Gå til innhold

Hjelp til valg av subwoofer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Suite subben fikk ikke så gode resultater i lyd og bilde sin test av en fult suite-oppsett..

 

De syntes den ble for treg.

 

Hva med en swa12?

 

Ellers vi cerwin subben lage mye leven, men dali vil nok være mer presis, noe som er fint til musikk..

Lenke til kommentar

Enig med første svaret....hvorfor ikke vurdere en gammel ørn av en produsent som de siste årene har laget noen kick ass av noen høyttalere, som også har vunnet masse tester nemlig Klipsch. Har selv KSW-12 (12" 400 watt amp) som koster ca 5 laken, har nå også kommet en ny modell i Reference serien som er verdt å sjekke ut. www.klipsch.com

Lenke til kommentar
PS: Til andre post: Når ble Dali "rølpete"? Du har virkelig peiling :laugh:

Dali 909, Dali 8008.. Trenger jeg si noe mer?

Hallo?

Har du prøvd de høyttalerne på skikkelig forsterker? Det er ikke mye rølpete.

Har prøvd 909 på en stor dynamic precision forsterker... No rølp er i gården kan jeg fortelle deg!

 

Vil du kanskje B&W Nautilus rølpete også fordi den er stor?

Lenke til kommentar

Har selv Dali 8008 og er godt fornøyd med disse. Lydbildet er en tanke "mørkere" enn f.eks. B&W's modeller i samme prisklasse, men dette blir smak og behag og opp til hver enkelt å bedømme.

En kraftig forsterker til å drive disse er selvsagt en stor fordel.

 

Hvis du med "rølp" mener "dårlig", så er du langt ute på jordet etter min mening. Feie CV og Dali under samme teppe? :no:

Lenke til kommentar
Kan anbefale B&W ASW650 Subwoofer i mellomklassen. Denne fungerer utmerket på musikk, og meget bra på film.

 

PS: Til andre post:  Når ble Dali "rølpete"? Du har virkelig peiling :laugh:

Dali 909, Dali 8008.. Trenger jeg si noe mer?

Du trenger ikke å si så mye mer tror jeg....... Dali 8008 er noe av det beste innen høyttalere i sin prisklasse, for de som liker lydbildet til Dali. Å sammenligne disse med CV blir talentløst. Dali 8008 er en imponerende høyttaler, med en god bassgjengivelse, og faktisk en noe nøytral lyd som passer til det meste innen musikk (kanskje ikke klassisk i høy grad). Dette er ikke ment som en ren basshøyttaler, men passer utmerket til rock, pop osv. Les diverse tester av denne høyttalerne på nettet/hifimagasin, så finner du ikke mye "rølp" med disse. Og for å ha det sagt: Dali har ALDRI vært kjent for det du kaller dem innen hifimiljøet, hilsen en som har jobbet selv en god del år i bransjen!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter min mening er Dali rølp. Kanskje ikke i så stor grad nå lenger, det kan jeg være enig i, men med rølp mener jeg "lite" hifi i forhold til mye annet i samme pris-klasse, dvs. mye bass for penga osv. fra Dali sin side. Kanskje jeg bommet litt med det innlegget, greit nok, 8008 er nok en grei speaker, men 909 er, og blir, etter min mening "rølp". Er slik mitt inntrykk av dem er, samme med Dali sine subber, lite watt og store elementer er jo ikke akkurat en gunstig kombinasjon, eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...