Gå til innhold

Betale med VISA!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

uansett så er det nok best å betale med oppkrav..

 

men, hvis du absolut skal betale me kredittkort visa/mastercard,

så bør du velge masertcard grunnet at det er mer sikkert, og

pengene blir ikke da trukket dirkete fra din konto, dvs mastercard

kan eventuelt ta et tap / stjålet tap osv så du ikke taper noe osv..

Lenke til kommentar

Greit nok, men det er også vanskeligere å få et Mastercard, da du må gjennom en kredittvurdering. Har du så mye som en eneste inkasso, kan de godt nekte deg å få kredittkort.

Dette fordi de vil være sikker på at du er betalingskyndig og ikke bare bruker opp all kreditten og aldri betaler tilbake.

 

VISA er ikke et kredittkort, men et kort som trekker penger rett fra bankkontoen. Kredittkort kan du ha 50000 på som du ikke har på kontoen, og må betale tilbake (ofte med over 20% rente etter en mnd) så fort som mulig.

Det er derfor "credit card bills" er det største problemet for kjendiser. De bruker kreditten sin overalt, og blir drukna i regninger fra kredittkort-selskapet som slenger på litt rente i tillegg. Og jo mere status de får, jo høyere kreditt får de, og dermed bruker mer og mer penger som de egentlig ikke har.

 

Jeg får ikke mastercard, har hatt for mange utsettelser og inkassoer siden jeg flytta hjemmefra for mange år siden.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Tror ikke jeg vil ha et ekte kredittkort heller. Blir altfor lett å kjøpe dyre ting, også slite med tilbakebetalinger i årevis etterpå.

Kjøpte f.eks. en synth til 8000 på kreditt for et par år siden. Var sånn "du trenger ikke betale noenting før etter 6 mnd"-greie. Driver nå enda og betaler på den.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

En regel er også å ikke gi deg selv for mye kreditt, syns max 5000 på

mastercard holder i massevis for en nødløsning hvis trenger penger,

og 5000 kroner tar heller ikke så mange mnder å betale ned..

Med ei grei lønning så betaler man fort 1000-2000 kroner i mnd i mastercard regning. Men, glemte at det er "yngre - ironisk" folk her..

Endret av spetter
Lenke til kommentar

Selv foretrekker jeg "Far betaler", da med Diners Club eller MasterCard. Litt stress med Diners, de skal ha underskrift osv.

 

Har også Visa i mitt eget navn, men som sagt, MasterCard er mer praktisk og kan også si mer utbredt.

Endret av Pinnella
Lenke til kommentar

På sånt vil jeg kalle Diners Club mer "sikkert". Du kan jo ikke handle noe på nettet, men det fungerer slik at du skriver under på en kvittering når du betaler, og så får du regning i posten en gang i måneden. Dersom kortet er blitt misbrukt og underskriften ikke stemmer med din egen, blir det sak, og du trenger ikke betale den utgiftsposten. Greit dersom du er i utlandet og skal kjøpe noe på enkelte "småjalla" plasser. Ingen penger er knyttet direkte til kortet.

Lenke til kommentar
Selv foretrekker jeg "Far betaler", da med Diners Club eller MasterCard. Litt stress med Diners, de skal ha underskrift osv.

 

Har også Visa i mitt eget navn, men som sagt, MasterCard er mer praktisk og kan også si mer utbredt.

kommer ann på, noen steder må man skrive under uansett, og legge frem bevis med bilde (førerkort fx)hvis det ikke er bilde på kortet.

Lenke til kommentar

Hmm, MasterCard mer utbredt? Neppe. Ikke i norge, sverige og danmark (ikke hva jeg har merket ihvertfall). Og jeg har tatt imot et par millioner kroner via Visa-kort nå. Det er mye mer en jeg får inn via MasterCard. Mulig masse folk har det, og ikke bruker det da?

For meg så virker det som om de fleste har Visa, fulgt av MasterCard (og Maestro heter det vel), med Diners/Amex på siste plass :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...