Gå til innhold

Bytte vifte på Enermax PSU


Anbefalte innlegg

Hei...

 

Mener å huske å lest at flere har byttet ut 80mm viften som står i Enermax PSU'ene med en lavstøysvifte fra PAPST...

Lurte derfor på hva erfaringer dere har fått etter å ha satt inn en 12dB eller 19dB papst vifte?? (-Både støymessig og når det gjelder selve byttingen..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg måtte snu min PSU vifte , for og få riktig trykk i maskina mi.

Du bare fjerner du skuruene som holder vifta +noen på den andre siden og vips så bare løfter du ut vifte og setter en annen vifte i.

 

Jeg tester ut om det er lurt og kjøre PSU uten deskel for og øke luftstrøm , jeg har en gammel 230W at PSU somjeg har kjører uten deksel ,noe som virker veldig bra ,men det står jo Warning merker inni PSUèn at du kan få ESD

(Husker ikke den norske betegnelsen) , hvis du tar på kjøleribbene eller noen andre komponenter , så det er alltid en risiko.

Lenke til kommentar

Jeg måtte snu min PSU vifte , for og få riktig trykk i maskina mi.

Du bare fjerner du skuruene som holder vifta +noen på den andre siden og vips så bare løfter du ut vifte og setter en annen vifte i.

 

Jeg tester ut om det er lurt og kjøre PSU uten deskel for og øke luftstrøm , jeg har en gammel 230W at PSU somjeg har kjører uten deksel ,noe som virker veldig bra ,men det står jo Warning merker inni PSUèn at du kan få ESD

(Husker ikke den norske betegnelsen) , hvis du tar på kjøleribbene eller noen andre komponenter , så det er alltid en risiko.

Lenke til kommentar

jeg byttet ut viftene i min enermax 431w.. eller, rettere sagt, den ene 92mm viften som er i bunnen. den som står på baksiden er helt grei (annet merke enn enermax), men den snudde jeg.

 

tok den gamle 80mm viften til en titan-cpu-kjøler og festet den fast med gummistrikk og tape (hold på midt på natten, kan ikke begynne å borre nye hull da :smile:)..

 

begge viftene ble satt til 5v, og nå er det bare harddisken som gjenstår.. så er alt stille og fint :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...