Gå til innhold

lyd som svikter i Adobe Premeire


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skulle til å begynne på et nytt prosjekt nå, jeg importerte klippene mine og alt det vanlige. Plutselig virket ikke lyden i Premiere. Når jeg trykket play virket bare bildet men ingen lyd kom. Bare når jeg "scrubbet" timelinen kunne jeg høre lyden men med en gang jeg trykte play igjen hørte jeg ingenting. Jeg tenkte kanskje problemet ville gå vekk hvis jeg reinstallerte. Men problemet var der enda. Selve "dv avi" klippet har lyd og hele pakken når jeg spiller av i Media player.

Er det et problem i Premiere eller kan det være noe med lydkort instillingene mine ?? alt annet av lyd i windows virker. Jeg prøvde også andre klipp i premiere og det samme problemet oppstod så det er ikke noe som bare skjer med det ene klippet.

HJELP :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg skulle til å begynne på et nytt prosjekt nå, jeg importerte klippene mine og alt det vanlige. Plutselig virket ikke lyden i Premiere. Når jeg trykket play virket bare bildet men ingen lyd kom. Bare når jeg "scrubbet" timelinen kunne jeg høre lyden men med en gang jeg trykte play igjen hørte jeg ingenting. Jeg tenkte kanskje problemet ville gå vekk hvis jeg reinstallerte. Men problemet var der enda. Selve "dv avi" klippet har lyd og hele pakken når jeg spiller av i Media player.

Er det et problem i Premiere eller kan det være noe med lydkort instillingene mine ?? alt annet av lyd i windows virker. Jeg prøvde også andre klipp i premiere og det samme problemet oppstod så det er ikke noe som bare skjer med det ene klippet.

HJELP :D

Hadde nøyaktig samme problem som deg. Fikk også bare lyd når jeg dro på timelinen. Prøvde masse forskjellig, men fant ikke ut av det. Etter en stund fungerte brått lyden, men kan dessverre ikke si hvorfor. Aner rett å slett ikke hva jeg gjorde :no::hmm:

 

Håper noen vet hva du skal gjøre, for det er greit å vite til en annen gang.

Lenke til kommentar

Har merket at problemet oppstår oftere når audio mikseren er åpen. Det har også skjedd meg ofte etter jeg har laget "titles" i Title Deko som blir integrert i Adobe Premiere hvis man kjøper DV500 pakken fra Pinnacle.

 

Hadde problemet ofte før, men i det siste har jeg ikke merket mye til det... bank i bordet.

 

Hvor rask CPU har dere? Mulig det ble bedret like etter jeg gikk fra XP180+ til XP2400+ uten at jeg kan si det helt sikkert.

Lenke til kommentar

Ja, akkurat det samme skjedde med meg også.

 

Jeg gjorde et eller annet, men jeg kan farsken meg ikke komme på hva det var. :) Skal tenke godt etter, kanskje jeg kommer på det.

 

Senere har jeg aldri hatt problemer med det. Så det er kanskje som med vannkopper: Hatt det, får det aldri igjen. (Forhåpentligvis..)

Lenke til kommentar

Det er vel sant det :yes: . Men det er ikke så stor sansynlighet. Håper ikke Premiern min har så stor sansynlighet for å miste lyden igjen heller :no:

 

ahh!! Mulig jeg kom på det nå. Hvis jeg ikke husker helt feil..

 

Dette er noe jeg tror, altså det kan være helt på jordet!! Når du importerer et klipp virker det som om premier går igjennom fila på en måte. Harddisken jobber i alle fall som bare juling (Vil anta at den finner ut hvor på harddisken fila ligger til forskjellige tidskoder eller noe sånt, slik at den skal kunne finne fram raskere). Når det er en stor fil vil det naturlig nok ta en del tid. Det jeg kom fram til var at jeg fikk til å spille av fila før den var ferdig med sjekkinga og at lyden ikke var der da. Men hvis jeg venta en stund så kom den.

 

Mulig jeg er helt på jordet her men det er verdt et forsøk å bare vente litt. Vet det er vanskelig, foran PC'n virker jo 3 sek som et minutt..

 

 

EDIT: Når jeg tenker over det var det nok noe annet jeg gjorde.

Endret av artiPer
Lenke til kommentar

Gralle er inne på en mulig løsning. En annen jeg har erfart er:

 

- Premiere (jeg har Pro versjonen) kjører automatisk noe den kaller "Conforming audio" (se progresjonsindikator nede til høyre) når et klipp er overført til Premiere. Antar at dette er en slags rendring av audio. Dersom det er mange klipp / treg pc, går denne prosessen sakte. Prøver du da å se preview av et klipp som ennå ikker er "conformed", høres ikke noe lyd.

Lenke til kommentar

skulle bare legge til at jeg har hatt samme problem selv også, men også viktig er det å legge til noe som allerede har kommet fram: man må VENTE til Premiere har "kartlagt" lydfilene før man kan se dem med lyd. Du ser nederst til høyre åssen det ligger an.

Lenke til kommentar
  • 18 år senere...

Hei! Jeg leste denne diskusjonen i håp om å få svar da jeg møtte på dette problemet i dag. Dessverre var det ingen svar å finne her. Jeg måtte selv løse denne vanskelige nøtten, og det tok sin tid. Etter flere timer med uvitenhet, slit, strev og tårer kom jeg fremt til den brilliante ideen om å avinstallere Premier. Jeg gjorde da dette, og vipps så funket lyden igjen når jeg reinstallerte applikasjonen. Takk til meg selv.

For å gi dere og fremtidig miserable sjeler svar på spørsmålet: avinstaller og last inn på nytt :) 

Mvh, en vennlig sjel ❤️

Endret av Kari Palari
Lenke til kommentar
  • ilpostino endret tittelen til lyd som svikter i Adobe Premeire

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...