Gå til innhold

"SILENT VIKING"


Jovi60

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:



Jeg var liksom ute etter tempen på CPU'en hvis du kjører med SILENT VIKING kjøler!! Les OVERSKRIFTA mann!!



 

Tenk før du skriver da mann! Jeg ser ikke noe overskrift jeg som det står at du er ute etter temperaturen... Det du snakker om kalles et "innlegg" og ikke overskrift, overskrift er det som står på toppen av en side. :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-10 14:32, Jovi60 skrev:

msh skriver:"Har 1,4ghz,pluss bra med kabinett kjøling.

Chieftec kabinett med tre kabinett vifter".


Jeg var liksom ute etter tempen på CPU'en hvis du kjører med SILENT VIKING kjøler!! Les OVERSKRIFTA mann!!



John


 

Din idiot Jovi60...

Du bør klare å lese hva han skrev i sitt tildligere innlegg! Det er klart at om ikke du kan forskjellen på innlegg og OVERSKRIFT som du meisler ut så kan det være litt vanskelig!

Lenke til kommentar

Til Jovi60

 

For å ikke forvirre deg,så skriver jeg det igjen.

Jeg bruker SILENT VIKING kjøler som jeg kjøpte fra microplex for 1mnd siden.

 

Jeg har AMD Athlon Thunderbird 1,4GHZ med 266MHz buss (socket A).Cpu Core Voltage på 1.75V.

 

Idle cpu Temp på ligger på 32grader ved å bruke Vcool.Max CPU-temp får jeg 48grader.

 

Bruker Chieftec kabinett med 3 Enermax kabinett vifter.Har Abit KG7-Raid Hovedkort med 512 MB DDR minne brikker fra Twinmos.Bruker 1 Westerndigital HD på 120GB (JB med 8 MB Cache).Crative-labs Soundblaster player 1024 lydkort,Asus V6800 Deluxe med DDR ram(3d briller),D-link nettverkskort(100Mbps),DV Studio firewire kort,1 Pioneer DVD med 10X DVD + 40X CD lese hastighet,Plexwriter 12/10/32A (IDE).

 

Skjønner du noen NÅ

Lenke til kommentar

Jeg kjører Athlon T-bird 1,4GHz , og installerte Silent Viking i dag. Ligger like under 60 grader idle, noe som er litt mer enn med den gamle STØYENDE Coolermasteren. Men som sagt ble den installert i dag, og jeg brukte Arctic Silver 3, og den skal ha tre døgn på å stabilisere seg før den yter optimalt.

 

Er litt redd for at det ikke er optimal kontakt mellom CPU og Heatsink til tross for AS3, de jeg tok av den gamle heatsinken hadde thermalpaden smeltet helt gjennom, og det lå rester av den langs kanten av kontaktflaten på CPUen som jeg ikke fikk bort.

 

Fortsatt ikke helt fornøyd med støyen, har kvittet meg med northbridgevifta, og satt på en heatsink fra Zalman, tempen gikk faktisk ned noen grader og støyen ble kraftig redusert. Nå er det vel PSUen som er største støykilde tror jeg.

 

Nå skal det sies at jeg har et Asus HK, og de er visstnok kjent for å vise for høye temperaturer.

 

[ Denne Melding var redigert av: Paragrafrytteren på 2002-04-12 22:46 ]

Lenke til kommentar

Den vifta som er på Obs! mariero er den samme som

silent viking. Men den er kjøpt direkte fra leverandør i taiwan, av microplex. Hvis en skal

ha silent viking navnet på blir den ca 30- 40 % dyrere, fordi silent viking er et patentert merkenavn

til det Danske firmaet som har utformet designet til denne vifta. Så det er akuratt som wolsvagen flere

like biler, men med forskjellige navn (men ikke utsende i dette tilfellet)

morsta

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...