Gå til innhold

LCD eller CRT skjerm for Gaming?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Å spille på LCD er ikke i dag like bra som det er på en CRT-skjerm når man tenker på flyten i svært raske spill.

Veldig mange attraktive spill i dag er "raske spill"

Japp det er det. Men de fleste "liksom" gamere her på forumet er mer opptatt av så høy oppløsning som mulig enn å prioritere flyt i spill.

De fleste "gamere" sitter på en gammal haug av en skjerm og som sikkert ikke støtter mer en 75 hz i den oppløsningen de benytter den i ;)

Og da er jo LCD like bra for disse ;)

Dessuten har LCD er par hundre fordeler en CRT ikke har da ;)

Skrevet

Vurderer mer og mer å gå for Samsung Syncmaster 959NF, men vurderer også bequen, er usikker :hmm: Skal hovedsakelig bruke's til Counter-Strike gaming :thumbup:

Skrevet

Javisst, men som trådstarter forklarer så vil han ha best ytelse og bryr seg ikke om størrelse. Ville holdt en knapp på crt hvis han bruker aktive spill mye.

Skrevet
Å spille på LCD er ikke i dag like bra som det er på en CRT-skjerm når man tenker på flyten i svært raske spill.

Veldig mange attraktive spill i dag er "raske spill"

Japp det er det. Men de fleste "liksom" gamere her på forumet er mer opptatt av så høy oppløsning som mulig enn å prioritere flyt i spill.

De fleste "gamere" sitter på en gammal haug av en skjerm og som sikkert ikke støtter mer en 75 hz i den oppløsningen de benytter den i ;)

Og da er jo LCD like bra for disse ;)

Dessuten har LCD er par hundre fordeler en CRT ikke har da ;)

Ikke grei alle "gamere" under en kam.. :thumbdown:

Skrevet
Vurderer mer og mer å gå for Samsung Syncmaster 959NF, men vurderer også bequen, er usikker :hmm: Skal hovedsakelig bruke's til Counter-Strike gaming :thumbup:

Counter-Strike er jo sånn passe raskt spill, spess på 180graders vridninger kan det fort merkes litt etterslep på LCD-skjermer. Men en ting må jo nevnes, Kjøper du en 17" LCD skjerm er den nesten like stor som en 19" CRT skjerm. Og Flere 17" LCD-skjermer takler CS perfekt.

Alikevel ville jeg nok anbefalt CRT til en CS'spiller med store overarmer som kan bære disse skjermene på 20~30kg :D

Skrevet
Vurderer mer og mer å gå for Samsung Syncmaster 959NF, men vurderer også bequen, er usikker  :hmm: Skal hovedsakelig bruke's til Counter-Strike gaming  :thumbup:

Counter-Strike er jo sånn passe raskt spill, spess på 180graders vridninger kan det fort merkes litt etterslep på LCD-skjermer. Men en ting må jo nevnes, Kjøper du en 17" LCD skjerm er den nesten like stor som en 19" CRT skjerm. Og Flere 17" LCD-skjermer takler CS perfekt.

Alikevel ville jeg nok anbefalt CRT til en CS'spiller med store overarmer som kan bære disse skjermene på 20~30kg :D

Enig med bugbear.

Skrevet
8-ball:

Drar ikke alle gamere under en kam, sier bare at dette skjer i en del tilfeller;)

Gjerne det, synes bare posten virket litt "direkte"?

Skrevet
8-ball:

Drar ikke alle gamere under en kam, sier bare at dette skjer i en del tilfeller;)

Gjerne det, synes bare posten virket litt "direkte"?

Beklager, ikke ment å treffe noen spesifikt;)

men glemt er glemt kompis ;)

Skrevet (endret)

OFFTOPIC

Oyvind_dahle: Er det du som jobber/jobbet hos SpaceWorld på BrynSenteret i Oslo :blush:

Endret av eQunix
Skrevet
Yes, hadde jo vært deilig med bequen, men for vært innlegg som kommer blir jeg mer og mer usikker :dontgetit:

Kjører du en 19" crt på 120Hz kan du sitte foran skjermen i time ut og time inn og spille CS uten å bli særlig trøtt i øynene. (ihvertfall ikke pga skjemen) ;)

Skrevet

Super offtopic eQunix: Nei aldri jobbet der;)

Ontopic: Syns faktisk du skal gå for en CRT jeg hvis du kun spiller CS.

Men du kan jo dra å se på en LCD i bruk da, for å se hva du syns om slike;)

Skrevet
Super offtopic eQunix: Nei aldri jobbet der;)

Ontopic: Syns faktisk du skal gå for en CRT jeg hvis du kun spiller CS.

Men du kan jo dra å se på en LCD i bruk da, for å se hva du syns om slike;)

da tokk jeg vist skammelig feil, beklager ;)

Skrevet

Hmm, ang. raske spill, min Eizo FlexScan L550 LCD Skjerm, som foresten oppdaterer 125bilder i sekundet( halvparten svarte, halvparten hvite), legger ikke merke tli noe ghosting, kontraster er bra, og det er 17" som tilsvarer 19" CTR, bildet er kjempe skarpt

16ms Responstid, kan sterkt anbefalles til skytespill,

Jeg spiller hovedsaklig UT2004, og er kjempe fornøyd med skjermen,

banker min tideligere Hansol CTR:)

---

uhh, ble rotete det der, men er trøtt:)

Skrevet

He he, Snabben godt forsøk:)

Skjermen din kan nok ikke vise mer enn 75 fps og da med analog tilkobling. Med digital kan den nok vise enda mindre :(

Men du merker jo ikke merke til det, så da er jo alt topp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...