Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ny router

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en linksys router her som går meg på nervene. Den har innebygd FW som blokkerer masse av det jeg holder på med , battle.net,webcam samtaler, andre spill nettverk, må kjøre passive i DC++.

Det jeg vil ha er en enkel grei router som fungerer :

Dette vil jeg ha :

Stabil

Lite sikkerhet (klarer meg med software fw)

Kjapp

Kan kjøre active i DC++

4 port'er holder

Har kikka på :

Dlink Broadband Router 1x10/100Mbps WAN Port 4x10/100 Switched LAN Ports NAT/NAPT

http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=101...lAction=details til 422,- kr hos PSdata.

Noen negativer med den? Andre forslag ?

Mvh Daniel .

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvis du skal kjøre active i DC , så krever det konfigurering med alle routere hvor du sitter på ditt eget lokale nett og skal ut på WAN.,

Vet at D-link routere er beryktet for å være bra og at mange har gode erfaringer med disse, men mine erfaringer med D-Link har til nå vært veldig dårlige..

Kan jo ha vært noe som gjaldt disse to som jeg har brukt bare også..

Var jeg deg ville jeg konfigurert Linksys routeren din, skru av firewall og les litt om port forwarding, det er nemlig det du gjør feil.

For å forklare det enkelt:

Når en pc på f.eks DC++ skal laste ned fra deg, så sender den en forespørsel til IP'en du er bak på en spesiell port. Denne IP'en tilhører i dette tilfellet din router, og da får routeren en forespørsel om å sende "xxx.fil" til en annen datamaskin.

Routeren, som ikke har noe DC klient, og heller ikke "xxx.fil", skjønner ikke en dritt ..

Når du port-forwarder, så ber du routeren videresende forespørsler på spesifikke porter til en datamaskin "bak" routeren.

Eksempel:

Jeg sender en forespørsel om å laste ned "nudeblondes.jpg" fra deg på port 21, forespørselen går til routeren, routeren ser at det kommer en forespørsel på port 21, og har fått instruksjoner om å videresende alle slike forespørsler til din pc.

Er litt trøtt nå, så håper du forstår..

Endret av dimdal
Skrevet

Anbefaler Dlink DI-604

- Null problem og sette opp og veldig enkel brukerstyring :)

Har hatt 4 stk. så jeg vet hva jeg snakker om....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...