Gå til innhold

Lesefeil med DVD-R backup

Gjest Slettet-10579

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-10579
Skrevet

Jeg har noen backups brent som DVD-R, og noen som DVD+R. Jeg tenkte jeg skulle legge disse på harddisken som ISO-image for lettere å kunne få tilgang til backupene samt slite mindre på platene.

Når jeg bruker Nero til å lage image, går alle DVD+R platene helt fint, mens ALLE mine DVD-R plater stopper på 13% og gir beskjed om at det er lesefeil fra sourcedisken. Platene er brent i den samme spilleren, som er en NEC-1300 med firmware 1.0B.

Noen som har noen ideer til hvordan jeg kan komme rundt dette problemet? Jeg har også lisens på Stomp Record Now Max v.4.5, dersom det skulle kunne hjelpe eller være bedre enn Nero.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette billigplater (that's write, princo, datawrite og i den duren): Du får hva du betaler for.......

Er dette kvalitetsplater (Verbatim, TDK, Maxell, Fujifilm osv) så er et litt rart.

Gjest Slettet-10579
Skrevet

Ja, dette var litt merkelig, men de er brent på Sony 2X-plater, og er noen av de første DVD-platene jeg brant. Jeg skal sjekke ID på de, så jeg ser hvem som har laget de. På den tiden, så var det vel strengt talt bare de platene jeg fikk tak i ;)

Jeg klarte å hente ut alle data fra 7 av 11 plater uten feil, fikk noen bad blocks på de 4 siste med CD-Roller. I tillegg så har jeg noen Thats Write DVD+R plater som fungerer helt fint, kjøpt hos Komplett på tilbud for en stund tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...