Gå til innhold

Stereo oppsett - 10k i budsjett (forslag)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser du skriver stereo oppsett i emnefeltet. Har du planer om å oppgradere til surround i nærmeste fremtid? Hvis ikke bør du kjøpe en stereoforsterker.

 

Personlig har jeg hatt gode erfaringer med B&W DM600 serien. Ville valgt 602 på gode stativ fremfor 602,5. 602 går faktisk dypere enn 602,5 og den har høyere følsomhet.

Lenke til kommentar

Har du planer om å bygge ut anlegget til 5.1 ?

Isåfall ville jeg kanskje vurdert et høyttaler system som spiller pent, slik at subben kan ta seg av bassen.

 

Man vil vel nødig la bassen bli for dominerende...

Hvis du er et bass menneske, tror jeg cerwin vega er det rette valget.

Lenke til kommentar

Hmm.. For 10k kan man få utrolig mye lyd, ingen tvil om det.

Men når du først skal svi av så mye penger, ville jeg forhørt meg med en spesialist som faktisk har hørt på samtlige anlegg.

 

Alle disse høyttalerene spiller bra. Men hvilke av dem som er best, til hvilket formål

kan jeg ikke svare på.

Lenke til kommentar
n00b,26/05/2004 : 09:20] Men når du først skal svi av så mye penger, ville jeg forhørt meg med en spesialist som faktisk har hørt på samtlige anlegg.

 

Hvorfor?

 

Hva en spesialist mener om et oppsett er jo urelevant, siden det er trådstarter som skal ha anlegget. Det er jo ikke sikkert en spesialist og trådstarter har samme preferanser.

 

Det jeg prøver å si er at trådstarter bør høre på ulike oppsett selv, ikke stole blindt på hva andre sier og mener. Det blir feil å bruke denne tråden, og alle andre slike tråder for den saks skyld som en mal. Bruk den heller som en veiledning.

Endret av Peterman
Lenke til kommentar

Rommet jeg skal ha anlegget i er ca 25 kvadratmeter med en inngang på ca 2m inn til stua ved siden av som er på ca 30 kvm (hvis det er relevant for noen av dere å vite.) Hører på variert musikk, så en allarounder ville vert idèelt! Det med å kjøpe brukt er jeg en smule skeptisk til men, hvis det er noen som har erfaring med slike kjøp ville det vert fint om dere PM`a meg. Jeg er klar over at det er jeg som definerer hva jeg syntes er god lyd og ikke. Men jeg spør hvilke anlegg dere foretrekker og hører gjerne hvorfor dere foretrekker visse. Jeg er også ute etter kvalitet noe som ikke er en smakssak!

 

Er svært takknemelig for all interesse dere har vist og Takker for all hjelp så langt !

Endret av Kamp Fisk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...