Gå til innhold

Hvor skal jeg sette jumperen?


Anbefalte innlegg

Jeg var dum nok til å fikle med jumper`ne på mine wd sata 120gb hd`r

 

Nå finner jeg ikke riktig setting for jumper`ne. har testa flere ganger men finner fremdeles ikke riktig posisjon. det er heller ikke noe hjelp å få på wd siden sider.

 

 

Kan non med peiling si hvor jeg skal ha dem??

 

Utgangspukt på disken er med strømkontakten "nesderst" på hd`n!

(for at det skal bli lettere å forklare posisjon for meg)

 

 

:scared: Crazy_Viking :scared:

Endret av Crazy_Viking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Elendig topic!

 

Men over til spørsmålet dit:

Jumperen på SATA-diskene er bare for å slå strømstyring av og på. Kan du ikke bare droppe jumperen? Men dersom du skal ha den til å stå der den står fra fabrikken, så sett jumperen på pinnene intill 4pinskontakten.

Lenke til kommentar
Elendig topic!

 

Men over til spørsmålet dit:

Jumperen på SATA-diskene er bare for å slå strømstyring av og på. Kan du ikke bare droppe jumperen? Men dersom du skal ha den til å stå der den står fra fabrikken, så sett jumperen på pinnene intill 4pinskontakten.

Ja du synes det er elendig.

 

Synn for deg :p

 

Tror jeg faktisk har testet å ha den der. problemet er at pc`n ikke finner noen av hdne lenger :thumbdown:

 

FAEN AT JEG MÅTTE BEGYNNE Å TULLE MED DE FORP... JUPER`ne :nei:

 

 

Er det ingen som har samme problem her??

Lenke til kommentar
Endret på emnetittelen, da "superhjelp!" er lite beskrivende! Neste gang du poster, så skriv et mer utfyllende emnefelt. Folk skal kun utav å lese emnefeltet, forstå hva tråden handler om.

Ja. det var bare i min fortvilte håpløshet :no: at jeg skrev superhjelp! meningen var at det skulle stå noe mere etter...jaja

Lenke til kommentar

Western Digital Serial ATA drives have a jumper block located next to the ATA power connector. There is generally no need to change the default jumper setting in order to use the drive. The only use of this jumper block is to enable or disable power management for the drive. The drives ship in the default position with the shunt on pins 1-2 (disabled). Alternatively, the jumper can be removed completely with the same result. Placing the shunt on pins 3-4 (enabled), designates that the drive will power-up in standby mode. For most users the default position should be used.

 

Bilde

Lenke til kommentar
Western Digital Serial ATA drives have a jumper block located next to the ATA power connector. There is generally no need to change the default jumper setting in order to use the drive. The only use of this jumper block is to enable or disable power management for the drive. The drives ship in the default position with the shunt on pins 1-2 (disabled). Alternatively, the jumper can be removed completely with the same result. Placing the shunt on pins 3-4 (enabled), designates that the drive will power-up in standby mode. For most users the default position should be used.

 

Bilde

hah!!

 

takk :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...