Gå til innhold

Salgstall for 6600 vs SX1


Anbefalte innlegg

SX1 skulle jo være telefonen som har alt. Synd den ble forsinket og 6600 kom ut først. Noen som har salgstall for de respektive telefonene? Det er vel det som i bunn og grunn avgjør hvilken som ble en størst suksess, hvem som inneholdt tekniske finesser folket faktisk verdsetter og betaler for.

 

Problemet til Siemens er at de ofte kommer med ny teknologi, men det viser seg at folk ikke har bruk for den at den ikke fører til mer salg av teletjenester. Mens Nokia gir folket noe så enkelt som sms og ringelyder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
--

SX1 er funksjonsmessig best, det er klart.

 

Utsetting og mye problemer med tidlige firmware-versjoner har dog hemmet salget litt, og jeg vil også si at jeg ikke er "fornøyd" med markedsføringen Siemens har gjort.

 

Søker du gjennom amobilartikklene finner du en artikkel som viser hvilke firmaer som selger mest smartphones. Nokia ledet overlegent.

Lenke til kommentar

SX1 er best ja, men det som spiller en rolle for folk flest er at det står 'Nokia' på mobilen :)

 

Tipper 6600 har solgt ca 10 ganger så mye som SX1 :)

 

Jeg vil også tippe at 50% av dem som har SX1 ikke vet at den kan bruke minnekort, ikke vet hva Symbian er og ble svært overrasket da de fant Radio-symbolet i menyene. Og dette er folk som hadde klart seg med en 3100 eller noe annet enkelt :)

Akkurat som halvparten av befolkningen ikke vet hvilken motor de har i bilen sin.

Lenke til kommentar

 

Jeg vil også tippe at 50% av dem som har SX1 ikke vet at den kan bruke minnekort, ikke vet hva Symbian er og ble svært overrasket da de fant Radio-symbolet i menyene. Og dette er folk som hadde klart seg med en 3100 eller noe annet enkelt :)

Akkurat som halvparten av befolkningen ikke vet hvilken motor de har i bilen sin.

Det er nok mange som har 6600 også som ikke vet hva symbian er... Som bare kjøpte den fordi det var den dyreste feteste nokiaen de fant.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte 6600 for å bruke den til navigasjon med wayfinder. Betalte de 16 euroene det kostet å få fullversjonen, men når de gir meg en aktiveringskode på 12 tegn framfor 20 som er det riktige, uten noen steder å klage så endte jeg opp med en veldig stor og dyr ringe- og tekste-telefon.

Wayfinder skal visstnok være veldig bra, så du har sikkert bare hatt uflaks der.

 

Og det er da 1000 plasser å "klage" til på deres nettsider her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...