn den du hadde tenkt å kjøpe, og er på 160Gb

Lenke til kommentar
med noen kabinettvifter f.eks papst og en god PSU så blir det rimelig kaldt/kjølig.....

Var det ironiskt? Hvordan i he*** skal han få plass til den PSUen i en shuttle? Den er jo nesten like stor som kabinettet :laugh:.

Shuttle SN85G4 har allerede en silentX 250w PSU. som holder til alt du klarer å presse inn i boksen (eldre shuttler har bare 200w). Den bråker også mindre enn de eldre 200w, men det er ingen dum ide å sette i 2 nye stillegående papst vifter.

Lenke til kommentar

Hva pokker skal han med nye vifter til, og hvor skal de få plass?

 

nObedienz, 1024 RAM er fint, men 512 holder en stund. Det samme gjelder harddisken. De som trenger mere enn 40GB har masse junk liggendes (myself included) som sjelden blir brukt.

 

Skjermkortet SKAL passe. Det er mindre en mitt FX5900, og det fikk plass.

 

Til shuttle følger det med heatpipe kjøling, så du trenger ikke enstra. Høy kvalitet på alle komponenter, kjempegreier - go for it!

 

Mange velger å bytte 80mm vifta som blåser luft ut av boksen, til en som støyer mindre. Men med din HDD og det skjermkortet, tror jeg ikke den vifta er det største problemet. Hvis du likevel vil bytte vifta, er Sharkoon SL1 (fåes fra http://www.multicom.no - der kjøpte jeg min) et godt valg.

 

_

johanf

Lenke til kommentar
med noen kabinettvifter f.eks papst og en god PSU så blir det rimelig kaldt/kjølig.....

Var det ironiskt? Hvordan i he*** skal han få plass til den PSUen i en shuttle? Den er jo nesten like stor som kabinettet :laugh:.

Shuttle SN85G4 har allerede en silentX 250w PSU. som holder til alt du klarer å presse inn i boksen (eldre shuttler har bare 200w). Den bråker også mindre enn de eldre 200w, men det er ingen dum ide å sette i 2 nye stillegående papst vifter.

faen glemte at det var shuttle vi snakket om.... :blush:

Lenke til kommentar
med noen kabinettvifter f.eks papst og en god PSU så blir det rimelig kaldt/kjølig.....

Var det ironiskt? Hvordan i he*** skal han få plass til den PSUen i en shuttle? Den er jo nesten like stor som kabinettet :laugh:.

Shuttle SN85G4 har allerede en silentX 250w PSU. som holder til alt du klarer å presse inn i boksen (eldre shuttler har bare 200w). Den bråker også mindre enn de eldre 200w, men det er ingen dum ide å sette i 2 nye stillegående papst vifter.

Beklager,men jeg må rette deg på den!

 

Sn85g4 er bare utstyrt med en helt vanlig 240w shuttle strømforsyning,men sn85g4v2 (netshop fikk den inn for ikke så lenge siden) er utstyrt med 250w silentx psu`en.

Det er en pris forskjell på 500,- nkr men det er endel andre features også,kaldere og stillere. Forøvrig kan du se review av Versjon2 her

 

Mvh 3dme/Ole sebastian

 

Edit:Review av versjon 1 her

Endret av 3dme
Lenke til kommentar
Har sett på slike Shuttles en god stund nå, og har kommet fram til at det er meget interessant å investere i en slik "XPC". Her er mitt forslag, basert på hw.no's prisguide.

 

 

AMD Athlon 64 3200+                                   2095,-

Corsair XMS3200 512MB                      1127,-

Plextor PX-116A                                    329,-

Sapphire Radeon X800 Pro Atlantis 256 MB     3645,-

Shuttle SN85G4                                    2575,-

Western Digital Raptor 36,7 GB (WD360GD)    931,-

 

 

Noen som har noen forslag / endringer ?

 

Noen som har noen gode forslag ang. kjøling (clocking er høyst aktuelt) - tar gjerne imot forslag ang. vannkjøling.

 

ps. pc'n skal først og fremst brukes til gaming.

hmm alt dette der høres greit ut...men ville du ikke ha valgt litt raskere ram..fks..xms3500 eller 4000 :devil: ....også kan du kjøpe en western digital..250gb..firewiredisk...da har du det du trenger..

 

belive me! :yes:

 

XMS4000 2stk av denne

 

Geil PC4000 DDR 2x512

 

Western Digital 250gig

 

Plextor-708A dvd brenner

hvorfor sier du noe som ikke stemmer, Den rammen vil føre til dårligere ytelse enn den han allerde har valgt(høyere Timings)

 

 

 

pc3200 ram til AMD 64 holder.

 

 

 

Rett meg hvis jeg tar feil

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Om du ikke skal ha vannkjøling bør du kjøpe 2x 60 mm vifter å feste oppå maskinen og kanskje en 80 mm på siden. Så bør du definitivt ha 1 GB ram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...