Gå til innhold

Vannkjøling, trenger råd og hjelp...


Anbefalte innlegg

Heisann!!!

 

Kan dere hjelpe meg. Jeg har pratet med en databutikk ang. valg av vannkjøling.

 

De kom med dette forslaget til meg.

 

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MISTWCKIT02

 

Vis jeg tar med en harddisk kjøler

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC25105

og bakvegg for Chieftec tower sånn at radiatoren kan skrues lett opp...

 

Det han sa kommer dette på 2989,96

Da er ikke chipsette tatt med. Jeg skal ha med det også. Er dette noe bra, kom med tips.

Jeg trenger hjelp...

 

Takker på forhånd...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Settet du linker til der er helt flott :) Jeg har ikke erfaring med det selv, men det virker helt bra.

 

HDD-kjøler: Hvis du ikke har behov kabinettvifter for at ikke harddiskene skal koke, trenger du heller ikke vannkjøing på dem. Det at HDDene blir kaldere, skal visstnok forlenge levetiden, og gjør harddisken mer stabil med tanke på bad sectors.

 

Jeg ville aldri betalt 750kr for det, men dersom du har pengene, er det ingenting i veien for å kjøpe det!

 

Bakvegg: Dersom du har chieftech fulltower, er jo bakveggen du prater om, helt topp :) Gå for den!

 

Chipset: Har ikke peiling. Hvis det er vifte på NB fra før, kan det være greit å bytte ut denne med en vannblokk for å bli kvitt støy, men ellers vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Det er et bra sett etter hva jeg kan se, det er jo også veldig stillegående :)

 

Når det gjelder NB kjøler vet jeg ikke, men det skal jo ikke så my til, er vel bare og finne 1 du liker som passer :)

 

Edit: Ang. HDD kjøling, dette er lite sansynelig nødvendig, det holder med at du setter en meget stillegående vifte på den/de :D

 

Edit: Leif

Endret av Zipp0
Lenke til kommentar

Jeg har satt vifte på rapptor disken min. Flere jeg har snakket med sier at tempen er fort oppi 45 - 56 grader. Det er jo ikke kult, derfor har jeg vifte på. Den sier via ekstern temp. at den er 33 grader. Beregn +++ grader på den.

 

Har fått svar fra noen andre og de sier at dette sette her er bedre...

 

Start med - http://www.netconnection.no/lucys/produkter/ncoolbasic.html - Ncool Basic vannkjølingspakke istedet til 1995,-

 

Ncool Basic inneholder komponenter som er mye mye mye bedre enn Mi(s)t har

 

De sier også at sette er:

NEI det er et overprisa amatørsett

 

Jeg falt for mist sitt grunnet pumpe, tank, nippler, HDD kjøler etc...

 

Det eneste er at jeg har hørt mye + om er DangerDen RBX.

 

De blokkene jeg har sett på fra mist er:

CPU: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MISTWBCPU4782

NB: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AC24055

 

Er det bra. Får ellers vite at det er vanskelig å få kjølt GPU'en pga. minnebrikkene på skjermkortet må ha kjøling...

Lenke til kommentar
Som de sier i guiden til vannkjøling her på OK, er det ikke mer enn et par grader som skiller den beste og den dårligste blokken.

Nåvel, det har jo etterhvert blitt en sannhet med modifikasjoner.

Det har jo rent endel vann rundt i de forskjellige systemene siden jeg skrev den guiden, og dermed har det også vært en viss utvikling mht kjøleblokker og design.

 

Utspekulerte løsninger har jo gjort sitt til at forskjellen nok er noe større nå, fra beste til dårligste blokk.

På toppen av det hele, har også kravene til pumpekapasitet (trykk / flow) økt endel som følge av nye løsninger.

Uten dermed å skremme noen, men vil man ha et "top notch" system, så bør man velge komponenter med omhu. :)

Lenke til kommentar

Noe som også har MYE å si er radiatoren, det hjelper lite hvis du har en blokk som tar vekk mye varme og en radiator som ikke greier å fjerne varmen fra vannet...

En god radiator er alltid et godt utgangs pungt.

 

edit: skyt meg hvis jeg atar feil... :p

 

edit 2: skrivefeil

Endret av Sink
Lenke til kommentar
Så sette fra Mist er bra altså. Mange nevner ncool fra netconnetion men liker ikke hvordan nippelene på systemet. Redd for lekasje jeg...

 

Noen som kjenner til Mist sitt system???

En kamerat av meg som har det settet der... Det er den mest stillegående vannkjølinga jeg har vært borti av ferdigsett! Pumpa er nesten lydløs, samme med papst-vista som følger med :)

 

Hvis du ikke skal ha noe som er high-end ville jeg gått for det, eller evt. dette hvis du skal ha med NB og GPU... ;)

 

(Noen som har litt mer peiling får bekrefte om den waterchillen der er et bra sett ;))

Lenke til kommentar

Vis dere skulle satt sammen et sett som er bra. Hva VILLE dere valgt ut av utstyr?

Vil ha liste & detaljer. Skal være et bra sett med god mulighet for god kjøling til kanskje LITT overklokking. Pleaz hjelp meg, skal gå til innkjøp til uka... Se på min spec. nedenfor, spør vis det er noe dere lurer på som er avgjørende til valg av utstyr...

Lenke til kommentar

Jeg har MIST sitt system på min amd 2500+

 

er fornøyd jeg. meget stillegående og kjøler ok.

har 37/42 grader på cpu. (idle/load)

 

Jeg har trykket det inn i et Raidmax miditower så det ble trangt og dermed litt dårligere luftgjennomstrømmning så den kjøler nok ikke optimalt hos meg.

 

men det ser jo bra ut med leds i tank og blokk. et helt ok nybegynnersett.

Lenke til kommentar

Gikk for dette her jeg...

 

MIST vannblokk, CPU - Socket 478

AC vannblokk, chipset (P4), "twinplex" - Type 3

AC vannblokk, disk, "aquadrive", Blå

Eheim 1250 vannsirkulasjonspumpe

AC radiator, "airplex EVO 240"

AC radiatorgrill, for "airplex EVO 240"

AC vanntank, "aquatube", Blå

AC brakett, for "aquatube"

 

+++ nippler, slanger etc...

 

Bra utstyr eller hvordan er det???

Lenke til kommentar

Jeg skal nok være VELDIG nøye med monteringen ja. Skal vel kjøre det i over 24 timer uten komponenter bare for å være sikker. Gleder meg ikke til jeg skal lage hull i kabinette til 240 radiatoren. Blir mye jobb det... Han i butikken sa at det er mye jobb siden jeg har chieftec... Har dere noen forslag til hvordan jeg skal gjøre det???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...