Gå til innhold

Opptak på DVD-R plater


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på en liten sak her.

på DVD-RW så kan en ta opp flere ganger, og slette det en har tatt opp.

Men på DVD-R så kan en kun ta opp, ikke slette, men kan en ta opp flere ganger på platen, altså uten å slette det gamle? :roll:

 

F.eks så vil jeg ta opp et prog på 30 min, kan jeg senere ta opp et prog til på f.eks 30 min? eller har jeg da "brukt opp" cd'n den første gangen? :dontgetit:

 

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for hjelpen :yes:

men, jeg så en ting nå....Det er DVD+R, jeg har. Trodde ikke det var noe forskjell på det..og det er det heller kanskje ikke?...

Jeg leste på siden som MaD_DoG tipsa meg om, men jeg skjønte ikke så mye av det...Ang det med DVD+R.

Endret av CarinaE
Lenke til kommentar

Jeg tror det fungerer slik at du kan fylle en Dvd+R i flere omganger på en dvd-opptaker. Men platen blir vel ikke spillbar i andre vanlige dvd-spillere før platen er lukket, men etter det så skal den i stor grad være kompatibel.

Dersom man har en opptaker, så kan de ihvertfall spilles av i den.

Lenke til kommentar
Og, igjen takk for hjelpen...?

Men hva mener du med stue DVD-spillere...? :dontgetit:

Jeg har en Philips DVDR.... :yes:

Mener standard billig DVD-spiller. Ikke PC-DVD

ahh ok...Var igrunn det jeg tenkte meg.

 

Skulle forøvrig se på det jeg hadde tatt opp igår, men det funket ikke på den "vanlige" dvd-spilleren min.. Det stod i bruksanvisningen at DVD'n måtte fylles opp... Dog har jeg ikke prøvd den på DVDR spilleren...

Da må jeg se om jeg klarer å "lukke" platen, da.. ;)

 

Og en ting til...En kan bestemme hvor lenge en kan ta opp på en DVD plate, alt mellom 1 og 8 timer, men må en stille inn det før en i det hele tar opp noe? Jeg prøvde å stille det når det allerede var tatt opp noe der, men det hjalp ikke....

 

Takk for hjelpen :yes:

 

P.S det funket å ta opp flere ganger på DVD+R.... :p

Endret av CarinaE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...