Gå til innhold

Xtremt lav latency fra Corsair


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet iallefall at jeg aldri mer skal kjøpe meg corsair med høyere frekvens enn ddr 400 igjen så lenge jeg har amd xp cpu. Kjøpte xms 4000 brikkene når de ble annonsert feil på databutikken til en drøy 1000lapp. Ikke er de glade i lave timings som 2-2-3-5 selv på ddr 400, og på ddr 440 som de går på nå så må jeg ned på 2,5-3-3-5 for å klare å kjøre stabilt. Ikke særlig imponerende på 2x256 brikker som kosta ca 1900 da de ble innkjøpt på nettet. Er vel mere ram for p4,selv med 2.8v så vil de ikke mer.

Lenke til kommentar

 

Plug-n-Frag

XL-modellene støtter noe Corsair har kalt "Plug-n-Frag", som betyr at modulene selv setter latencyen, uavhengig av hovedkortet. Dermed trenger man ikke å selv fikle inne i BIOS-en på hovedkortet for å oppnå de optimale innstillingene. Modulene er programmerte med den latencyen som er best for de ulike frekvensene.

 

 

:devil::devil::devil:

 

FY FAEN !!!

 

AT det går ann av dem å finne på ett slikt navn til noe som har eksistert i ALLE år! Dette er verdier som ligger på en liten brikke på RAM kretskortet, dere kan selv se denne; en liten chip på ca 2*3 mm. Tror denne kalles SPD, har alltid vært der og finnes på ALLE RAM brikker laget minst de siste 5 årene.

 

AT HW.no biter på denne reklame jippoen er helt utrolig! Skam dere!

Lenke til kommentar

 

Plug-n-Frag

XL-modellene støtter noe Corsair har kalt "Plug-n-Frag", som betyr at modulene selv setter latencyen, uavhengig av hovedkortet. Dermed trenger man ikke å selv fikle inne i BIOS-en på hovedkortet for å oppnå de optimale innstillingene. Modulene er programmerte med den latencyen som er best for de ulike frekvensene.

 

 

:devil::devil::devil:

 

FY FAEN !!!

 

AT det går ann av dem å finne på ett slikt navn til noe som har eksistert i ALLE år! Dette er verdier som ligger på en liten brikke på RAM kretskortet, dere kan selv se denne; en liten chip på ca 2*3 mm. Tror denne kalles SPD, har alltid vært der og finnes på ALLE RAM brikker laget minst de siste 5 årene.

 

AT HW.no biter på denne reklame jippoen er helt utrolig! Skam dere!

Stemmer, bortsett i fra at spd brikker ikke skifter noe som helst når du kokker, bare nå du setter hastigheten i forhold til fsb. Denne vil derimot (sånn jeg har forstått det) automatisk sette ned timinsgene når man klokker, for det avngserte bruker er ikke dette av alverden nytte da det sannsynligvis vil være en viss sikkerhets margin i systemet slik at det blir mer potensiale, men for nybegynnere er dette genialt siden man ikke trenger å kunne så mye om timings.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...