Gå til innhold

Hvilken vifte(r) kjøler du din radiator med?


Anbefalte innlegg

Hva kjøler du radiatoren din med?

 

Har tenkt å kjøpe inn en ny vifte sammen med AC-grillen de selger på microplex.

Problemet er bare at jeg ikke vet noe om den viften jeg bruker nå - bortsett fra at den støyer litt for mye. Det blir vel en 120mm kan jeg tenke meg.

 

Tips/synspunkter? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører en Titan Alu120mm på 7-12V alt ettersom belastning.

 

Bedre å ha en kraftigere vfte som en kan regulere ned fremfor å ha en stillegående vifte som en ikke kan kjøre raskere mens en spiller (belaster maskinen).

 

Jeg kjører _alltid_ viften på maks når jeg spiller, men hører den ikke da alle lyder fra spillet overdøver det meste (jeg bruker også hodetelefoner endel når jeg spiller).

Lenke til kommentar

Sjøl bruker jeg to Papst 26dB på ca 7V (Sunbeam viftestyring).

Titan-viftene fungerer greit de.

Men ihvertfall på modellen med metallramme er det en svak raklelyd på lav fart. Er på ingen måte overdøvende men jeg synes den er litt irriterende.

Lenke til kommentar
Spørsmålet er om det går på bekostning av vanntempen å ha en for stillegående vifte. Må si det frister veldig med en Mist vifte på 22db, hva tror dere om den?

Vel, jeg har bestilt sånn til glacial-radiatoren min som kommer i posten de nærmeste dagene (måtte himmelspretten brenne!)

 

Jeg kan jo gi deg en tilbakemelding på temp og støy, dersom du er interessert.

Lenke til kommentar
Spørsmålet er om det går på bekostning av vanntempen å ha en for stillegående vifte. Må si det frister veldig med en Mist vifte på 22db, hva tror dere om den?

Vel, jeg har bestilt sånn til glacial-radiatoren min som kommer i posten de nærmeste dagene (måtte himmelspretten brenne!)

 

Jeg kan jo gi deg en tilbakemelding på temp og støy, dersom du er interessert.

Bestillte en selv nå :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har et varmeregister liggende som skal brukes til kommende vannkjøling. Regner med å enten bruke 2x titan alu 120mm eller den store radialvifta som fulgte med. Men den er STOR og bråker en del, så blir nok titanviftene. Synes ikke de er så alt for gode, men de er sykt stilige, så da har jeg ikke mye valg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...