Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

nettverks kabel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe meg en nettverkskabel som gjør at jeg kan koble opp ADSL på en bærbar PC som står på mitt rom.. Da må jeg bruke en router som jeg har.. Rommet er ca. 20-25 m unna routeren... Blir hastigheten tregere på nettet da? Og hvilken kabel er best? Hvor kjøper man den?

Takker får alle svar :thumbs:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg skal kjøpe meg en nettverkskabel som gjør at jeg kan koble opp ADSL på en bærbar PC som står på mitt rom.. Da må jeg bruke en router som jeg har.. Rommet er ca. 20-25 m unna routeren... Blir hastigheten tregere på nettet da? Og hvilken kabel er best? Hvor kjøper man den?

20-25 m. går greit :thumbup:

Kjøp cat5e eller cat6.

Skrevet
Setter denne ned hastigheten på internett?

Sannsynligvis ikke. Regner med du har 100 mbit internt på nettverket, og internettlinja di er vel ikke 100 mbit. Så du merker nok ingen forskjell i hastigheten på internett.

Skrevet

Viss jeg har to maskiner koblet opp på routeren da, og bare den ene er på nett... Setter den ned hastigheten viss begge maskinene er på nett? Kan jeg spille LAN mellom disse maskinene da?

Skrevet
Viss jeg har to maskiner koblet opp på routeren da, og bare den ene er på nett... Setter den ned hastigheten viss begge maskinene er på nett? Kan jeg spille LAN mellom disse maskinene da?

Vel, begge maskinene bruker båndbredde om de er på nett, så det går tregere om du makser båndbredda di.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...