Gå til innhold

hårføner vifte

stidz

Anbefalte innlegg

Skrevet

har tenkt lenge på dette. ville ikke vifta i en hårføner være super inni pc'en? den blåser jo sikkert like mye eller mer en en delta. og den er bare 60mm eller no.

noen som har prøvd dette før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel bare å koble viften til stikkontakten og bruke et rele, slik at viften får strøm når pc'n slås på. Men ville aldri gjort det med tanke på støyen :p

Skrevet

Mereklig at du ikke tok den med varmen- så dum er jeg ikke. men hvorfor kan du ikke bare koble deg på 220- volten på inngangen i strømforsyningen, og bruke en egen bryter på denne vifta? Er ikke noe problem det. Lodde fast, så blir det fint..

Skrevet

Hårføner fakta: De trekker mye mere strøm enn PC vifte, de bråker no forferdelig, de er ikke beregnet på å brukes i timesvis i strekk.

Som PC kjøler er de altså ikke egnet.

Skrevet
Hårføner fakta: De trekker mye mere strøm enn PC vifte, de bråker no forferdelig, de er ikke beregnet på å brukes i timesvis i strekk.

:yes:

di skrur seg av etter ei stund for di blir for varme, ikkje på grun av varme elenta men motoren har ikkje noe kjøling og kjører på alt for høgt turtall til å kunne brukes overlengre tid!!!

men foralldel bare prøv, det kan vere at ej tek feil :hmm:

Skrevet

skal bare prøve da. vis jeg finner føneren. ellers for jeg ta en tur på neste loppebarked

masse modde ting der ass

Skrevet

Det er jo varme elementet som trekker 95% av strømmen.

Eg tror at vifta kan gå i timevis i strekk uten varmeelementet.

Håper du tester dette lykke til. :D

Skrevet

pcen min er vel sikkert snart oppe i skadlig lydnivå uansett. den har vel bare 100 DB (ikke helt da men)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...