Gå til innhold

sata driver problemer


Anbefalte innlegg

Har satt sammen følgende data:

 

Asus K8V

AMD Athlon 64 3200+

WD 250gb sata harddisk

1024 cursair ram

 

Vi installerer silicon image driveren (f6 i win xp installasjons oppstarten), og det ser ut som om den blir installert, men når vi kommer inn i installasjons programmet så står det at windows ikke fant noen harddisk.

Kan det være at vi trenger en annen sata driver eller noe sånn?

Noen som har noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. Finner du disk i BIOS ?

2. Hvis du gjør det, så får du ta en søkerunde etter nye / andre drivere til sata kontrolleren.

Det er 99,9% sikkerhet at det er den som lager "problemet"

takker for svar.

 

Finner harddisken i bios en. Har prøvd en annen driver, men det hjalp ikke noe.

 

Noen som har en driver som de bruker med denne harddisken? Eller noen som har neon andre løsninger?

Endret av andesam
Lenke til kommentar

har prøvd driverne på asus.com. Men de løser ikke problemet de heller.

 

Er temmelig sikker på at problemet har noe å gjøre med at harddisken ikke er ordentlig partisjonert. Har kjørt fdisk, men det virker som om det ikke takler så stor harddisk. Skal prøve noen andre programmer.

Lenke til kommentar

La meg se om jeg har forstått dette rett :

 

Du har altså en 250GB disk som er uten operativsystem, og du skal installere på den ?

 

Det har ikke noe som helst med partisjoner å gjøre, windows kan partisjonere under installasjonen, det ER driverproblemer.

 

Er du sikker på at du velger rett driver når windows spør hvilke du skal bruke ?

 

Men om det får deg til å føle deg bedre får du bare bruke fdisk til å lage partisjoner :roll:

Lenke til kommentar
La meg se om jeg har forstått dette rett :

 

Du har altså en 250GB disk som er uten operativsystem, og du skal installere på den ?

 

Det har ikke noe som helst med partisjoner å gjøre, windows kan partisjonere under installasjonen, det ER driverproblemer.

 

Er du sikker på at du velger rett driver når windows spør hvilke du skal bruke ?

 

Men om det får deg til å føle deg bedre får du bare bruke fdisk til å lage partisjoner :roll:

ja

 

satte inn harddisken i min data og partisjonerte den. Men dette Hjalp heller ikke.

Vet du vilken driver som funker da? Har prøvd 3 forskjellige og ingen av de virker.

Lenke til kommentar

Har en kompis med epox kort, han måtte tråle seg gjennom mange drivere som lå på plata for å finne den rette.

 

Hvis du oppretter en tråd i dette forumet der du etterspør hvilke drivere du må bruke (og f.eks får dem sendt pr.mail), så burde du få rett hjelp.

 

Evt søke på google etter hvilke drivere som virker ;)

Lenke til kommentar

Fdisk (kun FAT 32) er ikkje for XP som bør ha NTFS filsystem.

Kommer i installasjon av XP.

Driveren som skal brukes ligger på cden som var med hovedkortet.

Folder tre til .exe filen som lager driverdisketten.

\Drivers\VIARAID\6420RAID\DriverDisk\Makedisk.exe

og

\Drivers\Promise\378RAID\Makedisk.exe

Endret av U2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...