Gå til innhold

LaCie 250GB USB2.0 Ekstern Harddisk


Anbefalte innlegg

LaCie 250GB USB2.0 Ekstern Harddisk 7200RPM (Porsche design)

 

Er det noen som har noen erfaringer på eksterne harddisker, da spes dette merket?

 

Har en Shuttle pc og lurer på å kjøpe ekstern harddisk for å holde kabinettet noe kjøligere.

 

Er slike eksterne harddisker stillegående?

 

Fungerer de greit til vanlig bruk, eller egner de seg best til backup?

Endret av gotark
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bare efaringer med Maxtor OneTouch 200 og 250 GB, og de er veldig stillegående....

 

Og har du en Shuttle pc med FireWire, bør du bruke dette, da hastigeheten er større på FireWire enn USB 2.0, når det gjelder eksterne disker ( i alle fall Maxtor diskene ) :D

Lenke til kommentar

har selv maxtor 5000xt (250gb nesten full!!!) er fornøyd med den! bruker den selv på shuttle:-)

 

 

synd de krever egen strømforsyning..

 

synd den KUN har usb2 og ikke FW i tillegg, slik at du kan velge hva du vil bruke.

 

slik med meg , så har jeg heldigvis FW på labtop så jeg kan fortsatt overføre i høy hastighet,men med FW,siden den kun har usb1.1 på usb delen.

Endret av div_
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Endelig fått denne disken, tok "litt" tid siden Posten klarte å rote den bort..

 

Har nå lekt litt med den i noen timer og er veldig fornøyd, bra overførings hastighet over USB 2.0 og disken sin I/O er mer en bra nok for meg. Kan knapt høre noen forskjell i støy fra denne disken, mot min bærbare "Dell Latitude D600". Disken har ingen egen vifte, men ser ut til å bruke det metalbaserte kabinettet som en kjøleribbe. Ja den blir litt lunken, men ikke et problem.

 

Anbefalles!

 

:yes:

Lenke til kommentar

Limer inn det jeg skrev i den forrige posten om denne disken.

 

Jeg har en LaCie F.A Porce Design 160 Gb FireWire. Den bråker litt. Den var stillere en min gamle shuttle, hørte den ikke da. Men nå når jeg har fått meg en litt stillere pc, så høres den ganske bra. Ikke jobbelyd, men en litt høyfrekvent idle lyd. Ikke plagsomt though. Men husk at oppfattelse av støy er ganske forskjellig.

 

Edit: Etter det jeg leste før jeg kjøpte den, så er den ganske stille for å være 7200 rpm disk. Har ikke hatt noen annen disk å sammelikne med, så kan ikke si noe om støy/ytelse i forhold til andre. Tror den er litt tregere enn de nyeste fra f.eks WD (Den har bare 2mb cache). Er uansett fornøyd med disken. Ser fordømt bra ut.

Lenke til kommentar

Vurderer også å kjøpe meg en ekstern en. Hadde et helsike nylig da min forrige datamaskin konket ut og jeg hadde utrolig mange viktige filer liggende på harddisken der. Hadde jeg heller hatt en bærbar en, så hadde det vært null problem.

 

Vurderer å kjøpe Maxtor OneTouch 300GB USB2.0/FireWire til 2699kr. Virker til at folk her er fornøyde med Maxtor, så det er jo en god ting.

 

EDIT:

 

Forresten, hvordan fungerer det egentlig med Drive Letter i denne sammenheng? Er det slik at det blir tilordnet en bokstav hver gang man kobler til en maskin? Hvordan blir det i såfall hvis jeg lager et bildearkiv på denne driven mens den er koblet til min hjemmemaskin der katalogprogrammet registrerer at alle filene ligger på f.eks. E: og så tar jeg driven med til en annen maskin der E: er opptatt. I såfall vil jo ikke katalogprogrammet finne de rette filene på E:.

Er det slik at det ikke blir tilordnet en bokstav men noe annet? Har også tenkt å installere Photoshop+++ på den, slik at jeg alltid er beredt, selv om datamaskinen min er utilgjengelig.

 

(Har brukt ZIP-drive før, men det var aldri en problemstilling.)

Endret av Quevaal
Lenke til kommentar

Den skal få samme driveletter hver gang, men for å "sikre" deg så kan du gå inn i disk admin og gi den f.eks. "T:\".. så kan du fint legge til flere disker internt/eksternt uten at noen problemer burde oppstå.

 

Jeg setter selv alltid cd/dvd enheter helt sisst, altså bokstavene Y og Z. Så veit jeg hvor jeg har dem..

 

:)

Lenke til kommentar
Den skal få samme driveletter hver gang, men for å "sikre" deg så kan du gå inn i disk admin og gi den f.eks. "T:\".. så kan du fint legge til flere disker internt/eksternt uten at noen problemer burde oppstå.

 

Jeg setter selv alltid cd/dvd enheter helt sisst, altså bokstavene Y og Z. Så veit jeg hvor jeg har dem..

 

:)

Men det jeg tenker på er mest at hvis jeg la oss si kaller den T:, og må koble harddisken min til en annen maskin der T: er opptatt. Hvordan blir det da?

Må jeg bare ta en annen bokstav, og så få et helsike med katalogiseringsprogrammet jeg bruker?

(Eller evt., forandre bokstaven på den nye maskinen, slik at harddisken min får T: som vanlig?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...