Gå til innhold

Gratulerer med nasjonaldagen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg blir sliten av for store folkemengder jeg.

(A-sosial) :hmm:

 

Spesielt sliten når alle småunger stormer deg med "kan jeg få russekort" som kamp rop.

 

 

 

 

Jeg dro hjem akuratt, og jeg planlegger å drite i resten av dette styret. Orker det ikke.

 

 

 

 

Er nokk ikke så veldig sosial av meg. Hadde klart meg fint med datan og internett et år uten å se en annen person trur jeg.

Lenke til kommentar

og når skal de små nye landsmennene våres skjønne at det heter russeKORT og ikke russ.

 

Høres så dumt ut når de sier:

"har du russ?" "kan jeg få russ?"

 

Samme det, er ikke russ enda så, gratulerer med dagen alle sammen, spis masse is!

Lenke til kommentar

Jeg er en liten time forsinket, men jeg har bedre ting å gjøre 17. mai enn å sitte foran datamaskinen ;)

 

Holger: Viser du din solidaritet ovenfor asylsøkere ved å sitte inne hele dagen..? Så deg ikke i byen i dag. :nei:

 

Jeg vet at det er ganske mange som ikke setter så mye pris på 17. mai, men jeg syns egentlig at det er den beste høytidsdagen vi har. For det første har vi faktisk noe å feire (selv om jeg har møtt overraskende mange som ikke vet HVA vi feirer), i motsetning til de fleste andre høytider. (Liten disclaimer: Jeg er ikke kristen, og føler ikke egentlig noen stor trang til å feire for at det ble født en kar en gang rundt kristi fødsel. Hvis noen føler at det var en stor begivenhet er det helt greit for meg, og de må gjerne kose seg av den grunn. Jeg koser meg (i jula) fordi jeg føler at jeg trenger det ;))

 

På 17. mai er alle samlet ute. I lille Lillehammer er det ikke så ofte at det er mange folk i gatene, så det er koselig å se at det er litt liv i sentrum. På 17. mai møter du alltid mange kjentfolk, og også kjentfolk du ikke ser så ofte. Videre pynter (de fleste) seg på 17. mai, og det er hyggelig å se mange blide folk (og barn som griner fordi de har mista heliumballongen sin...) som er pyntet i finstasen. Det er litt sånn god stemning :) Dessuten er 17. mai en ypperlig anledning til å dra fram dressen, noe jeg aldri sier nei til.

 

Jeg hadde egentlig tenkt til å legge ut litt mer i det vide og det brede om hvor fin 17. mai er, men jeg er trøtt. Jeg nøyer meg derfor med å si "Gratulerer med grunnlovsdagen!", og å tusle i seng.

 

Gratulerer med grunnlovsdagen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...