Gå til innhold

Webshopper med betaling via giro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes vel ingen seriøse nettbutikker som selger varer per faktura. Grunnen er enkel; det er rett og slett for stor risiko å sende avgårde varer for tusenvis av kroner til folk man overhodet ikke kjenner. Sjangsen for at folk bestiller uten å ha penger er veldig stor ... bare se på en del av klientellet her på forumet.

 

Personlig ville jeg være litt forsiktig med å handle fra et datafirma som tilbyr slik betaling, da dette fort kan gå ut over likviditeten og dermed også levedyktigheten til firmaet. Og firmaer jeg handler med, har jeg en særdeles stort ønske om at skal drive videre, slik at jeg kan benytte meg av garantiene hvis noe går skitt.

 

Det går kanskje ann å få til en løsning med forhåndsbetaling, men dette tar nok mye lengere tid enn å hente pakka på posten og betale der.

 

Slik jeg tolker posten din; du har ikke visa ... og syns det er slit å betale på posten... du har ikke bankkort? Hvis du må i en bank og ta ut pengene der, for så å dra til Posten og betale kontant der ... da skjønner jeg at det er litt slit. Men Norge er blitt sånn at betalingskort er nesten et must.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ... men desverre er det få andre valg enn Visa eller oppkrav her i landet (sikkert i resten av landet også). På den andre siden, får man ikke handle på krita hos Rimi heller. For mange tvilsomme typer til at noen gidder å risikere butikken sin.

 

Når det gjelder frakt, så sendes stort sett alt av verdi som pakker. Grunnen er forsikring og pakkesporing. Sendes varer som brev, er det ingenting som hindrer deg å bare bøffe varene, kaste fakturaen og hevde du ikke har fått noe. Sendes det som pakke, kan du, posten, butikken se om pakken har blitt utlevert eller ikke.

 

Hvis pakken står utlevert og du ikke har mottatt den, har Posten er stort problem. Hvis pakken ikke kommer fram, har Posten et like stort problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...