Gå til innhold

Opera the browser

NeoGeo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare spørre noen andre. Opera er jo kongen av browsere *min personlige mening*

men..og dette er ett stort men;

1) Opera er veldig ustabilt i windowsXP, har en tendens til og henge seg opp, så går det ikke ann og fjerne vinduet ved ctrl-alt-del metoden. Den blir liggende i bakgrunnen som ett hvitt vindu som det ikke går ann og lukke

2) Opera fungerer ikke på mange store sider som f.eks komplett.no - hotmail osv...

Jeg bruker Opera 5.02 og WinXP pro, er det noen andre som opplever noen av de samme tingene..tenker spessielt da på det første?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra en utviklers ståsted er Opera et lite mareritt. De følger standarder, men der følger ikke defacto standarder, og det er flust med feil (rapportering av disse blir bare svart med "vi følger standarder")

Eksempel: Lag en side med et bilde som er 1x1 pixel. Bruk Javascript til å bytte bilde til et som er 100x100 pixler. I opera skjer det ingenting, jo vent litt, pixelen endret farge! I mozilla og IE endrer faktisk den samme pixelen seg til bildet...

Skrevet

Quote:

On 2002-04-11 11:35, NeoGeo skrev:

Jeg må bare spørre noen andre. Opera er jo kongen av browsere *min personlige mening*

men..og dette er ett stort men;

1) Opera er veldig ustabilt i windowsXP, har en tendens til og henge seg opp, så går det ikke ann og fjerne vinduet ved ctrl-alt-del metoden. Den blir liggende i bakgrunnen som ett hvitt vindu som det ikke går ann og lukke

2) Opera fungerer ikke på mange store sider som f.eks komplett.no - hotmail osv...

Jeg bruker Opera 5.02 og WinXP pro, er det noen andre som opplever noen av de samme tingene..tenker spessielt da på det første?

Selv hadde jeg småproblemet med Opera 6.x i WinXP (dvs en krsæsj hver tredje dag eller noe), men i Win2k er det dønn stabilt.

Komplett har jeg ikke noe problem med å bruke. Hotmail har jeg aldri hatt noe behov for å besøke. Stort sett bare velger jeg et annet alternativ dersom en side ikke støttes av Opera, men av og til så må nok IE fyres opp ja.

Skrevet

har aldri hatt bruk for ctrl-alt-del i opera - den "får problemer og må avsluttes" automatisk... :sad: det begynner å bli sinnsykt irriterende! men det går jo ann å fortsette der den var sist. (dvs, av og til er den ikke akkurat der den var)

Hotmail, og komplett funker utmerket. nesten alle sider funker hos meg. det er langt i fra det største problemet med opera. (det er jo bare å åpne IE til de siden som ikke funker.)

Opera er uansett KNALL

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...