Gå til innhold

Alienware...erfæringer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke mange har bestilt komplette pc'er fra så langt unna.

Luksus frakt (en pc må sendes forsiktig) fra USA/Englad til norge vil koste en god del.

Dessuten er de overdrevent overpriset...

 

Edit: Vekk med tull og tøys.

Endret av Goophy
Lenke til kommentar

Bare Alienware selv..

Eller brukte kabinett da, men tviler på noen vil selge dem.

 

 

Ellers må du dra på Cruise til USA, kjøpe PC'en der, frakte til Norge for og slippe unna toll, hehe

 

Det går også med Fly, men da kan maskina lettere bli ødelagt..

Frakt PC'en tilbake som "Gift" , da får du tollfritt tilbake opptil 15,000kr!

Lenke til kommentar

Nå har jeg sjekket litt rundt for å komme med et litt mer konkret svar.

 

Jeg har vært inne på alienware sine engelske nettsider, www.alienware.co.uk og satt opp en maskin, Area-51 med heftig utstyr. Den kommer med frakt på 2960,2 Euro. Dette blir ca. 24000 norske kroner.

 

Av dette er 193,2 euro frakt, dvs. du betaler ca. 1600 kr. for å frakte den til Norge.

 

Så har jeg sjekket litt rundt, og det ser faktisk ut som om man slipper toll på datautstyr. Se link: DinSide

 

Man må derimot betale 24% moms på maskinen. Da er du oppe i en totalpris på 29760 kr.

 

Så inntil Alienware får eget kontor i Norge tror jeg man tjener mest på å bygge maskinene selv. Med mindre man er styrtrik da...

Lenke til kommentar

Artikkelen på Dinside.no er utdater (2002), og det har kommet nye regler for det.

Må betale lik toll og moms som på alt annet.

 

Men om du bstiller fra England må du betale norks moms ja, men du får tilbake engelsk moms (om de har det).

 

Uansett unødvendig dyrt å kjøpe en AlienWare pc.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg kanskje skule slenge inn en erfaring siden jeg sitter på en slik sak selv.

Hvis du har råd: KJØP! Det finnes knapt nok fetere maskin bygget m omtanke (kabling etc). I tillegg har det en support som overgår ALT jeg har vært borti.

Men, det koster...

Maskina i seg selv er ikke no spess, de feteste delene, mest stillegående disene/viftene.

Alt i alt:

Det er ikke no problem å bygge en slik maskin selv, er tross alt bare å kjøpe delene, men har du råd til det, er det 100% verdt pengene.

 

dr_k

Lenke til kommentar
Det er jo tullete av dere og bruke toll/mva som er argument mot alienware. Du må betale moms på pcer dy kjøper i norge å. Broren min bestilte pc hos alienware i england. Kan helt klart anbefales om du har råd

Tja, når en AlienWare pc begynner å koste 10K mer enn om du hadde kjøpt alle de samme delene + et annet kabinett løst her hjemme er jo det et ganske godt argument da toll/moms utgjør en god del av totalen.

 

Men om man ikke vil være økonomiske så værsågod...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...