Gå til innhold

IBM introduserer Thinkpad T42 og T42p

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir neste litt trist av å _bare_ ha en IBM T40p :)

Kunne tenkt meg Dothan P-M for å få kompilert ting ennå kjappere og kanskje et fireGL T2 skjermkort de gangene jeg spiller, ellers har jeg ingenting å utse på maskinen. Virker som IBM har hevet en av markedets beste laptopper til å bli enda bedre.

Overrasket over at maskinen får 15" skjerm, lurer på hvor mye den vil veie nå. Forhåpentligvis klarer de å holde den rundt 2,2-2,3kg.

Hvis man titter her på modellen 2373HTU så har de fått 2X DVD-brenner, og 15" skjerm med 1600x1200 oppløsning!! De vil ikke ut med vekt, men pakken den kommer i veier 2,8kg...

forøvrig er linken til artikkelen HELT feil :p

Skrevet

Nå er vel Dothan prosessoren pin-kompatibel med Banias, slik at i teorien skal det kunne gå an å oppgradere maskinen. Strømforbruk og varmeutvikling er vel også temmelig likt mellom 1.7GHz Banias og 2.0GHz Dothan, så det bør heller ikke by på noe problem.

Om det funker i praksis er en annen sak, BIOS må sikkert være foreberedt på Dothan. Og evt. garanti vil selvsagt bli berørt, fikling i laptoper er ikke like enkelt som på desktop...

Dukker sikkert opp noen som har prøvd dette etter hvert :-)

Forrøvrig virker T42p til å være ett lite stykke edelt håndverk av ett design, 15" skjerm og DVD brenner i en så liten innpakning er fantastisk. Det er også prisen :cool:

Skrevet
Overrasket over at maskinen får 15" skjerm, lurer på hvor mye den vil veie nå. Forhåpentligvis klarer de å holde den rundt 2,2-2,3kg.

"Vekten avhenger av skjerm og batteriløsning, men ligger på mellom 2,2 og 2,5 kg. Batteritiden med standardbatteriet er oppgis til omtrent fem timer."

:)

Skrevet

Batteritid er oppskrytt, og avhenger veldig av hva du gjør. Har en HP nw8000 med 1.7GHz Banias som i utgangspunktet også skal holde rundt 4-5 timer. Har en ekstra HD samt 1.5GB RAM i den, og den holder med litt flaks mellom 2.5 og 3 timer.

Skrevet

min acer 803LMi har jeg ca. 3- 3,5t batt. setter jeg på ektra batteriet i bay'en, har jeg ca. 7 - 7,5 timer. helt nice.... :-) Men når det gjelder kvaliteten på travelmate'en og Thinkpad så ville jeg uten tvil godt for IBM. Men forsatt er den enormt dyr.

Skrevet

Jf. som om vekt og batteritid:

14.1” modeller

• 14.1” (358.1mm) TFT-skjerm

• Plass til 2 PC Card Type I/II eller 1 type III

• Plass til 1 Ultra Bay2000 Slim enhet

• Høyde: 2.6-3.1 cm

• Bredde: 31.1 cm

• Dybde: 25.5 cm

• Vekt: 2.2-2.4 kg (avhenger av batteritype)

• Støymåling 50 cm. fra maskin i “operation mode”: 31dB

• Batterilevetid (omtrentlige verdier):

Modeller med 6 cellers batteri: 4 timer 10 minutter

Modeller med 9 cellers batteri: 6 timer 20 minutter

15” modeller

• 15” (381mm) TFT-skjerm

• Plass til 2 PC Card Type I/II eller 1 type III

• Plass til 1 Ultra Bay2000 Slim enhet

• Høyde: 3.1-3.6 cm

• Bredde: 32.9 cm

• Dybde: 26.8 cm

• Vekt: 2.5 kg

• Batterilevetid (omtrentlige verdier):

Modeller med 9 cellers batteri: 5 timer 40 minutter

ØN

Skrevet

Au, den var stygg... :wow:

Det var da voldsomt. Hva defineres som operating mode?

.xstian

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...