Gå til innhold

Trådløs rekkevidde? Hvor langt kommer du?


Anbefalte innlegg

Har logitech cordless desktop optical som skal klare en rekkevidde på minimum 2 meter.

 

Mitt fungere maksimalt 2 meter unna mottakeren ved fri sikt. (Er kun tastaturet jeg har testet nå)

 

Noen som andre som har problemer med kort rekkevidde på dette utstyret? (erfaringer mottas med takk)

 

BTW:

Så på testen av dette her på hw.no og de klarte der 3-4 meter uten fri sikt (5-7 meter maks).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde faktisk i tankene å investere i dette tastaturet selv, men nå blir jeg litt i tvil. Eller så vet jeg logitech har et liknende tastatur, med de samme knappene, bare i hvitt/grått, med ledning, men man kan bare kjøpe en ps2 skjøteledning... men da mister man friheten, men får samme funksjonaliteten til en langt lavere pris. Men musen har jeg hørt er verdens beste...

Lenke til kommentar

Oj... ble nysgjerrig på hva Logitech-tastaturet mitt kunne klare, og gjett om det funka :eek: Helt seriøst satt jeg meg i andre enden av stua, og tastaturet funka helt problemfritt på 5 meter avstand. Klarer ikke å teste lengre avstand da stua ikke er større - hehe!

Fornøyd er jeg i alle fall med mine 5 meter :smile:

 

..testa musa også nå - den fungerte også knirkefritt på 5 meters hold.

Jeg har en av de billigste modellene av mus/tastatur fra Logitech! Aldri hatt problem - kjempefornøyd.

 

[ Denne Melding var redigert av: Kjellis på 2002-04-11 00:55 ]

Lenke til kommentar

Det er viktig at mottakeren ikke står for nærme annet elektronisk utstyr, f eks datamaskinen eller skjermen. Hos meg førte det til en rekkevidde på en halv meter. Når det står langt unna noe annet utsyr, har tastaturet fungert på skrått gjennom gulv... Ellers kan jeg anbefale Logitech Optical Cordless på det varmeste! Og så er det jo så tøft å se på :smile:

Lenke til kommentar

Var hos en venn av meg, og da prøvde vi litt ut det der. Han har Optical Desktop fra Logitech. Vi tok med tastaturet ned i rommet under rommet mottaker og PC sto i, og trykket på "Next", og jammen kom det ikke en ny sang.

 

Med andre ord så var dette altså 4 meter og et tykt golv. Det må man kalle godkjent :smile:

Lenke til kommentar

Har Logitech iTouch Cordless Desktop. (puh for et navn, hehe)

Funker som en drøm gjennom to vegger og en murpeis. ca 7 m.

Sendeenheten er skjermet fra PC og monitor.

Da den lå for nære skjermen lagga og hakka det.

Flytta sendern og monterte et lite farradaybur rundt, samt skjerma ene sida på monitorn med 4 - 5 lag folie.

Veldig fornøyd!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-11 10:30, tobiaz skrev:

Var hos en venn av meg, og da prøvde vi litt ut det der. Han har Optical Desktop fra Logitech. Vi tok med tastaturet ned i rommet under rommet mottaker og PC sto i, og trykket på "Next", og jammen kom det ikke en ny sang.


Med andre ord så var dette altså 4 meter og et tykt golv. Det må man kalle godkjent :smile:



 

Greit nok at ett signal kommer frem.. Men her er det snakk om å kunne bruke det skikkelig.

 

Jeg har testa dette utstyret, DEt går fint å sende signaler fra lang avstand. Men skal du bruke det skikkelig er maks avstand 3-4 meter vil jeg tror..

 

Musa hakker litt når jeg sitter i sofaen, men er greit.

Lenke til kommentar

Jeg er meget misfornøyd med rekkevidden på mine logitech produkter.

 

hadde først et vanlig cordless desktop keyb/mus, og kjøpte nytt pga jeg trodde senderen eller noe var ødelagt. opplevde VELDIG ofta at jeg måtte flytte på senderen. (musen bare plutselig stoppet, selv om senderen hadde vært på samme sted i flere dager)

 

jeg kjøpte nytt - "Cordless Desktop Optical".

 

hjalp det? nei.

 

Tror det må være rommet mitt som gjør at det ikke funker særlig fint. (det er forsåvidt elektriske artikler overalt nesten)

 

akkurat nå ligger senderen 5cm fra musen - og det funker strøkent.

 

Hadde bare ledningen til senderen vært litt lenger, så hadde det vært mye enklere å plassere den - og eventuelt blitt kvitt alle problemer.

 

ellers *RoCkEr* denne pakken...

Lenke til kommentar

Har nå prøvd å flytte mottakeren litt frem og tilbake. (ledningen er jo ikke akkurat lang)

 

Men som dere sier så hjelper det betraktelig på rekkevidden når den er lengst mulig unna pc og monitor. (4-5 meter funker utmerket, 5-7 meter funker litt)

 

Selfølgelig fungerer motakeren aller best der jeg ikke har noe å sette den på. :razz:

Satte opp en "veldig fin" stabel med cd'er som et midlertidlig stativ.

 

Tror jeg må kjøpe meg et printerbord eller noe som jeg han ha der mottakeren må stå :wink:

 

Takk for alle svar :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...