Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom har satt opp prisene!


Anbefalte innlegg

De er sleipe disse jævlene!

 

De annonserer på sidene sine med en pris på kr 349 for 720/128 abonnemet. Da må du binde deg for ett år.

Jeg er nå kunde på tredje året og betaler fortsatt kr 395,... det vil si helt til nå.

 

Nå har pinadø sleipingene satt opp prisen på linja til over kr 403 pr mnd.

 

Spekulerte på hva dette skulle bety, så når jeg gransker fakturaen ser jeg at de har lurt inn noe de kaller administrasjonsgebyr på kr 25.

 

Kan de gjøre sånt uten videre ?

 

De har prøvd seg tidligere også,... da sendte de en ekstra faktura for tid som jeg allerede hadde betalt for. Ringte dem og fyren jeg snakket med visste ikke helt hva han skulle svare, men tilslutt virket det som han bare fant på et svar, ..noe om at de hadde gått over til et nytt regnskapssystem,.. noe som rammet noen få.

 

Jeg godtok det svaret,...men trodde ham ikke. :no:

 

Så nå har de altså satt opp prisene. :mad:

 

EDIT av moderator : Unødvendig bruk av smileys og utropstegn. Rensket opp litt.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig har de lov til å sette opp prisene, hvis du ikke har bindingstid. Du har da også en soleklar rett til å bytte leverandør hvis du vil ...

 

Det er godt mulig at den fakturaen du fikk ekstra bare var en bug i systemet. Slikt skjer fra tid til annen og er egentlig aldri mulig å gardere seg mot. Personlig fikk jeg en faktura fra Telenor på 2x oppkoblingsavgift når jeg la inn ADSL... alle måtte skjønne at det var feil, men jeg fikk den regninga likevel.

Lenke til kommentar
De er sleipe disse jævlene!!!!!!!!!!

 

De annonserer på sidene sine med en pris på kr 349 for 720/128 abonnemet. Da må du binde deg for ett år.

Jeg er nå kunde på tredje året og betaler fortsatt kr 395,... det vil si helt til nå.

 

Nå har pinadø sleipingene satt opp prisen på linja til over kr 403 pr mnd.

 

Spekulerte på hva dette skulle bety, så når jeg gransker fakturaen ser jeg at de har lurt inn noe de kaller administrasjonsgebyr på kr 25.

 

Kan de gjøre sånt uten videre ?

 

De har prøvd seg tidligere også,... da sendte de en ekstra faktura for tid som jeg allerede hadde betalt for. Ringte dem og fyren jeg snakket med visste ikke helt hva han skulle svare, men tilslutt virket det som han bare fant på et svar, ..noe om at de hadde gått over til et nytt regnskapssystem,.. noe som rammet noen få.

 

Jeg godtok det svaret,...men trodde ham ikke. :no:

 

Så nå har de altså satt opp prisene. :mad::mad::mad:

Herlighet!

Du trenger da ikke skrike ut da... :(

Lenke til kommentar
Spekulerte på hva dette skulle bety, så når jeg gransker fakturaen ser jeg at de har lurt inn noe de kaller administrasjonsgebyr på kr 25.

 

Kan de gjøre sånt uten videre ?

Det begynner å bli mer vanlig for bedrifter å innføre gebyrer for de som ikke betaler elektronisk, - sender du giro, må du betale mer.

 

NGT tar for eksempel et gebyr på 19,- kroner for å sende papirfaktura.

Lenke til kommentar
Hei

 

Du trenger ikke binde deg for å få de nye prisene. Dette var et krav Bluecom hadde, men som de gikk vekk i fra for en tid tilbake. Selv har jeg de nye prisene, uten å ha bundet meg på nytt.

 

Ring dem, så ordner det seg nok.

Hvorfor skal det være nødvendig å ringe dem for å få de nye prisene?

 

Hadde de vært seriøse så hadde man fått dem automatisk uten å måtte be om det.

 

Ringte dem foressten rett etter at de hadde satt prisen til kr 349, men hvis jeg ikke ville binde meg for nye 12 mnd måtte jeg pent fortsette å betale kr 395. Og nå kr 403.

Lenke til kommentar
Ringte dem foressten rett etter at de hadde satt prisen til kr 349, men hvis jeg ikke ville binde meg for nye 12 mnd måtte jeg pent fortsette å betale kr 395. Og nå kr 403.

Vel, det er endret og hvorfor de har denne praksissen aner jeg ikke, antagelig noen blåruss i dress som surrer med dette.

Lenke til kommentar
gebyrer som ikke er avtalt ved kontaktinngåelse kan ikke påløpe dersom ny kontrakt ikke foreligger.

 

Har du ikke fått varsel om at gebyret skal komme (du skal ha rimelig tid til å avslutte kundeforholdet) kan du bare stryke beløpet fra fakturaen.

I og med at det er 2 mnd oppsigelse bør vel også en slik prisforhøyelse komme minst 2mnd før neste forfall slik at man rekker å si opp abonnementet ?

 

Her har det ikke kommet noe varsel på forhånd. Ikke noe varsel i det hele tatt,...de har bare lurt inn prisforhøyelsen i fakturaen sånn uten videre.

 

Slike firmaer som Bluecom må man bare kalle useriøse.

Endret av pjuik
Lenke til kommentar

Har hatt bluecom selv tidligere, men kuttet dem ut.

 

Sitter her og ser i avtalen jeg hadde,..der står det:

 

<<Dersom kunden ikke aksepterer ny pris, må avtalen sies opp skriftlig 14 dager før prisendringen trer i kraft. Avtalen opphører når ny pris trer i kraft.>>

 

Et annet sted står det:

 

<<Leverandøren står fritt il å endre avtalevilkårene. Dersom dette gjøres vil kunden bli varslet skriftlig>>

 

Ser altså ut som Bluecom ikke følger egne avtaler.

Lenke til kommentar

Ja, det ser ut som de ikke følger de avtalene de selv har satt opp.

 

For det første har jeg ikke fått noe skriftlig varsel,.. og for det andre får jeg fakturaen bare litt over en uke før forfall. Derfor har jeg ikke de 14 dagene til å si opp avtalen som er et minimum før ny prisendring trer i kraft.

Lenke til kommentar
Ja, det ser ut som de ikke følger de avtalene de selv har satt opp.

Her er hvertfall dagens vilkår:

 

http://www.bluecom.no/privat/pkundeforhold...ardbetingelser/

 

Klippet:

2.1. Etableringsavgiften betales ved første faktura. Tjenestene betales forskuddsvis. Priser i denne avtalen er oppgitt i NOK inklusiv mva. Ved utsendelse/levering av varer påløper Leverandørens porto-/transportkostnader tur-retur. Ved alle fakturautsendelser påløper det til enhver tid gjeldende administrasjonsgebyr.

Lenke til kommentar
Her er hvertfall dagens vilkår:

 

http://www.bluecom.no/privat/pkundeforhold...ardbetingelser/

 

Klippet:

2.1. Etableringsavgiften betales ved første faktura. Tjenestene betales forskuddsvis. Priser i denne avtalen er oppgitt i NOK inklusiv mva. Ved utsendelse/levering av varer påløper Leverandørens porto-/transportkostnader tur-retur. Ved alle fakturautsendelser påløper det til enhver tid gjeldende administrasjonsgebyr.

Ja, jeg ser at den er endret.

Men jeg må forholde meg til det som står i min avtale, (som er eldre) og der står det ingenting om noe administrasjonsgebyr.

 

Når de så plusser på det, er det en prisendring, og som det vitterlig står, skal det gis skriflig varsel om slikt.

Lenke til kommentar
Når de så plusser på det, er det en prisendring, og som det vitterlig står, skal det gis skriflig varsel om slikt.

Da bør du kontakte forbrukerrådet og forhøre deg om hva som er rett og hvordan man skal forholde seg til dette hvis det er feil.

Lenke til kommentar

pjuik, kan du være så snill og RINGE til Bluecom før du gjør anskrik og slakter dem på forumet for noe som sannsynligvis er en liten feil fra deres side?

 

Hvis du har det så forferdelig travelt, så sjekk #bluecom på efnet. Jeg er ikke sikker på om det er noen som jobber der nå, men det var i alle fall en av dem der i natt...

 

Forresten, de dekker seg ganske godt med pkt. 5.3 og 5.5 i standardavtalen... :ermm:

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar
Takke han der nede for at jeg byttet leverandør fra Bluecom til Telenor(ja jeg er faktisk fornøyd med Telenor)Betaler det samme for en 2Mb hos Telenor som jeg gjorde for 1Mb hos Bluecom.Pluss at linja har vært mye mere stabil etter skifte.

Bluecom og Telenor har like priser nå ;)

 

 

 

 

 

 

Hvorfor skal det være nødvendig å ringe dem for å få de nye prisene?

 

Hadde de vært seriøse så hadde man fått dem automatisk uten å måtte be om det.

 

Tror ikke noen annen ISP heller ville brukt tid på å finne ut hvilke kunder som betalte mer enn det de skulle, tar kanskje ikke veldig mye tid, men så lenge ikke kunden er oppmerksom, og det står i avtalen at kunden selv skal ta kontakt, så tror jeg ikke ISP'en har problemer med å få betalt mer.

 

Men enig med deg i at de burde ha gjort det, ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...