Gå til innhold

Hjelp til valg av subwoofer


Anbefalte innlegg

Enkelte produsenter oppgir watt i forskjellige grader. Dali er kjent for å levere oppgitt effekt , mens andre oppgir f.eks peak/maks e.l. Kabinettet har også veldig mye å si. Dali subber passer meget godt til Dali systemer, og er derfor ideelt avpasset deretter. De gir også mye for pengene (og tenk på at Dali er langt fra de billigste). Men ang. sub er det ønskelig med stor forsterker/godt avstemt kabinett/godt element. At du synes Dali er rølp er din business, håper du har vært eier av disse høyttalerne/subbene siden du uttaler deg :) men uansett er jeg iallefall uenig :yes: PS: Som eier mener jeg ikke det lille man har hørt i butikk eller "hos en kompis".

 

Edit:leif.

Endret av stigen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PS: Som eier mener jeg ikke det lille man har hørt i butikk eller "hos en kompis".

Har prøvd Dali 909 i 3 lokaler, 3 forskjellige oppsett, og var like rølpete gang på gang.. Men jeg mener ikke rølp på en negativ måte, rølp kan være morro det også, tro meg, når jeg så Apollo 13 med 4xDali 909 + Dali sub hadde jeg nesten litt lyst på det selv.. Men jeg ville ikke personlig kjøpt Dali for bruk i hjemmekino/stereo. Er litt andre egenskaper jeg er på jakt etter.

 

 

Har akkurat investert i en Kef PSW 2500 etter en måneds testing i min egen hjemmekino, glimrende fornøyd. Anbefales på det sterkeste. :)

Lenke til kommentar
har sett litt på 15" versjonen av den cerwin vega...

vil den duge til musikk? var ikke så stor prisforsjell på den å 12"

15" til cerwin er slapp og treig.....

Skal du først kjøpe sub, så kjøpe noe bra noe. Jeg ville kanskje sett på PSB sin sub, den koster ikke så mye mer enn cerwin (evt. audio pro focus)

Lenke til kommentar
Legg til noen lapper og kjøp deg en sånn:

 

http://www.tronika.no/speakers/sa_wx900.html

 

Det skal jeg gjøre når feriepengene kommer! Et vanvittig dyr av en subwoofer....

Har testet den på jobben. Er ikke allverden imponert. Den er rask, men ikke så mye mer.....

 

Jeg synes det finnes bedre alternativer til den prisen (tung og stor er suben også gitt).

Hvis du har testet den i et lokale ala elkjøp/expert skjønner jeg godt din missnøye. Snakk med dem som har denne i hjemmekinoen du...

Lenke til kommentar
Legg til noen lapper og kjøp deg en sånn:

 

http://www.tronika.no/speakers/sa_wx900.html

 

Det skal jeg gjøre når feriepengene kommer! Et vanvittig dyr av en subwoofer....

Har testet den på jobben. Er ikke allverden imponert. Den er rask, men ikke så mye mer.....

 

Jeg synes det finnes bedre alternativer til den prisen (tung og stor er suben også gitt).

Hvis du har testet den i et lokale ala elkjøp/expert skjønner jeg godt din missnøye. Snakk med dem som har denne i hjemmekinoen du...

Har ikke personlig testet denne, men bland annet i Lyd & Bilde kom den ikke akkurat godt ut da. Flere subber som kom over denne i fellestest.

Lenke til kommentar

Hmmmm... Sony og lyd har alltid skurra litt for min del, men det kan jo være det fungerer. Bre det ikke er 2 12" Xplod Pentagon som står i den og det er 1000 Sony -watt av det slaget som kan måles til 300 W RMS 0.01%THD da :roll:

 

Tror nok en kan få mer for pengene, men "It's a jungle out there". hehe.

Mye å velge mellom og mange personlig preferanser.

 

Ville heller gått for f.eks en B&W i den prisklassen der...

Lenke til kommentar
Alternativt kan du stikke innom Musical Transparency, og Eltek og se etter byggesett.

Anbefaler dette på det sterkeste!

 

Trenger kun litt lim, MDF, litt saging og etpar skrutvinger så har du lyd som høres ut som om den koster 7 - 8 ganger mer enn den gjorde ;)

 

I tillegg kommer tilfredsstillelsen av å ha lagd noe selv :)

6.000 på selvbygg er :thumbup: :thumbup: Eltek har bl.a. byggesett til noen ganske brukbare aktive sub'er. Ellers er det jo bare å fråtse litt i webshopen, om man vil konstruere selv.

En sub som skulle komme på ca 6.000 er jo gamle AV-bassen til Eltek. Den er brukbar :DBrosjyre, litt MDF og en Hypex forsterkermodul og du har en aktiv sub som sparker bra ;)

Endret av Audiophil
Lenke til kommentar
Legg til noen lapper og kjøp deg en sånn:

 

http://www.tronika.no/speakers/sa_wx900.html

 

Det skal jeg gjøre når feriepengene kommer! Et vanvittig dyr av en subwoofer....

Har testet den på jobben. Er ikke allverden imponert. Den er rask, men ikke så mye mer.....

 

Jeg synes det finnes bedre alternativer til den prisen (tung og stor er suben også gitt).

Hvis du har testet den i et lokale ala elkjøp/expert skjønner jeg godt din missnøye. Snakk med dem som har denne i hjemmekinoen du...

Har ikke personlig testet denne, men bland annet i Lyd & Bilde kom den ikke akkurat godt ut da. Flere subber som kom over denne i fellestest.

Kan du nevne hvilke subber som slo den?

Endret av cdrom
Lenke til kommentar
tror ikkje jeg gidder å bygge.. blir so mye styr...    vil ha en billi sub, som spiller godt!!

Det var en selvmotsigelse av dimensjoner, hehe. Det finnes etter min erfaring ikke noe billig som er bra, men derimot får du det du betaler for. Kjøper du brukt er det sjanse for å gjøre gullkjøp, men bygger du selv derimot kan du få noe meget bra for en relativt rimelig penge.

 

Du vil garantert ikke angre ;)

 

Null problem å fikse kasse, bare litt planlegging som skal til før du tar sag og overfres fatt :)

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

*snufs* Skulle gitt mye for å hatt 5-10.000 jeg kunne brukt nå :) Da skulle det blitt 2x Arges eller en Brontes!

 

Lurer på å bytte min wharfedale 15" med en Arges... Blir jo ikke mer enn et par tusen og en del timer snekring i mellomlegg.

 

Noen som har lyst på en aktiv 15" som rister veggene bra, litt stort element til musikk, men kos til hjemmekino? :D

Endret av Audiophil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...