Gå til innhold

overklokking av en XP2100+


oRacLe

Anbefalte innlegg

hei.

 

jeg leste i en review av denne cpu'en at ved å sette FSB fra 133 til 145,

blir cpu'en litt over 200mhz raskere. er det helt trygt å gjøre dette?

 

jeg lurte også på dette: jeg har et KT4V series hovedkort(KT400 Chipset based) hovedkort. det står: " supports up to 2800+ or higher speed". betyr dette at jeg kan muligens kjøpe en 3000+, eller 3200+ cpu til dette hovedkortet?

 

jeg vil forøvrig vite dette pga jeg har fps-drop problemer i spillet counter-strike.

etter jeg formaterte måtte jeg loade bios cfg etterpå, det eneste jeg fiksa på var å sette FSB fra default 100 til 133. er det noe mer jeg burde fikse?

 

jeg lurte også på hvordan jeg finner ut hva slags ram jeg har. jeg vet jeg har twinmos 512 DDR, men om det er PC300, ller hva det er? tenkte jeg skulle supplere på 512 til.

 

pls hlp, sliter:)

 

takk.

Endret av calle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan sikkert gå fint og stille fsb til det du vil. Ikke for høyt da :p Men prosessoren kan være låst det vil si du ikke kan klokke den:( Du kan altid sette i en prosessor. Visst den er for rask for hovedkortet, vil prosessoren gå på den farten hovedkotret tåler. vet ikke helt hvordan man sjekker det med ramen, kan være noe med og ta ut brikken og lese på den. Tror det skal stå noe der... Visst ikke kan du laste ner aida32 eller sisoftsandra 2004 (Good for opplysninger om pcen din) Så nå er det bare og sette i gang, du har en jobb og gjør :cool: Kom deg opp fra sofaen :D

Lenke til kommentar

Vell, forhåpentligvis så greier hovedkortet ditt å kjøre på 145 i fsb uten problemer, men vær obs på at det kan forekomme Data korupsjon hvis du ikke har pci lock, men det er lite trolig på di hastighetene du kjører (jeg bruker ca 2x240 i fsb).

 

For å finne ut av hvilket minne du har, så kan du se på minnebrikkene, hvis det ikke står noen lapp på di, så må du lese av produktkoden og søke på fabrikantenes internetside. Det letteste er vell egentlig å teste om du kan bruke minnet stabilt på 100, 133 , 166 , 200, stopper maskinen opp på før du oppnår disse hastighetene så vet du omtrent hva du har (pc 2100=133,pc2700=166,pc3200=200), gjør dette trinnvis altså øk fsb med 1 av gangen og se hvor høyt du kommer, med en gang ting blir ustabilt trapper du ned et par hakk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...