Gå til innhold

Noe vits og invistere i X800XT med en gang?


Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på om noen her har noen meninger på om det egentlig er noe

vits og bruke mye penger på X800XT med det samme? Er det så stor forsjell

eller kan man vente til prisene kanskje synker noen hakk?

 

Og selv om de yter veldig godt er det egentlig nødvendig for noen som spiller

og selge sitt 9800XT i håp om litt bedre FPS og oppløsning i noen spill??

 

Jeg bare lurer på hva noen av dere har og si siden jeg om noen venner av meg

sitter og diskuterer om det er vært pengene med det samme?

 

Jeg skjønner at det ikke er noe problem for de som har mye cash eller får det

for en billig penge, men hva med oss "VANLGE" folK?`

 

- Spytt ut folkens please, jeg er ganke interisert og se hva folk har og si!! :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville gjort det :yes: , men så er jo det fordi jeg har et radeon 9600 da :thumbdown: Så i tillegg får jeg det til en bra pris oxo da ;)

 

Ifølge de forskjellige testene som ligger ute på nett, kommer du til å få en god del mer fps med x800 xt, men vet ikke om det er noen grunn å kjøpe det med en gang, vent en måned så har det sikkert sunket en god del i pris.

 

så hvis du ikke får det til noen "super" pris, så ville jeg anbefalt deg å vente en liten stund

 

Edit: ikke så flink til å skrive :p

Endret av PioUs-JiN
Lenke til kommentar

Det er vanligvis dumt å invistere i et splitter nytt produkt uansett hva det er. De fleste produkter kommer ut på markedet overpriset, for så å gå ned i pris ikke så alt for lenge etterpå.

 

Men for all del. Hvis du har lyst på et slikt kort, og har pengene til det, så ser jeg ingen grunn til at du ikke burde kjøpe et. Det vil jo hele tiden komme nye kort.

Lenke til kommentar

Så lenge du er fornøyd med skjermkortet du har nå og det klarer å kjøre spillene dine tilfredstillende, så er det vel liten vits i å oppgradere. Bare min mening. Selv har jeg hatt et Radeon 9700 Pro skjermkort i snart to år og synes det takler de aller fleste spill med glans. Eneste spillet jeg virkelig merker kunne ha godt av et sprekere skjermkort er Far Cry. Jeg venter nok ihvertfall til høsten før jeg kjøper meg et nytt skjermkort :yes:

Endret av Spaz
Lenke til kommentar
Det er vanligvis dumt å invistere i et splitter nytt produkt uansett hva det er. De fleste produkter kommer ut på markedet overpriset, for så å gå ned i pris ikke så alt for lenge etterpå.

 

Men for all del. Hvis du har lyst på et slikt kort, og har pengene til det, så ser jeg ingen grunn til at du ikke burde kjøpe et. Det vil jo hele tiden komme nye kort.

Det er det jeg ville høre, siden jeg har som sakt sittet og diskutert det med noen av

vennene mine. Og det jeg personlig kom frem til var at siden jeg er den med 9800XT

ville jeg drøye og kjøpe noe nytt siden jeg syntes det er bra nok som det er.. Men så

er det noen som mener at det er så stor forsjell mellom kortene at 9800XT på en måte

har gått ut på dato i forhold, men mitt poeng da er ikke at 9800XT er like bra, men bra

nok til og spille dagens spill høyt nok og det ikke er noe grunn til og stresse!

 

\Peace out.... :thumbs:

Lenke til kommentar

Skal man bygge seg spill-pc nå er det ikke no vits å vente, og hvis man har penger og et dårlig grafikkort så ville jeg anbefalt det. Det med at det er helt nytt og man bør vente til det synker i pris, all hardware synker i pris hele tiden og prisen er selvfølgelig høyest når den slippes. Jeg kjøpte 9700pro rett etter det kom ut, dette kostet 3200kr som jeg syntes var veldig mye, men så hadde jeg TNT2 m64 i min gamle maskin. 9700pro var også det første kortet som støttet DX9 hardwaremessig så jeg syntes det var verdt det. X800 representerer et ganske bra hopp i ytelse i forhold til andre kort på markedet, men hver enkelt må vudere om de trenger det.

 

Edit: skriveleif ;)

Endret av White_Tiger
Lenke til kommentar
Jeg bare lurer på om noen her har noen meninger på om det egentlig er noe

vits og bruke mye penger på X800XT med det samme? Er det så stor forsjell

eller kan man vente til prisene kanskje synker noen hakk?

 

Og selv om de yter veldig godt er det egentlig nødvendig for noen som spiller

og selge sitt 9800XT i håp om litt bedre FPS og oppløsning i noen spill??

 

Jeg bare lurer på hva noen av dere har og si siden jeg om noen venner av meg

sitter og diskuterer om det er vært pengene med det samme?

 

Jeg skjønner at det ikke er noe problem for de som har mye cash eller får det

for en billig penge, men hva med oss "VANLGE" folK?`

 

- Spytt ut folkens please, jeg er ganke interisert og se hva folk har og si!! :p

Tja hvis man får 2.5-3 laken for sitt gamle 9800xt så er vel ikke en oppgradering til x800xt så "forferdelig".

 

Men som alt annet så må man måle lommeboka opp mot behov. Noen mennesker spiller mye og er på toppen av det veldig opptatt av og kunne kjøre ting på høyeste oppløsning og kvalitet. Spesiellt i multiplayer spill så kan jo fps'en gi fragraten din et minimalt puff oppover :p

 

Jeg personlig kommer til å klare meg ei god stund til med 9800Pro fordi alle spillene som kommer framover vil kjøre bra på mitt system. HL2 og Doom3 har jo satt skrekken i alle gamere fordi de er redde for at de ikke skal kunne kjøre spillene på noe annet en 6800U og x800. Men når det er sagt så har jeg ingen tro på at spillutgivere vil gi ut spill som kun 2% av kundemassen har skjermkort til å spille, da det er ganske innlysende at det er komersiellt selvmord

 

Så på spørsmål om x800 er verdt pengene så må man bestemme seg for hvor mye grafikkytelse har og si for den enkelte, så legger man behovet på ene sida av vektstanga og lommeboka på den andre sida :)

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar

Spørsmålet er hvor mye du kan få ved salg av det gammle skjermkortet ditt. Får di ca 1500-2500kroner så er ikke investeringen i et nytt x800xt så veldig kostbar (ca 1000-2000Kroner), men som en annen så før i tråden så er det vell mer avhengig av hvilke spill du sitter og koser deg med nå, spilles di bra og uten problemer med detaljer så bør du ikke ha alt for stort hastverk med å kvitte deg med ditt gammle skjermkort.

 

Personlig så tror jeg et 9800 kort er utfasert om ca 16 måneder, og at om 10 måneder så henger det ganske langt bak i nye spill.

Lenke til kommentar

For de som sitter på 9800xt vil jeg anbefale å selge kortet så fort som mulig , for man kan fortsatt få 3000++ for kortet . Deretter er det bare å legge på ett par hundrelapper for ett x800pro . Tipper bruktverdien på 9800xt vil synke ganske fort nå

Lenke til kommentar
For de som sitter på 9800xt vil jeg anbefale å selge kortet så fort som mulig , for man kan fortsatt få 3000++ for kortet . Deretter er det bare å legge på ett par hundrelapper for ett x800pro . Tipper bruktverdien på 9800xt vil synke ganske fort nå

Solgte mitt for 3500 for 3 uker siden!

 

Er så sinnsykt glad for at jeg gjorde det, ellers ville jeg vært i stor anger nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...