Gå til innhold

Forsøk på billig høytytende P4 (oppdatert)


Anbefalte innlegg

Med i875P kommer også CSA Gigabit Ethernet fra Intel. Enda en grunn til å gå for det chipsettet.

Deluxe versjonen har gb lan og en bedre bundel siden det er en deuluxe versjon, dessuten koster den 300 kr mer noe som jeg ikke kan godta siden det hele må bli billigere så snart oppdaterer jeg oppsettet så får vi se hva sluttprisen blir.

 

865pe og 875 er bygget på ca samme chipset arkitektur så enkelte hk produsenter har laget en pat etterligning for 865pe som gjør at den yter som en 875pe eller så godt som. Dette gjør det valgte kortet med asus hyperpath til ett meget godt kort.

 

Må innrømme at jeg er asus fan, det skal uansett ikke overklokkes så jeg tok ett kjent og stabilt merke :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra oppsett!

 

Har selv Asus P4P800 Deluxe (altså ikke E versjonen). Er meget godt fornøyd etter snart et år. Stabilt som bare det, og OK overklokking. Mitt Twinmos minne (m/Winbond) fungerer bra, med unntak av at den ene brikka bar klokkes til 223, mens den andre klokkes til 240.

 

Jeg synes boxed vifta fungerer bra når man stiller vifta på 11/16 i Bios. Da rusler den på ca 1900 rpm, og støyer svært lite. Selv har jeg byttet til Zalman cnps7000a cu. Og har nå ca 1600 rpm. Men jeg har hovedsaklig byttet for å kunne overklokke mer.

 

Synes ellers ikke prisen er så aller verst. Officepakke drar fort vekk noen høvdinger. Skal man ha en del programvare blir dette ofte mer enn selve PCen.

 

Å bytte MS Office med OpenOffice sparer fort penger. Kompabiliteten er også bra nok for vanlige brukere. Men bruker man MS Office på jobb/skole er det greit med.

 

Selv om det er tydelig at brukerne ikke er avanserte, så synes jeg man skal vurdere å kjøpe 2,8C og overklokke til 3,0 (sparer nesten 500 kr). Trenger ikke å sette opp rotasjon på cpu-vifte for overklokking på 5 %. Twinmos brikkene klarer greitt FSB på 215 Mhz

Lenke til kommentar
Bra oppsett!

 

Har selv Asus P4P800 Deluxe (altså ikke E versjonen). Er meget godt fornøyd etter snart et år. Stabilt som bare det, og OK overklokking. Mitt Twinmos minne (m/Winbond) fungerer bra, med unntak av at den ene brikka bar klokkes til 223, mens den andre klokkes til 240.

 

Jeg synes boxed vifta fungerer bra når man stiller vifta på 11/16 i Bios. Da rusler den på ca 1900 rpm, og støyer svært lite. Selv har jeg byttet til Zalman cnps7000a cu. Og har nå ca 1600 rpm. Men jeg har hovedsaklig byttet for å kunne overklokke mer.

 

Synes ellers ikke prisen er så aller verst. Officepakke drar fort vekk noen høvdinger. Skal man ha en del programvare blir dette ofte mer enn selve PCen.

 

Å bytte MS Office med OpenOffice sparer fort penger. Kompabiliteten er også bra nok for vanlige brukere. Men bruker man MS Office på jobb/skole er det greit med.

 

Selv om det er tydelig at brukerne ikke er avanserte, så synes jeg man skal vurdere å kjøpe 2,8C og overklokke til 3,0 (sparer nesten 500 kr). Trenger ikke å sette opp rotasjon på cpu-vifte for overklokking på 5 %. Twinmos brikkene klarer greitt FSB på 215 Mhz

høres bra ut, som du har nevnt og en annen i en tidligere post er nå cpu skiftet ut. Skal nå se på ett kabinett med fanduct. Finner jeg det så tror jeg at jeg kjøper noe slikt. Chieftec kabinett med dør er litt stygt :(

Lenke til kommentar

Er det stillegående? jeg mistet smaken på nvidia etter mitt første møte med 3dlabs g4ti4600 som bråker som bare det.

 

kanskje jeg går for dette til 600 mer

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300462&view=detailed

(dette er med 256bit minnebus?)

 

Men dette skal liksom være billig så jeg tror at 9600xt kortet er greit, eller hva synes dere?

 

14-15000 er MYE penger

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar
Deluxe versjonen har gb lan og en bedre bundel siden det er en deuluxe versjon, dessuten koster den 300 kr mer noe som jeg ikke kan godta siden det hele må bli billigere så snart oppdaterer jeg oppsettet så får vi se hva sluttprisen blir.

Ja, men CSA Gigabit er en nettverkskontroller som har en direktebus til nordsiden av hovedkortet. Bedre nettverksytelse finner man kun på hovedkort med PCI-X...

Lenke til kommentar
Deluxe versjonen har gb lan og en bedre bundel siden det er en deuluxe versjon, dessuten koster den 300 kr mer noe som jeg ikke kan godta siden det hele må bli billigere så snart oppdaterer jeg oppsettet så får vi se hva sluttprisen blir.

Ja, men CSA Gigabit er en nettverkskontroller som har en direktebus til nordsiden av hovedkortet. Bedre nettverksytelse finner man kun på hovedkort med PCI-X...

yupp, men leste du litt høyere så håper jeg at jeg ikke glemte å skrive at det skal bli trådløst nettverk, og at dette er en standard hjemmepc.

 

Tenker på noe SMC/3com/dlink utstyr eller noe lignende, det har jeg ikke peiling på å jeg må bare løpe til barbara og se hva de mener :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...