Gå til innhold

Harddisk typer...


Anbefalte innlegg

Ska ha meg en stor hd nå, men lurer på hvilket merke jeg bør kjøpe? Eller rettere sagt, jeg lurer på om det er noe forskjell fra disk til disk i det hele tatt? Tenker da på de forskjellige merkene, som f.eks Samsung, Western osv.

 

Det kan jo være litt forskjell på støyen, men dette er jo ikke merkbart når du har 6 andre vifter som bråker som bare det ellers...

 

Har forresten ett soyo hovedkort.

http://www.soyousa.com/products/proddesc.php?id=185

 

Vil dette takle en disk på 250GB???

Endret av Suvdal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Seagate , WD eller Maxtor.

 

seagate hvis du skal ha det litt stille. western digital hvis du skal ha det litt raskere og maxtor hvis du er ute etter en mellomting.

 

dette er selvfølgelig slik jeg personlig ser på hardisker, ikke fakta altså ;)

Lenke til kommentar

Tja.....jeg for min del har hatt det meste av merker og enten så har jeg vært ekstremt heldig eller så er det ingen store forskjeller. Mest har jeg brukt seagate og WD. Dersom du leter etter en stor disk så regner jeg med at du skal bruke den som lagring. Da er stabilitet å ettertrakte etter min mening. Jeg har veldig gode erfaringer med seagate der. Nå er det sikkert andre som kommer til å si det motsatte da. Men alle vil ha forskjellige erfaringer med disker.

 

Jeg kjører nå kun WD (også lagring) og synes det fungerer veldig greit. Du får ta en kikk på forumet og se hva som er sagt tidligere (har vært tatt opp flere ganger). Ser at du er ny her så jeg anbefaler deg å å prøve søkefunksjonen i tillegg.

 

Jeg kan ikke tenke meg at du skulle få noen problemmer med å kjøre en stor hd på det kortet så lenge du kjører XP + sp1. Skulle du imidlertid få problemmer så har vi en sticky om det i forumet på toppen der du postet denne posten. Kan også komme tilbake for utdypende hjelp.

 

Velkommen til forumet! :)

 

PS! Er forresten enig med Kingy. Det er noe slikt jeg også rangerer det. Nå skal det nevnes at IBM (180GXP-serien) og samsung sine disker også har gjort det bra på tester, men jeg har ikke fått testet dem personlig.

Endret av MrVilla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...