Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp med 3com router


Anbefalte innlegg

Hei sann, har en 3com wireless gateway med serie nr: 3crwe51196

 

For det første, klarer jeg å surfe på internett med alle pcene i huset,

problemet er at hvis jeg sjekker på www.whatismyip.com så får jeg en annen ip enn den som står på ipconfig /all. altså jeg har 2 ip, der den ene ip`en er fra pc`en til routern og en annen ip fra routern til "internett", problemet er at hvis jeg skal bruke shoutcast fra winamp ( stream av musikk) så vet jeg ikke hvilken ip jeg skal gi til den som skal høre på. Jeg ga ham begge men ingen av dem funker, så jeg kobla meg av router og direkte på routern fra bluecom og da funka det.

 

Intilligene jeg bruker på routern er bl.a automatisk deling av ip til pc`ene.

shoutcast bruker port nr 8000, jeg har også skrudd av firewall men får ingen kontakt. håper dette ikke ble for komplisert, takker for all hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei sann, har en 3com wireless gateway med serie nr: 3crwe51196

 

For det første, klarer jeg å surfe på internett med alle pcene i huset,

problemet er at hvis jeg sjekker på www.whatismyip.com så får jeg en annen ip enn den som står på ipconfig /all. altså jeg har 2 ip, der den ene ip`en er fra pc`en til routern og en annen ip fra routern til "internett", problemet er at hvis jeg skal bruke shoutcast fra winamp ( stream av musikk) så vet jeg ikke hvilken ip jeg skal gi til den som skal høre på. Jeg ga ham begge men ingen av dem funker, så jeg kobla meg av router og direkte på routern fra bluecom og da funka det.

 

Intilligene jeg bruker på routern er bl.a automatisk deling av ip til pc`ene.

shoutcast bruker port nr 8000, jeg har også skrudd av firewall men får ingen kontakt. håper dette ikke ble for komplisert, takker for all hjelp

Den viser bare IP adressa som modemet ditt har.Den adressa som du har på maskina er det routeren som gir.Da må du åpne for det på routeren for det er den som gir krøll hos deg.Slik jeg forsto det hadde du et modem med routerfunksjonalitet så du må også gjøre det på den.

Lenke til kommentar
altså jeg har 2 ip, der den ene ip`en er fra pc`en til routern og en annen ip fra routern til "internett", problemet er at hvis jeg skal bruke

 

jeg mente: den ene ip`en er fra pc`en til routern og en annen ip fra routern til modemet (internett)

 

jeg har sånn "Remote Administration" funksjon på routern sånn at du kan komme inn og fixse det for meg hvis mulig?? min msn adresse er: [email protected] add meg til lista så kommer jeg med ip adresse og passord og slikt.

 

takker for hjelp!!

Endret av Valent
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...