Gå til innhold

NOD32 Antivirus System


Anbefalte innlegg

Godt jeg ikke er den eneste med dette problemet.. Og jeg har prøvd alle mulige forskjellige innstillinger i NOD, uten hell. Det eneste som funker her er å avslutte NOD32krn.exe i Task Manager. Tror jeg går tilbake til NAV hvis ingen har en løsning på dette, for dette her er utrolig dårlig bug i et så "moderne" software...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Godt jeg ikke er den eneste med dette problemet.. Og jeg har prøvd alle mulige forskjellige innstillinger i NOD, uten hell. Det eneste som funker her er å avslutte NOD32krn.exe i Task Manager. Tror jeg går tilbake til NAV hvis ingen har en løsning på dette, for dette her er utrolig dårlig bug i et så "moderne" software...

Bruker du win2000? Mulig det funker fint i XP... men jeg kommer aldri til å bytte til winxp eller nav, jeg holder meg fortsatt til win2000 og nod32. nod32 har flere fordeler enn ulemper. nav har flere ulemper enn fordeler. jeg vil heller ha en maskin som ikke er "sirup" enn at iexplore kræsjer en gang iblandt. det er uansett andre browsere som er bedre enn det.

Lenke til kommentar

Jeg har samme problem. DC++ sliter og både Internet Explorer og Windows Explorer henger seg stadig vekk. Er veldig fornøyd med at alt går mye fortere, men er veldig misfornøyd med at ting ikke funker i det hele tatt! Det kunne jo ha vært så genialt....

 

Er redd jeg må gå tilbake til NIS2004

Lenke til kommentar

Da har vi snakket litt med noen meget kyndige NOD32-karer, og de hadde følgende tips:

 

- Øk kompatibiliteten i IMON (NOD32 Control Center -> IMON -> Setup -> Advanced Setup, flytt slideren til midten ("Middle compatibility level")

 

- Ekskludér eventuelle programmer som har problemer (NOD32 Control Center -> IMON -> Setup -> Advanced Setup -> Edit). Legg inn DC++ her, så burde det ordne seg.

 

 

Når det gjelder Internet Explorer og ustabiliteten, hadde de ikke hørt om dette i forbindelse med NOD32.

Har dere noe annet installert i IE? F.eks. en lokal proxy, pop-up killer eller noe som ikke er originalt i IE?

 

Har dere også fått fjernet gamle antivirusprogram skikkelig?

Lenke til kommentar
Når det gjelder Internet Explorer og ustabiliteten, hadde de ikke hørt om dette i forbindelse med NOD32.

Har dere noe annet installert i IE? F.eks. en lokal proxy, pop-up killer eller noe som ikke er originalt i IE?

 

Har dere også fått fjernet gamle antivirusprogram skikkelig?

Jeg fjernet nå NAV ved vanlig uninstall. Og så bruker jeg Popupcop i IE. Kan jo prøve å disable den, og se hva som skjer da...

 

EDIT: DC++ funket hvertfall etter å ha ekskludert det i IMON, men ingen endring for IE :no:

Endret av Pantheon
Lenke til kommentar

Jeg støter på et problem som ingen har nevnt så langt...NOD32 henger under installasjonen. :hrm: Kommer greit gjennom rutinen, men straks jeg har trykket 'next' på vinduet "selection of setup parameters completed" står programmet bare og henger med geipen.

 

Noen som har noe innspill?

 

Har NSW 2004 med svært nylig avinstallert NAV, samt spywareguard, spywareblaster og pop-up stopper professional.

Lenke til kommentar

Har man en pc med dårlig til middels god hardware er NAV bare å drite i, ikke at jeg hadde brukt NAV om jeg hadde hatt verdens kjapeste PC.

 

Selv er jeg veldig fornøyd med NOD32 på min P4-2GHz. Har også brukt panda viruskilleren med ganske hyggelige resultater, men den er litt som NAV at den har en tendens til å "kuppe" hele pcen og kjøre sitt eget løp; "sånn skal du ha det"!

 

Eneste jeg har lagt merke til angående NOD32 er at den ikke er på lista over "microsoft sertifiserte" viruskillere, men så lenge den funker som kukk i kram snø får man bare overleve at SP2 ikke tror noen viruskiller er innstallert, sånn at windows jamrer og bærer seg verre enn et tivoli med påkobla bilalarm første gang den starter opp. :p

 

Om noen er ute etter en viruskiller som bruker enda mindre ressurser enn NOD32, og som faktisk gir greit resultat på en P3-500MHz, 128Mb, Win Xp (men da begynner det å lugge litt ;)) så ta en titt på F-Prot.

Lenke til kommentar

Man får vel nesten la Service Pack 2 til Windows XP bli helt offisiell først... :-)

 

Tror nok Nod32 blir MS sertifisert når det er mulig.

 

Microsoft har forresten et ukjent antall lisenser med Nod32 som de bruker til å skanne all software før den slippes ut på markedet. De bruker sikkert flere antivirusprogrammer, dog. MS har fornyet Nod32 lisensene sine 3 år på rad nå.

Lenke til kommentar

Da fikk jeg "endelig" sett NOD32 i action, røsket tak i infiset fil, trojaner jævel som kom pesende, rett i quarantene med den og spørsmål om å slette filen, knertet filen og scannet hele PC'n, men alt er som før, dønn stabilt.

 

Sprekt antivirus program :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 7 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Jeg har et litt problem med NOD32. Hver gang NOD32 starter star det ”The current virus signature database is out-of-date. It is highly recommended that you update NOD32 immediately to ensure that newly discovered viruses will be detected.”

På informsasjonen til NOD32 står det har jeg har virus signature 1.1041 (20050330) som jeg ville mene var den nyeste. Hvis jeg prøver å oppdatere står det at jeg har den nyeste versjonen og at jeg ikke trenger å oppdatere. Hva skal jeg gjøre? Skal jeg bare ignorere det, jeg har jo lyst på en sikker PC.

Lenke til kommentar

Det sluttet å mase om å oppdatere av seg selv.

 

Men etter mit første virus søk fant jeg ingen virus. Deretter justerte jeg litt på innstilingene og scannet på nytt. Det tok 5 ganger så lang tid men jeg fant også 10 virus som jeg fikk fjernet.

Det jeg lurer på er hva jeg bør stille på i setup menyen får å få best mulig scan?

Jeg lurer også på om jeg bør aktiverer AMON og hva betyr det å scanne innenfor context menyen som en av funksjonene gjør?

Lenke til kommentar
Jeg lurer også på om jeg bør aktiverer AMON og hva betyr det å scanne innenfor context menyen som en av funksjonene gjør?

Du bør absolutt aktivere AMON, det er beskyttelsen som kjører i bakgrunnen hele tiden. Normalt vil den plukke opp alt av virus som prøver å sette klørne sine i systemet ditt før de gjør noen skade.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...