Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Styling, Audi A4 *tips needed*


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg kjøpte en bil for noen dager siden,er fortsatt 17 år, men har tenkt på å style den litt, siden den ikke har mer enn 101 HK!!

 

Fikk med 17" hjul og alu. felger,fikk også med 2*150 W høyttalere i tillegg til de 4 andre høyttalerene i bilen, men han hadde fjernet forsterkeren!så jeg kan trenge det også!

 

Men kan ikke dere gi meg noen ideer på åssen jeg kan style den! Gi meg noen linker hvor det kan stå om sånt!

 

Trenger også basskasse, så lurer på om man burde lage en selv, eller om man burde kjøpe ferdiglaget kasse!

 

bilen ser sånn ut;

 

bilde 1

432628-bilde2-siretnr(065).jpg

 

bilde 2

432628-bilde3-siretnr(067).jpg

 

EDIT:trykkleif

Endret av bassmania
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først må eg bare si: FIN bil :) Men litt vanskligt og se, men er det augelokk?

Du kan jo kjøpe RS4 front fanger ( ligger mye her )

For litt mer effekt har du jo effektanlegg og K&N filter, koster jo ikke alverden.

Såg du trengte forsterker, hvor mye effekt er du på jakt etter? såg at http://www.bilradiospes.no har en del forsterkere og subwofere. enkelt og bygge selv, men er du ikke flink og snekre så blir det litt verre.

Good luck :thumbup:

 

-Edit : Glemte og si at du kan jo kjøpe nye bremselys bak og kvite blinklys på sida.

Optik vinge bak er jo fint(trur det heter det?)

Endret av oxbow
Lenke til kommentar
mitt forslag er å senke den, ommlakere den til rød eller sølv,

Hahahah.. omlakkere den!!!! OMG! :laugh:

 

Tror ikke du helt har peiling.. Billigere å kjøpe seg en ny en i en av de fargen da..

Det er litt av en jobb å lakkere en bil i dører, mottorrom, under lister+++

Lenke til kommentar

Er ny medarbeider her på amotor, mitt arbeidsommråde kommer hovedsaklig til å bli styling, og jeg jobber akkurat nå med en reportasje om en -97 Audi A4 1,8t. Denne er utstyrt med bl.a. RS4 front, S-Line felger og Altezza baklykter. Vent og se, så kan kanskje min reportasje gi deg noen ideer :-)

Lenke til kommentar
Er ny medarbeider her på amotor, mitt arbeidsommråde kommer hovedsaklig til å bli styling, og jeg jobber akkurat nå med en reportasje om en -97 Audi A4 1,8t. Denne er utstyrt med bl.a. RS4 front, S-Line felger og Altezza baklykter. Vent og se, så kan kanskje min reportasje gi deg noen ideer :-)

Joa, tar alt med et godt smil :D , men når kommer den ut ca??

 

Forresten, åssen i helve*e senker man en bil, veit det er masse sånn fjæringer eller no sånt! men må man ta bort det gamle og sette på nye? eller???

 

Btw. er Audi`en min en "type B5"?

Endret av bassmania
Lenke til kommentar
Forresten, åssen i helve*e senker man en bil, veit det er masse sånn fjæringer eller no sånt! men må man ta bort det gamle og sette på nye? eller???

Det er vel i første omgang å skifte fjæringer til noen lavere, og stivere. Og så kan man eventuelt bytte de dempegreiene til noen mer sportslige. Men for all del, ikke stol på meg.

 

Og ikke kjøp sånne biltema-dødsfelle-klemmesammenfjæringene-ting, da de ikke er helt sunn for helsen din.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Det er vel i første omgang å skifte fjæringer til noen lavere, og stivere. Og så kan man eventuelt bytte de dempegreiene til noen mer sportslige. Men for all del, ikke stol på meg.

 

Og ikke kjøp sånne biltema-dødsfelle-klemmesammenfjæringene-ting, da de ikke er helt sunn for helsen din.

Bah.. Hvorfor gjøre det vanskelig? Vinkelsliper alt man trenger! Bilen får riktig nok egenskaper som båt etterpå, men pyttsann :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet+981234789
mitt forslag er å senke den, ommlakere den til rød eller sølv,

Hahahah.. omlakkere den!!!! OMG! :laugh:

 

Tror ikke du helt har peiling.. Billigere å kjøpe seg en ny en i en av de fargen da..

Det er litt av en jobb å lakkere en bil i dører, mottorrom, under lister+++

så du mener en slik audi A4 koster mellom 15-20.000kr?

Lenke til kommentar
mitt forslag er å senke den, ommlakere den til rød eller sølv,

Hahahah.. omlakkere den!!!! OMG! :laugh:

 

Tror ikke du helt har peiling.. Billigere å kjøpe seg en ny en i en av de fargen da..

Det er litt av en jobb å lakkere en bil i dører, mottorrom, under lister+++

så du mener en slik audi A4 koster mellom 15-20.000kr?

Tror han mente det var billigere å selge denne bilen og kjøpe en annen en i den fargen..

 

Bilen var pen, men motoren er særs lite å skryte av. En 1.6 hesters besinmotor på 100hester. Den drar ekstremt tregt, og har du folk i i tillegg, så går det fortere å springe..:) Mulig det bare gjelder noen modeller, men det er et feilforhold mellom 2. og 3.gir.. Dvs funker jo fett, men jeg ville ha gjort litt om på det. Altfor lite dreiemoment på lite omdreininger på 3.gir, mens masse på slutten av 2.gir..

 

Styling;

Senking, 17"-felger, øyelokk (noe du har), form for vinge og RS4-fangere. Bytt ut grillen også.

Lenke til kommentar

Morn du. Har ikke noen konkrete forslag til styling annet enn de som alleredet er nevnt her, men effekt-potte, luftfilter, chip (hjelper på lyden og litt effekt på motoren som igjen er tøft), felger (men er jo noe dyrt da)...

 

Men selve poenget med innlegget: Ser etter ny bil selv for tiden, da jeg fyller 18 i november. Da lurte jeg litt på hvor mye du gav for den? Har sett litt etter A4, men har da sett etter 1.8 Turbo for og få turbo'n. Og da kan jeg få den litt RS4 stil. Men A4 1.8 T kosta litt mye, billigste 99 000,- Så hvor mye gav du for din???

Lenke til kommentar
Tror han mente det var billigere å selge denne bilen og kjøpe en annen en i den fargen..

 

Bilen var pen, men motoren er særs lite å skryte av. En 1.6 hesters besinmotor på 100hester. Den drar ekstremt tregt, og har du folk i i tillegg, så går det fortere å springe..:) Mulig det bare gjelder noen modeller, men det er et feilforhold mellom 2. og 3.gir.. Dvs funker jo fett, men jeg ville ha gjort litt om på det. Altfor lite dreiemoment på lite omdreininger på 3.gir, mens masse på slutten av 2.gir..

 

Styling;

Senking, 17"-felger, øyelokk (noe du har), form for vinge og RS4-fangere. Bytt ut grillen også.

Som i første posten sa han at han fikk med 17" felger...

 

Og det med gir som du snakka om har eg merka at det er litt feil mellom 2-3.

Men den eg kjører drar godt i 3. på høgt turtall da. men mest kick i 2. liksom.

 

Senking er ikke så dyrt, kjøp Gule Koni, er kanskje litt dyrere enn andre merker men tror de er gode for prisen.

Endret av oxbow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...